אוכל הוא אחד הדברים הכי פוטוגניים באינסטגרם של רבים מאיתנו. גם אם אתם לא בשלנים גדולים בעצמכם, קשה שלא לעצור מול סרטון מפתה של הכנת קינוח שוקולדי או מנת פסטה, משלב ההתחלה ועד הביס.
אם נמאס לכם לראות את אותם הסרטונים כל הזמן, אתם מוזמנים לרענן את הפיד עם חשבונות קולינריים חדשים ואוכל למחשבה. קבלו עשרה חשבונות אינסטגרם מעולם האוכל שיש להם פיד מפתה ומרענן: עשו פולו והתחילו לרייר מול המסך.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לאוהבי העגבניות והחקלאות האורגנית

לידיעת הגולש איל שני: אם חשבתם שאיל שני אוהב עגבניות, חכו שתכירו את ליסה טראוטר שהקימה חווה אורגנית בה היא מגדלת ומשביחה זני מורשת של עגבניות וגם פלפלים, חצילים, ארטישוק וזוקיני. העגבניות, אהבתה הגדולה של טראוטר, מככבות בחשבון האינסטגרם שלה שלו 82,000 עוקבים, בצבעים ובצורות מרהיבים.
אם זה לא מספיק היא גם יוצרת מהם מיצגים קטנים ומקסימים בצבעי הקשת שהופכים לתמונות משמחות של שלל תוצרת החווה. אפשר אולי לחשוב שהצבע השולט בפיד יהיה אדום, אבל העגבניות מגיעות בצבעים ירוק, צהוב, כתום, סגול ושחור. את הטעם אפשר רק לדמיין.

לחובבי הבישול הביתי

בטול טונק היא טורקיה שמתגוררת בוירג'יניה ארצות הברית ומחזיקה באחד מחשבונות האוכל היפים ביותר באינסטגרם עם 6.2 מיליון עוקבים, שם היא מכינה מאפס מתכונים מגוונים ומגרים.
קטעי הוידאו שלה מסכמים בדקה בערך את כל שלבי ההכנה של מנה מסוימת, כשאת כל המרכיבים היא מכינה בעצמה ולא משתמשת בשום דבר מוכן, החל מחמאה שהיא חובצת בעצמה, יוגורט ביתי, בצקים למיניהם בעבודת יד דקדקנית, שוקולד ועוד.
אף פעם לא רואים את הפנים של בטול, רק הידיים העדינות והמיומנות שלה מככבות בסרטונים העשויים נפלא. הכל יפה - מהכלים שחלקם כלי וינטג', הבגדים שהיא לובשת, הסטיילינג המשגע ועד לרקע המטבח הכפרי המקסים שלה. זהירות זה ממכר.

חווה, מטבח כפרי וילדים בחינוך ביתי

האנה היא כנראה האמא המושלמת - יש לה שבעה ילדים, היא מיס יוטה וגם רקדנית בלט לשעבר, ואת כל אלה היא עושה מהחווה המטורפת שלה ושל בעלה ביוטה, בין מרחבים אינסופיים של גבעות ירוקות. הילדים החמודים מתרוצצים שם בנעלי בוקרים וחולבים את הפרות בידיים והאנה יוצרת במטבח הכפרי המשגע אוכל שכולו עשוי מהתוצרת הפרטית שלהם בחווה.
היא מכינה גבינות וחמאה ביתיים מהחלב שהם חולבים כל בוקר לדלי נירוסטה כמו של פעם, משתמשת בביצים שהילדים אוספים כל בוקר מהתרנגולות שמתרוצצות חופשי בחווה, בעשבי התבלין ובירקות שהם מגדלים בעצמם, אופה מאפים, לחם מחמצת, מכינה ריבות, מבשלת תבשילים חורפיים ובין לבין הולכת לכנסייה ולטקסים של מלכת היופי ומדגמנת אמהות מושלמת.

לחובבי הסנדביצ'ים

חשבון האינסטגרם של אוון האן, איטלקי ממוצא סיני המתגורר במילאנו, עומד היום על 667,000 עוקבים. לכוכב הזה אין שום השכלה קולינרית והוא פרץ בזכות הסנדביצ'ים שהכין וצילם בדירת הסטודנטים הקטנה שלו. יש שיאמרו שאלה רק סנדביצ'ים ולא איזו פסגה קולינרית, אבל הסנדביצ'ים של אוון הם יצירתיים, מושקעים, מקוריים ונראה שממש כיף להכין אותם.
הסרטונים מציגים את שלבי ההכנה בעריכה קצבית וזריזה במיוחד בסגנון טיק טוק וכל סנדביץ' מוצג לראווה בפיד כשהוא חצוי והמילוי שבפנים חשוף באסתטיקה נהדרת. טורטיות, טוסטים, ג'בטות ואפילו פיתות, עם סוגים שונים של עוף ובשר, גבינות, ירקות ורטבים תוצרת בית, רוצו לקנות לחמנייה.

אוכל שמכינים מאפס

החיוך האופטימי של ג'ושוע קוואקי אסידו מרוח על פני הפיד שלו ומיד גורם לתחושה נעימה. מתוך בית הבוץ המבודד שלו בג'ונגל בגאנה הוא יצר קהילה של עוקבים שמתעניינים בחקלאות אורגנית, בקוסמטיקה טבעית, בבנייה אקולוגית ובאוכל שהוא מכין מאפס מכל מה שהוא מגדל בהרבה עבודה קשה והשקעה, כי שום דבר לא בא בקלות בג'ונגל.
הוא לומד ומלמד בצורה אינטואיטיבית וחיובית איך להכין חמאת קקאו, ריבות ומאכלים מפירות טרופיים, שמנים ואבקות מצמחי מרפא ותבלין, חלב מבוטנים ואגוזים, איך לייבש פירות וירקות, וגם: איך לבנות טאבון ביתי, איך להכין נרות ביתיים, איך לרקוח שוקולד בעבודת יד ואיך לגדל ולטפח עצי פרי. אם חסרה לכם קצת חיוביות בחיים זה מקום.

