יריד אוטו-אוכל

יריד הקיץ הקולינרי של השפים הירושלמים חוזר זאת השנה החמישית ויארח מסעדות ירושלמיות שיבשלו במשאיות אוכל צבעוניות בגיא בן הינום, לצד הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים ודיג'יים. בין המסעדות שישתתפו: אנג'ליקה, ג'קו סטריט, 1868, לוצ'יאנה, פרינג', רחל בשדרה, פיורי, שגב, קדמה ממילא, דוויני, איירון בר, טלביה, שמלץ, אישטבח, בורגר רום, מחנה אסאדה, דוויני, ליאור חפצדי, הכנענית, שמלץ, זוני, Tommy's, ג'אקו סאן, פרינג', ג'וי, ממילא ועוד.
7 צפייה בגלריה
אוטואוכל ירושלים
אוטואוכל ירושלים
(צילום: נועם רומנו)
בין המנות: אנג'ליקה תגיש אסאדו מעושן בחלה, סלט קולסלאו וקורנישון, צ'יפס של דלעת ערמונים ומסעדת 1868 תציע כריך רוסטביף אנטריקוט, קורנישון, ויניגרט חרדל והפתעות קולינריות נוספות של המסעדות השונות (30-40 שקלים למנה).
עד-25/8, ימים שלישי-חמישי, 18:00-23:00

פסטיבל פנקייקים בשוק הנמל

בימים שלישי-רביעי, 26-27.7 בין השעות 17:00-22:00, יערך פסטיבל הפנקייקים הראשון של ישראל בשוק הנמל בתל אביב, עם קרנבל של מתוקים ומלוחים. במהלך ימי הפסטיבל, ישבצו את רחבת השוק הדרומית דוכנים צבעוניים של מיטב הקונדיטוריות ובתי האוכל, שבכל אחד מהם ייערמו חביתיות במגוון טעמים, סגנונות ומילויים.
7 צפייה בגלריה
פסטיבל הפנקייקים
פסטיבל הפנקייקים
(צילום: אנטולי מיכאלו)
מעוגות הפנקייק המושחתות של ספרינקלס, פנקייקים אמריקאים אווריריים ועמוסי תוספות של נולה, קרפים צרפתיים דקיקים וללא גלוטן של ברטון, פנקייקים עם פירות יער טריים של החקלאי אורי רבינוביץ', קטאייף בעבודת יד של פרח רסלאן, דוכן כשר של דלישס עם קציצת המבורגר שמוגשת בין שני עיגולי פנקייק ועוד (מחירים: 25-50 שקלים למנה).
27/4 יום רביעי, 17:00-22:00, שוק הנמל, האנגר 12 תל אביב

זופה אמריקנו

למשך שישה שבועות יושק במרקייה זופה פופ אפ חדש לישיבה במקום ולמשלוחים – "זופה אמריקנו". הפופ-אפ מציע מנות שיצרו המהגרים האיטלקיים שהגיעו לאמריקה והפכו לשם דבר בכל רחבי אמריקה.
7 צפייה בגלריה
זופה פופ אפ
זופה פופ אפ
(צילום: נועם פריסמן)
בין המנות שיוגשו: צ'יקן פרמזן - מנת הדגל הבלתי רשמית של המטבח שמשלבת חזה עוף שצופה בגבינת פרמזן ופירורי לחם עם רוטב עגבניות ומוצרלה; בייקד זיטי- פשטידה שמשלבת ריקוטה, תרד ורוטב עגבניות עם תבשיל ראגו; עוף קצ'יאטורה עם פלפלים זיתים, צלפים ותפוחי אדמה. לקינוח, לצד האספרסו תוכלו להזמין ספולייטלה - מאפה איטלקי העשוי משכבות וממולא בגבינת ריקוטה מתוקה, או עוגת טירמיסו.
ראשון-חמישי, החל מהשעה 18:00. אבן גבירול 138 תל אביב, 03-6020291

פסטיבל פוקאצ'ות

מלון ענבל מציג פסטיבל פוקאצ'ה ואנטיפסטי של השף אריק אטיאס שיצר מזנון רחב שממנו מוזמנים הסועדים ליהנות, ללא הגבלה, מעשרות סוגים של ירקות בצורות הכנה שונות - קלייה, בישול, עישון או בגריל, המלווים במגוון סוגי פוקאצ'ה, מהגרסה קלאסית, עתירה בשמן זית ועשבים דרך בצק תופח עם גבינות ועד גרסאות עם שלל ירקות קייציים. המאפה האיטלקי יוגש במגוון צורות כגון כיסון ממולא במוצרלה ותרד על בסיס קמח פולנטה עם פטריות יער או בציפוי קרפצ'יו זוקיני ופטה עיזים, לצד ממרחים וריבות של בצל, שרי וחצילים.
7 צפייה בגלריה
פסטיבל פוקאצ'ות
פסטיבל פוקאצ'ות
(צילום: איתמר גינזבורג)
לצד הפוקאצ'ות מזנון אנטיפסטי עם מנות כמו דלעת בסילאן, טחינה וגרעיני דלעת קלויים; קולורבי מעושן עם נגיעות פסיפלורה ונענע; אגסים מבושלים ביין; גזרים מבושלים בכוכב אניס; פלפלים צהובים צרובים עם אורגנו טרי ושום; קישואים ביוגורט חמצמצץ; פלפלים חריפים בגריל עם סלסת שום ועשבי תיבול; ושוטים של מרקי גספאצ'ו וצזיקי צוננים. מחיר: 95 שקלים לסועד, ללא הגבלה.
ראשון-חמישי, 16:00-22:00, מלון ענבל, ז'בוטינסקי 3 ירושלים

