אוכלים בתל־אביב, משקיפים על דובאי: בדובאי נפתחת היום מסעדה שכולה כחול־לבן - האוכל כמו בישראל, המלצריות ישראליות, המוזיקה ישראלית, התפריטים בעברית ואפילו יש משגיח כשרות מישראל.
המסעדה הכשרה נקראת "תל־אביב", אבל היא נמצאת בקומה ה־37 של מלון היוקרה The H, על הכביש הראשי של דובאי, והנוף הנשקף מהחלונות רחוק מלהיות תל־אביבי. כדי להכניס את הלקוחות לאווירה, את הקירות מעטרות תמונות של תל־אביב - מחוף הים דרך הנמל ועד למגדלי עזריאלי. בהקמת המסעדה הושקעו מיליונים, והמטרה היא לשלב בין מסעדת יוקרה למסורת האוכל הישראלית.
1 צפייה בגלריה
מסעדת תל אביב דובאי
מסעדת תל אביב דובאי
מסעדת "תל אביב" בדובאי
(צילום: יח"צ)
בעל המסעדה, איש העסקים גיל גורביץ', מבטיח שבכך לא תסתכם החוויה הישראלית שמזומנת לסועדים: "כל מנה תצא בום־בום עם עשן, מסעדה כיפית ומשוגעת", אומר גורביץ', "האוכל שלנו לא קיים פה. זו מדינה פנסי וכל המסעדות כאן הן גורמה. אצלנו יהיה מנגל על האש, קובה, קוסקוס, ממולאים ועלי גפן. המטרה שלי היא שמי שיאכל כאן ירצה לנסוע לביקור בתל־אביב".
גורביץ' הסביר שקהל היעד של המסעדה הוא גם הציבור האמירתי וגם תיירים: "האמירותים מתעניינים בכל דבר שקשור לישראל ומעניין אותם ובמיוחד ההיי־טק הישראלי. החלטתי לתת להם את החוויה התל־אביבית", סיכם.
מי שעזר לגורביץ' להקים את המסעדה הוא השר לשעבר איוב קרא, שאף ישתתף באירוע הפתיחה החגיגי. "היה לי חשוב להיות חלק מהמיזם הזה שמחזק את הסכמי אברהם, מנצח את הטרור, והכל כדי להגיע לפירות השלום", הסביר קרא.
גם ראש הנציגות הישראלית בדובאי, אילן שטולמן, התייחס לפתיחת המסעדה וסיפר: "יש הרבה מאוד סקרנות ועניין בכל דבר ישראלי. סקרנים לדעת על האוכל, על הדת היהודית ועל התיירים הישראלים וכו'. זו תופעה מבורכת ומסמנת שיש פוטנציאל עוד יותר גדול ליחסים בין העמים".
גם ראש הנציגות הישראלית באיחוד האמירויות, איתן נאה, בירך: "כל מה שמביא את טעמי ישראל, המטבע העשיר והרבגוני שלנו, לאמירויות תורם עוד ממד ליחסים. ממד תרבותי־קולינרי, מקום מפגש של אנשים וטעמים. לבריאות ובתיאבון".