לחובבי ירקות ופירות: תאווה לעיניים

ג'וליה שרמן היא שפית ועיתונאית אוכל מקליפורניה שמתמקדת בלהפוך ירקות לפחות משעממים. אם נמאס לכם מהסלט הקצוץ בכל ארוחה ואתם חושבים מה אפשר לעשות עם פטריות, ארטישוק, אבוקדו, אפונה, או כל ירק או פרי אחר, אתם יכולים לקבל כאן השראה מהצלחות הצבעוניות והמרשימות שהיא יוצרת.
שרמן משלבת שילובים נפלאים של פירות, קטניות, פרחים ואגוזים, לצד ירקות גינה וירקות נדירים יותר ממגדלים מקומיים.
המתכונים שלה פשוטים אבל לעיתים מתבססים על חומרי גלם שצריך קצת להתאמץ כדי להשיג. יש לה גם פינה מקסימה של קופסאות אוכל שהיא מכינה לבת שלה שיתנו לכם קצת רעיונות, או יגרמו לכם לקנא. היא חובבי שווקי איכרים שתמיד כיף לבקר בהם איתה, והכל יפה - מהבית, הבגדים ועד המנות.

לאוהבי הפסטה והסבתות האיטלקיות

אחד מחשבונות האוכל המיוחדים והמקסימים שתרים בכל איטלקיה אחר סבתות שמכינות פסטות מסורתיות בטכניקות עתיקות ובכלים של פעם. בעולם הערוך והמזויף שיש היום באינטסגרם, נעים לראות את הנשים המבוגרות בסביבה הביתית שלהן, במטבח הפשוט עם המשפחות שלהן, מכינות את האוכל האיטלקי שכולנו כל כך אוהבים ושעבורן הוא השורשים והמסורת שהולכים שנים אחרונה.
יש כאן סודות אמיתיים על מנות פסטה שנשכחו מהעולם, צורות חדשות של פסטה שכנראה עוד לא נתקלתם בהן, טכניקות של בצק ורטבים ושימוש עדין ושקול בתבלינים, בבשר ובירקות. אם אתם באמת אוהבים את איטליה זה בשבילכם.

מה אוכלים בביירות?

במרחק של פחות מ-70 קילומטר מישראל, על חוף הים התיכון, משתרעת העיר ביירות וככל הנראה יש לה המון מה להציע מבחינה קולינרית, וזה לא מסתכם בחומוס.
נראה שביירות עמוסה במסעדות שמציעות סושי, המבורגר, פרייד צ'יקן, פיצה, קינוחים, וכמובן גם דוכני שווארמה שנראים מדהים, שולחנות עמוסים בסלטים ערביים, קובות, בשרים על האש, ארוחות בוקר ערביות עם סלט פאתוש וטחינה או אמריקאיות עם אגז בנדיקט ובייקון.
חומרי הגלם נראים טוב, מפירות ים טריים ועד פירות וירקות צבעוניים. כל האוכל המשגע הזה מופיע בחשבון הזה לצד הרבה תמונות של בריכות ומלונות, חופי ים עמוסים, אירועים מיוחדים שמתרחשים בעיר ווייב ים תיכוני שעושה חשק לבקר - אם רק היה אפשר.

לחובבי אסתטיקה אירופאית ומינימליזם

פולין מעולם לא נראתה יפה כל כך כמו בחשבון האינסטגרם של דומיניקה ברונדי שמשלבת תמונות של פרחים ומאכלים יפים בביתה המעוצב עם הבת הקטנה והמתוקה שלה, כששתיהן לבושות מושלם.
תוכלו לקבל כאן השראה לכוסות תה עם פרחים, עוגות וקינוחים בצבעוניות רגועה, כוסות יין וכוסות קפה ברגעים אינסטגרמיים להפליא, המון פירות יער נחשקים וכמובן אינספור סידורי פרחים שנעים להסתכל עליהם. דומיניקה הצליחה ליצור פיד חלומי ובכל תמונה יש עולם שלם של יופי ואסתטיקה שממלאים בהשראה. לא לקנא.

לאוהבי פריז וקינוחים

טל שפיגל הישראלי הוא שף קונדיטור שכבר כמה שנים מפעיל את אחד מחשבונות האינסטגרם החמודים ביותר בו הוא מצלם קינוחים מרהיבים של טובי הפטיסרי בפריז, בשילוב עם נעלי גברים מעוצבות. לעקוב אחריו זה להיות מעודכנים לא רק איפה אפשר למצוא את הפטיסרי הטובים ביותר בפריז, אלא גם איזה קינוחים עונתיים מוציאים השפים פטיסרי הגדולים בפריז, מהדורות מוגבלות ושיתופי פעולה.
עם שילוב של יצירות שוקולד מרהיבות שקשה להאמין שבסוף נוגסים בהן, עוגות אישיות יוצאות דופן, מקרונים מיוחדים, קינוחים מיוחדים לקראת חגים ומועדים - זה המקום לקבל השראה לסיור מתוקים בפריז או לסייר בפריז מבלי לצאת מהבית.