פסטיבל משאיות אוכל בחוצות שפיים

פסטיבל הפוד טראקס "מהדורה מוגבלת" של מתחם חוצות שפיים ימשך יום אחד בלבד ויכלול תשע משאיות אוכל ועשרות מנות. בין האורחים שישתתפו: "הקבינה" שתגיש גירוס עגל וכבש או שילוב צבעוני של ירקות צלויים בתוך פיתה (42 שקלים); עגלת השייקים של "אננדה" עם מיצים טבעוניים (32 שקלים לחצי ליטר); "בא לי הודי" ירכיבו קערות אורז כשמעליו דאל עדשים פיקנטי, אלו גובי, בהג'י ירקות, צ'יקן טיקה, בשר טחון או חזה עוף בקארי (50 שקלים למנה טבעונית, 60 שקלים למנה בשרית) ועוד.
7 צפייה בגלריה
פודטראק מהדורה מוגבלת
פודטראק מהדורה מוגבלת
(צילום: יח"צ)
האורחים יצטרפו למשאיות האוכל הקבועות במתחם שיגישו פיצות, סלטים וקלזונה מ"איצ'ה בר", פיש אנד צ'יפס, שווארמה דג והמבורגר-ים של "Lunyo", כריכי בשר של ניסן והמעשנת, תבשילים ביתיים ובצקים חמים מהטאבון של "פיתה דרוזית" קפה של "קפה פרסה" ועוד.
29/7, יום שישי, 11:00-15:00, מתחם חוצות שפיים

בראנץ' של מסעדת צ'נה

בחצר של הבר-מסעדה צ'נה יוגשו בימי שישי במהלך חודש אוגוסט ארוחות בראנץ' שמשלבות אוכל מהים התיכון, מאיטליה ומישראל, בשיתוף פעולה עם קפה נספרסו. השף תומר אגאי (סנטה קתרינה) בנה תפריט עם מנות כמו פריטטה שמנתית מהטאבון, עם ירקות וגבינת המאירי (65 שקלים), קרודו דג לבן מהים התיכון עם חריף אדום מותסס, שמן זית, בצל ירוק וליים (68 שקלים), ברוסקטה עם אבוקדו וביצים רכות (68 שקלים), אגס פלורנטין בתוך קרואסון חמאה (69 שקלים), סטייק אנד אגס על בסיס סינטה וצ'יפס (93 שקלים) ועוד.
7 צפייה בגלריה
בראנץ' צ'נה
בראנץ' צ'נה
(צילום: אסף קרלה)
בנוסף יוגשו גם קוקטיילים מבוססי קפה כמו למשל "Wake Up!" - אספרסו ארוך, ליקר קפה, גראפה ישראלית, קרם דה בננה (38 שקלים) וקינוחי קפה כמו פרנצ'ספרסו - פרנץ' טוסט, גלידת וניל ורוטב קרמל מלוח (68 שקלים) וקפה אפוגטו (18 שקלים).
החל מה-5/8, ימי שישי, 12:00-16:00, הרצל 10 תל אביב

קבלת שבת בנמל תל אביב

מדי יום שישי בחודש אוגוסט יארח בר ה-12 בנמל תל אביב את השף אורן גולדווסר לקבלת שבת אורבנית עם נוף לשקיעה וארוחה בסגנון משתה. בין המנות: בוריק ביצה נוזלת ורסק פלפלים חריפים, כבד קצוץ גס בשומן אווזים, צ'יפס אנשובי, סלט עגבניות ובולגרית המאירי, קיגל ירושלמי, קציצות לוקוס בעגבניות טריות מרוסקות, מחבת מולים, רביולי תרד בחמאת מרווה, שוק טלה פתוחה ומושרית ביוגורט על המנגל.
7 צפייה בגלריה
בר ה 12
בר ה 12
(צילום: אילן מור)
לקינוח יוגש פודינג לחם ושמנת חמוצה, מרקחת אפרסקים חמה ורוטב שוקולד. את הארוחה ילוו יין סנסר (כוס לסועד או בקבוק ל-4 סועדים), פינג'ן קפה וקנקן תה קר. מחיר לסועד: 250 שקלים.
ימי שישי, החל מה-29/7, 14:00-19:00. שוק האיכרים קומה 2 נמל תל אביב, 050-6725083