בוקר יום שבת של הקונדיטורית אור שוקרון, התחיל בדיוק כמו הבוקר של רוב אזרחי ישראל - עם אזעקות בשעה 6:30 בבוקר. "זה התחיל במטח שהיה שגרתי, נכנסנו לממ"ד כרגיל, ואז עוברת רבע שעה וזה לא מפסיק", שיחזרה הבוקר (ד') שוקרון את תחילת האירוע באולפן ynet. "אז התחלנו להבין שכנראה מדובר באירוע אחר. במקביל קיבלנו הודעות מהקיבוץ להיכנס לממ"ד ולנעול חלונות ודלתות. כאן עדיין לא נפל לי האסימון לגמרי, חשבתי שאולי כל זה קורה בקיבוץ נתיב העשרה שלידנו, עדיין אל קלטנו שזו תקיפה איזורית על כל הקיבוצים שמסביב".
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
שוקרון, שהייתה אחת המתמודדות בתוכנית "הקינוח המושלם", מתגוררת בקיבוץ ארז. יש לה שני בתי קפה - אחד בקיבוץ שבו היא מתגוררת, והשני בשדרות, שנפתח רק לפני חודש וחצי, שבועות ספורים לפני פרוץ המלחמה. שני בתי הקפה של שוקרון סגורים בשל המצב.
2 צפייה בגלריה
אור שוקרון
אור שוקרון
קינוח של אור שוקרון
(צילום: אלה אשורוב)
"התחלנו לשמוע אצלנו בשכונה את היריות", סיפרה שוקרון, "ובהמשך גם שמעתי דיבורים בערבית מחוץ לבית שלי. הם ניסו לפתוח את החלונות במטבח, ובמזל שכיתת הכוננות תפקדה מעולה ורוב המחבלים לא הצליחו להיכנס. אולי רק שניים נכנסו אבל גם אותם הרגו. אבל החרדה שהייתה לי באותם רגעים הייתה גדולה. רעדתי בגוף, תפסתי את הדלת של הממ"ד ובן הזוג שלי תפס את החלון, והיינו שם רק עם סכיני מטבח, בשביל שאם מישהו יכנס שיהיה לנו משהו להגן על עצמנו. באותו זמן הבנות שלי היו בקיבוץ אצל הגרוש שלי, וזה הכניס אותי עוד יותר לחרדה כי לא ידעתי מה איתם. התקשרתי אליו והוא אמר לי שהוא לא יכול לדבר כי יש רעש מחוץ לבית שלו. אני כאמא נכנסתי לחדרה, על הבנות יותר מאשר על עצמי. בסופו של דבר רק אחרי שש שעות הצבא הגיע ואז התחיל להירגע קצת".
היה לכם גם הרוג אחד בקיבוץ. "יש לנו הרוג מהקיבוץ, שמו אמיר נעים והוא היה בריסטה שלי. יש גם עוד פצועים שהיו בכיתת כוננות. הכוחות היו שמונה חברי כיתת כוננות על 30 מחבלים, זה מטורף".
ומה מצב העסקים שלך? "שני בתי הקפה שלי סגורים. בית הקפה בשדרות הוא ממש חדש, קיים רק חודש וחצי. את שניהם הקמתי בעצמי ללא שותפים ועשיתי הכול בעצמי, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה עיצובית. הכול אני לבד. שניהם סגורים כרגע, וזה נזק כלכלי עצום, שאני לא יודעת איך לתאר אותו. אני לא חברה גדולה אין לי גב כלכלי, זה רק אני. בנוסף, אני אם חד הורית, אז תוסיפי גם את זה למשוואה. צריך לשלם השקעות שעשיתי בעסק, תשלומים שאני אמורה לעמוד בהם, זה לא רק הלוואות שאותן אמנם עצרו לי, אלא זה גם צ'קים מפוזרים, זה 80 אלף שקל החזרים שאני צריכה לשלם, קשוח".
הערב, אור שוקרון תתארח הערב (ד') במסעדת פאו ואו בראשון לציון (רוטשילד 62). בעלי המסעדה החליטו לשמש פלטפורמה לשפים, בשלנים ואנשי קולינריה שרוצים להתארח במסעדה. במסגרת זו מגיעה שוקרון לבשל במסעדה.
2 צפייה בגלריה
אור שוקרון
אור שוקרון
אור שוקרון: פריחת הדובדבן
(צילום: אלה אשורוב)
"אור ואני אומנם לא מכירים אבל אני מרגיש שהיא קרובה אלי, ואני רוצה לעזור לה", מסביר לישי בוקאי בעל המסעדה. "ובכלל, כל האנשים מהענף שלנו שנמצאים בעוטף נמצאים באיזור שקשה להתנהל בו, וזה המעט שחשבנו שנוכל לעשות בשביל לחזק את העסקים האלו ואת העורף. בעצם מה שאנחנו עושים זו מסעדה של אוכל רחוב. זה מקום שמח ומגניב שמציע מנות חלוקה למרכז השולחן, וכך אפשר לחלוק. יש לנו מנות כמו סלט ויאטנמי, עראיס, תבשיל קארי הודי.
איזה עסקים אתם עומדים לארח? לישי: "אנחנו מארחים בשוטף שפים מכל הארץ פעמיים בחודש לקונספט שלהם במקום, וזה משהו שאנחנו רצים עליו כבר עשר שנים ונהנים לעשות, אז החלטנו עכשיו שכל מי שיפנה אלינו וירצה אנחנו נספק לו את התשתית שלנו בפאו ואו. כמו שיתוף הפעולה שאנחנו עושים היום עם אור. אור תוציא מנה אחת או שתיים מהמנות המדהימות שלה, אתם מוזמנים לראות אותנו. היא עושה דברים מטורפים באינסטגרם".
איזה מנות? אור: "אני הולכת להכין קינוח מיוחד שלי שנראה כמו עץ. אני קוראת לו פריחת הדובדבן, והוא עשוי ממוס שוקולד ומלח ים גזע של שוקולד חלב מלמעלה. יש שם גם צמר גפן מתוק וזה מגיע עם גלידה ופטל יבש ודובדבני אמרנה. זו מנה מאוד טעימה וטובה ואני אשמח שכל מי שיבוא יטעם אותה ויהנה ללא כל קשר למצב".
לישי: "נפגענו כלכלית אבל אני חושב שזה הזמן לתת כתף בכיף ובאהבה ובנתינה גדולה, ואני מקווה שזה יעזור לאור ואני מקווה שכל מי שיבוא אני רואה את האנשים שבאים הם טיפה משתחררים טיפה לא רואים חדשות שומעים קצת מוזיקה אוכלים ונהנים כמה שאנשים נהנים במקום זה נורא משחרר. אם יש אזעקה הם יורדים לאט לממ"ד מחכים להוראות פיקוד העורף ועולים חזרה וממשיכים בבילוי. אנחנו לא יכולים להפסיק את החיים, חייבים לבלות. אני מזמין את כולם לבוא ובכלל לצאת ולהינות".