משמרת הערב ביום חמישי האחרון בבר מסעדה ה"בר אילן" (מבית סבא ג'בטו) בבאר שבע לא תישכח במהרה: סמוך לחצות נכנס בריצה לבר-מסעדה ברחוב רינגלבלום שצמוד לאוניברסיטת בן גוריון, בחור צעיר רעול פנים ובידו שק גדול. כפי שנראה בצילומי האבטחה ולפי עדויות של עובדים במקום, הבחור השליך ג'וינטים על עשרות המבלים שהיו באותה שעה בבר, ונמלט מהמקום ברכב שחיכה לו בחוץ.
2 צפייה בגלריה
שקית עם גראס שהושלכה על המבלים בבר אילן בבאר שבע
שקית עם גראס שהושלכה על המבלים בבר אילן בבאר שבע
שקית עם גראס שהושלכה על המבלים בבר אילן בבאר שבע
(באדיבות המסעדה)
"סמוך לחצות ראינו אוטו שנעצר בכניסה", משחזר אילן זגדון, בעל המקום. "האוטו נעצר באמצע הכביש, ופתאום ראינו שיוצא ממנו רעול פנים עם שק לבן ביד. הוא התחיל לרוץ לכיוון המקום. הוא חלף על פני השולחנות בחוץ, נכנס לתוך הבר, פתאום הבחור הכניס יד לשק הלבן, הוציא ממנה ערימה של ג'וינטים ושקיות עם פרחים של גראס, וזרק על כל מי שהיה שם".
בעל הבר: "אחרי שהוא גמר לזרוק את הג'וינטים הוא רץ בחזרה החוצה, תוך שהוא קורא קריאות בקול 'אני עוד אחזור'. מרוב שהוא היה באמוק להימלט מהמקום, הוא חטף מכה בראש מהמעקה"
נבהלתם? "מאוד, כולם נבהלו וגם הצוות נבהל, חשבנו לרגע שזה פיגוע. לא הבנו מה קרה, ואז הסתכלנו על הרצפה וראינו שזה ג'וינטים ושקיות עם גראס. כל האירוע נמשך כשתי דקות. אחרי שהוא גמר לזרוק את הג'וינטים הוא רץ בחזרה החוצה, קורא בקול 'אני עוד אחזור'. מרוב שהוא היה באמוק להימלט מהמקום, הוא חטף מכה בראש מהמעקה. אחרי זה הוא המשיך לרוץ ונכנס לתוך האוטו שחיכה לו מונע בהמשך הכביש, ונעלם".
איך הגיבו הלקוחות? "ממצב של בהלה הם עברו למצב של שמחה וצחוקים והתחילו לאסוף את הג'וינטים מהרצפה. הוא הרעיף על כולם בכמויות. אבל אותי כל זה פחות הצחיק והגשתי תלונה במשטרה".
תלונה? "אני מחויב לעשות את זה לפי פקודת הסמים".
על השקיות שהושלכו לבר של זגדון היה מוצמד כרטיס ביקור ועליו מספר טלפון וכתובת משתמש בטלגרם. כשפנינו אליו הוא מסר בתגובה: "אנחנו פרויקט 'אהבת חינם', כל רצוננו זה לשמח את האנשים ולהעלות להם חיוך".
2 צפייה בגלריה
רעול פנים משליך ג'ויינטים על מבלים בבר
רעול פנים משליך ג'ויינטים על מבלים בבר
מתוך צילומי האבטחה. "הוא צעק 'אני עוד אחזור'"
(צילום מתוך מצלמות האבטחה)
מה אתה חושב שזה היה? "אנחנו קרובים לאוניברסיטה ומבלים אצלנו הרבה צעירים אז זה אולי סוחר סמים שרוצה שסטודנטים יקנו אצלו", אומר בעל הבר-מסעדה. "אני לא מבין מאיפה האומץ לעשות דבר כזה. בסרטונים ממצלמות האבטחה רואים שזה היה מתוכנן. הוא נראה לי טיפוס מוזר, זה בלתי נתפס. הבר-מסעדה שלי צמוד לאוניברסיטה אז בגלל זה כנראה הוא בחר בנו. יכול להיות שבגלל שמתחילים לשים סוף לכל הקבוצות בטלגרם אז הסוחרים התחילו להגיע פיזית לעסקים".
זה קרה גם בברים אחרים בעיר? "עד כמה שאני יודע לא. שאלתי שני קולגות מבאר שבע אם זה קרה גם אצלם אבל הם אמרו שלא. אם הוא בא לעשות עבודה שיווקית לעסק שלו, אז למה הוא לא נכנס לעוד מקומות? אין לי תשובות לזה".
מה אמרו במשטרה? "כשסיפרתי לחברים שלי שוטרים הם פשוט לא האמינו לזה, זה נשמע להם הזוי מאוד. אני חושב שזה סיפור שחייב להיות מסופר. אנחנו חיים בבאר שבע, הייתי בטוח לרגע שזה פיגוע, זה מפחיד מאוד, לא ישנתי כל הלילה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה, המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע".