תחום האוכל ידע בשנים האחרונות אתגרים רבים - ממשבר הקורונה שאיים להעלים אותו מהמפה ועד לקושי של מסעדות רבות בגיוס עובדים. ענף המסעדנות, שגם ככה נחשב כחסר יציבות, התערער אפילו יותר. אלא שמסעדות רבות התחילו להפעיל מערכי משלוחים וטייק אוויי, דוכני אוכל רחוב חדשים נפתחו ובתי קפה רבים עברו למודל של שירות עצמי במקום הגשה על ידי מלצרים.
כעת, בפתחה של השנה החדשה, נראה שתחום הקולינריה הולך ופורח, על אף ההתייקרויות ועליות המחירים: הכירו את המסעדות, הברים, בתי הקפה ודוכני האוכל החדשים שפתחו לנו את השנה בטעם של עוד.

מקומות חדשים בתל אביב

רדלר

לאחר המתנה ארוכה נפתחה סוף סוף מסעדת רדלר - המסעדה החדשה של השף מושיקו גמליאלי (מסעדת מונא הירושלמית ובר 51). המקום נמצא בכניסה למלון בוטיק יפהפיה בפריים לוקיישן ברחוב נחלת בנימין שבשעות הערב נסגר לתנועת רכבים והופך למדרחוב שוקק עם אווירה נהדרת. ראדלר מחולקת לשני חללים כאשר חלל הכניסה הוא בר על בסיס מקום פנוי, שכרגע מוגש בו תפריט המסעדה אבל גמליאלי עובד על מנות מיוחדות שיתאימו לו.
17 צפייה בגלריה
פיקנייה מושיקו גמליאלי
פיקנייה מושיקו גמליאלי
(צילום: דן לב)
17 צפייה בגלריה
מושיקו גמליאלי
מושיקו גמליאלי
מושיקו גמליאלי
(צילום: אורית פניני)
החלל השני הוא חלל המסעדה והוא יפה ומעוצב עם תאורה נעימה. השירות ידעני ומקצועי והתפריט מציע מנות פתיחה, מנות ביניים ומנות המשך. יש לא מעט דגים נאים המשולבים במנות, כמו סשימי דג ים וחציל שרוף (54 שקלים) או בריוש קלוי עם חמאת מיסו, אבוקדו ודג ים (52 שקלים). מנת בטן חזיר בדמי גלאס (82 שקלים), או קלמארי עם פלפלים כבושים ודלעת (74 שקלים). במנות ההמשך יש שורטריב טלה בגלייז תמרינדי עם לוביה (98 שקלים), לברק בפחמים עם סלסה שיפקה ויוגורט (118 שקלים) ועוד.
נחלת בנימין 48 תל אביב, 03-7283830. לא כשר

סטנלי בר

בתוך מלון הבקסטייג' החדש בתל אביב נפתח בימים אלה בר שמגיש משקאות אלכוהוליים בייצור עצמי. הבר מתמחה בקוקטיילים ומשקאות העשויים מתזקיקים יוצאי דופן בייצור עצמי וישתנו בהתאם לעונות השנה. את הקוקטיילים ילווה תפריט אוכל של השף לוטן חייק, בייעוץ קולינרי של עידו פיינר (רוברטה וינצ'י).
17 צפייה בגלריה
סטנלי
סטנלי
(צילום: אמיר מנחם)
החזון של המקום הוא ליצור שיתופי פעולה אגרונומיים ולבסס את מותג המשקאות על ליקוטים וזנים מקומיים של צמחים. בבר מגישים ג'ינג'ר ביר תוצרת בית, ליקר פטל שחור ואתרוגים, תחמיץ ענבים ועוד. בין המנות בתפריט יש מח עצם על טוסטים עם חמאה ובצל כבוש (66 שקלים), סנדביץ' גבינה מותכת מלחם מחמצת עם גאודה, צ'דר ואמנטל (48 שקלים) ועוד.
בלינסון 6 תל אביב, 03-9207777, טלפון להזמנות 03-5425555. לא כשר

אומאי

לאחר שהות של מספר שנים ביפן, פתחה אלכס אברמוב לפני שנה את Umai, חלל אירוח קולינרי יפני שאירח קבוצות וארוחות פרטיות המבוססות על התמחותה ארוכת השנים בתרבות ובקולינריה היפנית. די מהר התברר שהמקום קטן מדי עבור הכשרון של אברמוב ושדרוש חלל גדול יותר שיענה על הביקוש. על הדרך, גם הקונספט עבר רענון.
17 צפייה בגלריה
אומאי, אלכס אברמוב
אומאי, אלכס אברמוב
(צילום: אנטולי מיכאלו)
אברמוב עברה לחלל חדש בבניין היסטורי בשכונה המרונית של יפו ששימש בעבר כביתו של שגריר ברזיל, שם היא מציעה שלושה מסלולי אירוח: חוויית אירוח משותפת על טהרת הקייסקי - ארוחת טעימות יפנית עתיקת יומין שנעשית בפרשנות האישית של אברמוב (400 שקלים לסועד או 500 כולל פיירינג של סאקה); איזקאיה – בר אוכל יפני בהזמנה מראש עם תפריט המאופיין במנות קטנות ומסקרנות (48-72 שקלים); וחלל לאירועים פרטיים.
עבד אל ראוף אל ביטאר 8 יפו 052-5977897. לא כשר

שפוי

לא רחוק ממסעדת M25 בשוק הכרמל שנחשבת לאחת ממסעדות הבשר הטובות בתל אביב, פתח לאחרונה השף יהונתן בורוביץ' יחד עם מיכל נועם (לשעבר הבעלים של זבולון 10), בר יין קטן בשם שפוי. הבר הוא מקום קטן ורומנטי, בשעות היום הוא מתפקד כמסעדת הפועלים הוותיקה "המקום של ענת" ובימים שלישי עד חמישי החל מ-18:00 בערב, נפרשות על השולחנות מפות לבנות והתפריט שנכתב בגיר על הלוח מציע מנות קטנות ומעניינות לצד תפריט יין.
17 צפייה בגלריה
בר יין שפוי
בר יין שפוי
(צילום: מוטי קמחי)
17 צפייה בגלריה
בר יין שפוי
בר יין שפוי
(צילום: מוטי קמחי)
מחירם של בקבוקי היין לא עולה למעלה מ-200 שקלים ויש מנות כמו זוקיני בציזיקי (32 שקלים), ברזאולה ותאנים (55 שקלים), בצל ממולא בזנב (52 שקלים), שפיץ שייטל מעושן (46 שקלים), סרדינים (38 שקלים) ועוד.
סמטת הכרמל 30 תל אביב

ג'ורג' אנד בראדרס

בפינת הרחובות בן ציון וקינג ג'ורג', היכן ששכן קפה לנדוור, פתחו שני יזמים ממוצא צרפתי ביסטרו אמריקאי עם מנות שניכרת בהן השפעתו של המטבח הצרפתי. מגישים כאן ארוחות בוקר מקוריות יחסית, החל מ-12:00 בצהריים וביום שישי החל מ-10:00. בין המנות תמצאו מנת ביצים על לחם קסטן ענק לצד כדורי פירה מטוגנים, סלט קצוץ, סלט טונה, טחינה ועוד.
17 צפייה בגלריה
ג'ורג' בראדרס
ג'ורג' בראדרס
(צילום: יח"צ)
הדגש בתפריט הוא על המבורגר: קציצה קלאסית עם מיונז-וואסבי וריבת בצל (64 שקלים), המבורגר-דג ברוטב טרטר ביתי (62 שקלים), קציצה טבעונית (78 שקלים), קריספי צ'יקן עם קולסלואו ואיולי (62 שקלים), המבורגר בלבואה - קציצה מוגזמת עם פנקייק וסירופ מייפל (78 שקלים), כן, מה שקראתם. יש גם קוקטיילים צבעוניים וחצר ירוקה לשבת בה, מובלעת שקטה באמצע כל הבלגן של העיר.
קינג ג'ורג' 46 תל אביב. כשר

יוליה

לאחר 16 שנים בהן הוביל את המטבח של מסעדת יוליה רומן דיאמנט, כעת לקח על עצמו את ניהול המטבח השף עינב אזגורי (בושוויק, קפה נורדוי, דא דא ודא). המסעדה היא אחת הוותיקות בנמל תל אביב ומגישים בה מול הים ארוחות בוקר, צהריים וערב בסגנון ים-תיכוני עם התמחות בדגים ופירות ים.
17 צפייה בגלריה
מעדניית נורדיניו
מעדניית נורדיניו
ענב אזגורי
(צילום: תיקי גולן)
כרגע עדיין מוגש שם התפריט הקבוע, אבל אזגורי מכין ספיישלים מדי יום ועובד על תפריט חדש שיצא אחרי החגים.
האנגר 2 נמל תל אביב, 03-546-9777. לא כשר

פופ-אפ המבורגרים ב-J17

פופ-אפ חדש יגיש במסעדה הטבעונית J17 קולקציית המבורגרים טבעוניים חדשים תחת השם Jburger. מאחורי המהלך עומד אסף אינגבר שלאחר מחקר וניסיונות יצר תפריט המבורגרים טבעוני. את ההמבורגרים ניתן להזמין באתר המותג או להגיע לפופ-אפ. על מנת להתאים לכם בצורה מושלמת את ההמבורגר, Jburger מאפשרים לבחור את הקציצה שאתם אוהבים: קציצה של רידיפיין מיט, ביונד בורגר או חלבון JB.
17 צפייה בגלריה
JBURGER
JBURGER
(צילום: גיל אבירם)
בתפריט יש בוורלי הילס בורגר עם ממרח אבוקדו, נבטים וגבינת צ'דר (68 שקלים), סמוקינג הוט המבורגר עם סלסת פלפלים חריפים שרופים, איולי פיקנטי וסלייס אננס צרוב (68 שקלים), בורגר סלופי מבשר ביונד מפורק, מוקפץ עם גבינה ומוגש בלחמניה עם איולי פיקנטי, בצל ועלי בייבי (72 שקלים) ועוד. בין התוספות תמצאו צ'יפס בטטה, צ'יפס, טבעות בצל או מג'דרה (15-18 שקלים).
ירמיהו 17 תל אביב, 03-9442773. לא כשר

מולה

מולה הוא בית הקפה הטבעוני החדש מבית מסעדת באנה הטבעונית. לא רק שלא עושים כאן שימוש במרכיבים מהחי, אלא גם נמנעים לחלוטין מסוכר וגלוטן. מאחורי הקונספט המאתגר הזה עומד הצוות של מסעדת באנה שנמצאת ממש ממול ומכאן גם שם המקום - מולה מלשון "מול הבאנה". יש כאן מבחר מרשים של משקאות מיוחדים תוצרת המקום, כמו למשל אייס מאצ'ה, אייס וניל ואוכמניות, צ'אי קר או גולדן לאטה, ויש מקרר עם תה קר מסוגים שונים.
בית הקפה פועל בשירות עצמי, כך שתוכלו להזמין בדלפק ולקחת לישיבה בחצר המקסימה ולשבת על ספסלי עץ ובמבוק כשמסביבכם פרחי בוגונוויליה. בין הכריכים יש כריך ארטישוק, טמפה סאטה חמאת בוטנים, כריך בלקני עם פטה שקדים, טוסט אבוקדו, פנקייקים, צנצנות של פודינג צ'יה או לאבנה קשיו.
יהודה הלוי 52 תל אביב. לא כשר

פופ-אפ של השף תומאס זוהר

המיזם קיטצ'ן 94 שבמגדלי אלון מציג פופ-אפים קולינריים מתחלפים עם מנות מיוחדות בהשגחת צהר. מאחורי הקבוצה עומדים מקומות כמו וויסקי בר מוזיאון, רשת לאגר אנד אייל, טייסטינג רום ומתחם הבילוי DNA. לאחר ההצלחה של הסניף הראשון של מסעדת JAI במתחם DNA בעזריאלי, היא נבחרה להיות הראשונה שתוביל את קיטצ'ן 94, כשבראשה עומד תומאס זוהר, מהמתמודדים הבולטים במשחקי השף ומי שמביא אל קדמת הבמה את ההתמחות שלו באוכל תאילנדי.
17 צפייה בגלריה
תומאס זוהר
תומאס זוהר
(צילום: יח"צ)
התפריט מורכב מסגנונות בישול שונים שביחד מהווים פתיחת שולחן תאילנדית מסורתית - שילוב של מנות גריל (יאנג), מרק (טום), טיגון (טוד), קארי (גאנג), סלט (יאם) ומוקפץ (פאד). בין המנות: גאי גולה - סטייק פרגית בגריל בגלייז קארי אדום וחלב קוקוס שמוגש עם סטיקי רייס וסלט תאילנדי (59 שקלים); קארי פאננג פרגית במחית קארי בעבודת יד, חלב קוקוס, במיה תאילנדית, ליצ'י ובוטנים, מוגש עם אורז יסמין (68 שקלים) ועוד. פתוח בראשון עד חמישי בשעות 11:30-16:00.
יגאל אלון 94 תל אביב. כשר בהשגת צהר

בר-פיצה פוזה

בר הפיצות מבית היוצר של הפיציולו רענן נוסל משלב בין למעלה מ-15 סוגי פיצות בשלל שילובים מקוריים לבין קוקטיילים, יינות איטלקיים ובירות מהחבית. בר הפיצות המוכר מהרצליה וכפר סבא מגיע בימים אלה לרחוב אבן גבירול פינת ארלוזורוב בתל אביב. במקום אופים את הפיצות במטבח פתוח לעיני הלקוחות כשהבצק נעשה בהתפחה איטית ומבוקרת של עד 96 שעות.
17 צפייה בגלריה
פוזה
פוזה
(צילום: אפיק גבאי)
בתפריט יש פיצה לבנה עם קרם שמנת כמהין, פטריות יער וקוביות בטטה (69 שקלים), פיצה בייקון טלה מעושן עם מאק אנד צ'יז ורוטב פרמזן (78 שקלים), פיצה פולנטה עם מוצרלה ופטריות בחמאת כמהין ועירית (68 שקלים), פיצה עם צ'דר, בייקון טלה, צ'וריסו עגל ופלפלים מקורמלים (78 שקלים) ועוד. במקום גם מבחר של מנות חלוקה מהמטבח האיטלקי והים-תיכוני כמו ארטישוק צלוי ולאבנה (43 שקלים), בוראטה של עברי על עגבניות ובלסמי (64 שקלים) ועוד.
ארלוזורוב 81 תל אביב, 03-5097815. לא כשר

מקומות חדשים מחוץ לתל אביב

אדם וחווה

אדם וחווה הוא מותג חדש ועצמאי מבית רשת חוות נעמי שנכנס לזירת האוכל המוכן ויציע תפריט של כ-25 מנות ארוזות של דגים, קציצות, סלטים מירקות טריים ומבושלים, רטבים מיוחדים, ממרחים ומוצרי אוכל במארזים חד-פעמיים, שפותחו במיוחד עבור המותג ומיוצרים בטכנולוגיית איטום ייחודית ששומרת על האיכות הקולינרית והנראות, ללא מגע יד אדם. שף הלל תווקולי (קלארו, פאסטל, אנימאר) הצטרף לצוות כיועץ קולינרי ראשי.
17 צפייה בגלריה
אדם וחווה
אדם וחווה
(צילום: גיל אבירם)
הקולקציה תימכר הן בסניפי הרשת והן בחנויות עצמאיות שיפתחו תחת שם המותג אדם וחווה, כשהראשונה תושק כבר בשבוע הקרוב בסמוך לסניף חוות נעמי בגבעתיים. בין המנות: סופריטו קציצות בקר (55 שקלים), גונדי פרגית במרמלדת לימון פרסי (65 שקלים), פרגית בקארי, חלב קוקוס וירקות (77 שקלים), סלמון בגלייז של רוטב צדפות כשר (83 שקלים) ועוד.
בורוכוב 54 גבעתיים. כשר

פיצה סנטרל

פיצרייה חדשה שנפתחה השבוע במרכז עזריאלי חולון מביאה את הבשורה הנפוליטנית לעיר. מאחורי המקום עומד ערן הרשקוביץ (פיאצה גרנדה בשרונה) והפיציולו רועי קדוש. השניים בחרו לעצב את המקום בסגנון פיצה יוניון בלונדון, רשת פיצריות לונדונית אורבנית בעיצוב תעשייתי מגניב. קדוש מגיע ממשפחת קדוש, יצרנית הגבינה המפורסמת מצפת. אביו הוא השף של פיצה סיצילאנו בראש פינה, וקדוש הבן מכין פיצות מאז שהיה בן 14.
כמחווה למשפחה, יצר קדוש פיצה ייחודית עם גבינת קדוש מלוחה מצפת. את הטאבון הביאו מאיטליה ויוצאות ממנו פיצות בקוטר 30 ס"מ מבצק מחמצת בהתפחה של 48 שעות, עם שוליים עבים ואווריריים ותוספות מיוחדות על הפיצה כמו ביצת עין ותפוחי אדמה, צנוברים וצ'דר, אננס, ספייסי מיונז ועוד. יש מנות נוספות מהטאבון כמו ריזוטו פריך או קלצונה, פסטות וניוקי שגם הן מהטאבון (25-79 שקלים).
הרוקמים 26 מרכז עזריאלי חולון, 03-6009666. כשר

נוטלה שוקולד אקספיריאנס

"נוטלה שוקולד אקספיריאנס" הוא שיתוף פעולה בין שוקולד אקספיריאנס למותג נוטלה שפותחים ביחד חנות מעוצבת המגישה בין היתר מוצרים טריים שהוכנו עם נוטלה ומציעה תפריט מבוסס על ארוחות בוקר, מארזים, גלידות, קרואסונים, קרפ עם ממרח נוטלה, מארזים בהרכבה אישית ועוד.
17 צפייה בגלריה
נוטלה אקספיריאנס
נוטלה אקספיריאנס
(צילום: בן פרג)
בחנות יוצג לראווה ה-Nutella Ape Car, רכב קל תלת-גלגלי המהווה סמל איקוני למסורת והיסטוריה איטלקית.
קומת המזון המהיר, הקניון הגדול עופר פתח תקווה

סטייק האוס JJ

השף ג'וזיף מנסור השיק לאחרונה את הסטייק האוס החדש שלו הממוקם בכיכר המעיין - JJ סטייק האוס. מנסור, שהשתתף בתוכנית MKR המטבח המנצח, חבר לג'ריס מילאד מבעלי האטליז המודרני - כתובת ידועה לבשר מצוין בנצרת. בסטייקהאוס שפתחו יש ויטרינה עמוסת נתחי בשר המתיישנים במקום ונצלים על גריל פחמים לצד מבחר של בקבוקי יין. בתפריט יש מנות פתיחה כמו נתח קצבים מעל רוטב צ'ימצורי, רצועות שייטל צרוב בגריל, כבד אווז על לחם בריוש ועוד.
17 צפייה בגלריה
JJ סטייק האוס
JJ סטייק האוס
(צילום: יח"צ)
בגזרת העיקריות יש למשל נתח פילה עם חמאה רותחת וסטייקים מנתחים שונים כמו טומהוק, טיבון, סינטה, אנטריקוט, וואגיו, נתח פיקאניה, נתח צלעות טלה ועוד, וגם אסאדו בבישול ארוך מהמעשנת.
הגליל 1 כיכר המעיין נצרת, 04-8755095. לא כשר

N19

מתחם קולינרי ייחודי נפתח בימים אלה באשדוד ומציע בשר שגדל בגידול מיוחד במשק מקומי, מוצרי מעדנייה ביתיים ומגוון מאפים לאפייה בבית או אכילה במקום. מתחם N19 התחיל את דרכו במושב שדה עוזיהו, שם נמצא משק N19 - משק רחב ידיים המגדל בקר בצורה הומנית ואקולוגית באמצעות טכנולוגיה חדשנית. המשק מגדל זנים מסוג אנגוס, הולשטיין, סימנטל, לימוזין, הרפורד, שארולה ואפילו וואגיו.
17 צפייה בגלריה
N19
N19
(צילום: יח"צ)
עוד במתחם נמצאת "קונדיטוריית בשרים" שמציעה גרסאות בשריות לקינוחים ומאפים בשילוב בשר לאפייה בבית, למשל: חלת אסאדו עגלה ומנגולד, סוכריית כבד מולארד ושאלוט, סיגר לחי עגל, עוגת פרנה שקדי עגל, מאפה עופיון טורקי, מאפה ארמני של בריסקט ונענע, רוגלעך טלה ובהרט ועוד. במקום יש גם מוצרי בשר משלימים לבישול וגם בסיסים מוכנים לתבשילים, סלטים ורטבים. בקומה העליונה במתחם ממוקם מטבח סדנאות ובו יתקיימו סדנאות בשר בהנחיית שפים מקצועיים.
הבנאים 2 אשדוד, 053-2004119. כשר

אבטליון

כבר יותר משלושה חודשים פועל קפה אבטליון, בית קפה חדש בישוב הקהילתי אבטליון, ששייך לבני הזוג לוטן וספיר דרעי - היא מנהלת את המקום והוא הקונדיטור. הקפה ממוקם בחצר מרהיבה בצל הגפנים ופונה לנוף ירוק משגע. בתפריט יש מנות בוקר ובראנץ' מוקפדות שהיו חסרות מאוד באזור הזה, כמו למשל שקשוקה ירוקה עם מנגולד, תרד וכרישה (59 שקלים), קרואסון חמאה עם מקושקשת גבינות (44 שקלים), קרואסון בנדיקט עם סלמון בכבישה ביתית וגבינת שמנת (67 שקלים), טוסטים מושקעים, מאפים מצוינים, כריכים עשויים חומרי גלם מקומיים וסלטים טריים עם שמן זית מבית הבד הסמוך.
יש גם מנות פסטה בעבודת יד, פיצות מהטאבון וכמובן קפה, יינות מקומיים ובירות ממבשלות בוטיק. לקינוח יחכה לכם תפריט קינוחים עם מילפיי קרמל מלוח, פבלובה מסקרפונה ופירות יער (54 שקלים) ועוד. בימי שישי התפריט מתחלף בבופה משגע ואפשר גם לרכוש סלסלות פיקניק למטיילים באזור.
ישוב קהילתי אבטליון, 054-6847376. כשר

רפידוס

בתקופת הקורונה התחילו שחר מאיר ואוהד פרג' לעשות משלוחים של אוכל מקסיקני-אמריקאי באזור כפר יונה, אבל הביקוש הגדול דחף אותם לעלות שלב ולפתוח דיינר טקסני-מקסיקני. השניים הגו מנה מקורית שנקראית "קראנץ' ראפ" - טורטייה ענקית עמוסה במילוי של בשר בקר, רצועות עוף, שבבי סויה או אסאדו מפורק, שבתוכה יש טוסטדה מבצק תירס שמפריד בין הבשר לירקות, וכל זה נכנס לטוסטר ומקבל עטיפה פריכה במיוחד (50-79 שקלים). המנה מוגשת לצד נאצ'וס או צ'יפס, רוטב צ'דר וסלסה וקצת שמנת חמוצה וגוואקמולי.
17 צפייה בגלריה
רפידוס
רפידוס
(צילום: דוד מויאל)
יש פה תפריט קטן שכולל שני סוגי טאקוס ונשנושים כמו סלט קיסר, צלעות תירס או אמפנדס (25-43 שקלים) וכמה טעמי ברד וצ'ורוס לקינוח. אוכל שאי אפשר לטעות איתו.
גיבורי ישראל 17 מתחם Y center נתניה, 09-7662929. לא כשר

אונו

בלוקיישן מרהיב בעכו נפתחה לפני כמה שבועות מסעדת אונו - מטבח דגים איטלקי שהקימו האחים ברגות ממסעדת אלמרסא הוותיקה והבר סמא שנפתח זה מכבר. אל המטבח גייסו את השף רוני חליפה שבמשך שנים היה השף של מלון דן כרמל, שבנה תפריט בהשראת הדייגים של העיר העתיקה ומהדמיון שהוא רואה בין המטבח הערבי לאיטלקי.
17 צפייה בגלריה
אונו
אונו
(צילום: אפיק גבאי)
המסעדה פתוחה בכל שעות היום ומציעה על דק שעל שפת המים ועל רקע הים הכחול ארוחות בוקר, צהריים וערב. עד 12 בצהריים מוגשות מנות ביצים, סלטים, ממרחים ולחם מהטאבון (170 שקלים לזוג) ובצהריים ובערב מוגשות מנות כמו פיצה שרימפס עם פלפל קלוי (68 שקלים), פיצה עם לבבות ארטישוק, זיתי לאצ׳ינו וזעתר טרי (58 שקלים), מולים ביין לבן עם עגבניות ומרווה (70 שקלים)' קלמרי ממולא בריזוטו ברוטב יין, שום ובזיליקום (102 שקלים) ועוד.
רחוב ההגנה 1 עכו, 04-6048080. לא כשר

ג'וטי

לפני שש שנים פתחה ג'וטי מסעדה הודית קטנה בדרך העצמאות בחיפה, שם הגישה מנות מבית ילדותה שלמרגלות ההימאליה. למרות שהמסעדה הצליחה, ג'וטי נאלצה לסגור ומאז עסקה בסדנאות בישול הודי ומכירה של אוכל הביתה. בשבוע שעבר היא פתחה את המסעדה מחדש בהתרגשות גדולה במיקום אחר בחיפה והיא תתמקד במטבח הצבעוני של צפון הודו.
בתפריט יש מנות מוכרות כמו סמוסה תפוחי אדמה או עוף (32-36 שקלים), פאקורה ירקות או עוף (32-26 שקלים), בטטה ואדה (32 שקלים), טאלי צמחוני, טבעוני או בשרי שמוגש עם אורז מלא או בסמטי, צ'פאטי, סלט ומטבלים (54-69 שקלים) ועוד. התפריט ראשוני ועוד צפוי להשתנות ולהתרחב.
רחוב הרצליה 12 חיפה, 054-2088077. לא כשר

בְּעִתּוֹ

המוקד הקולינרי של שוק תלפיות בחיפה לא מפסיק להתחדש והפעם עם בר אוכל וקוקטיילים המתבסס על תוצרת השוק הטרייה והעונתית. מאחורי המקום עומדים הצמד מאיה המר והשף גיא רוזמרין (רוברטה וינצ'י) - המר אחראית על הקוקטיילים ורוזמרין על האוכל. בתפריט שמשתנה כל הזמן אפשר למצוא מעת לעת מנות כמו טרטר בקר וחצילים שרופים עם איולי לימון כבוש; ברוסקטה עם טונה אורטיז ואיולי זעתר; קרפצ'יו עגבניות מכמה סוגים - שרי, מגי ועגבניות מהערבה; דג ים כבוש באחו בלנקו; שרימפס מאודה במעטפת בצק בחמאה ויין לבן; קרודו דג בויניגרט תה צמחים ועוד.
סירקין 34 חיפה, 052-6412125. לא כשר

בוקר

בית קפה חדש בחיפה המציע תפריט משתנה של לחמים ומאפים המבוסס על קמחים ללא גלוטן. אלה קמחים בריאים יותר ומעובדים פחות העשויים מאורז לבן או מלא, שיבולת שועל ועוד. לצד הקפה, תוכלו ליהנות ממאפים מתוקים כמו שנק, מאפה שמרים במילוי קינמון ואגוזים או שוקולד, גאלטים אישיים עם פירות העונה כמו נקטרינות או שזיפים, עוגיות שוקוצ'יפס פקאן, מאפינס אוכמניות, ולהזמין עוגות וסנדביצ'ים שאפשר לאכול במקום או לקחת הביתה.
נחום דוברין 8 חיפה, 058-6677165