הישג בינלאומי מרגש לישראל: מזה 20 שנה מדרגת רשימת "50 המסעדות הטובות" של סן פלגרינו את המסעדות השוות בעולם, ועכשיו התברגו בפעם הראשונה לרשימה המכובדת גם מסעדות מישראל. המסעדות מישראל מופיעות תחת הדירוג שסוקר 50 יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות מהמזרח התיכון ומאפריקה, ובהן מרוקו, איראן, עומאן וגם ישראל. הדירוג הזה נחשב לאחד מדירוגי המסעדות היוקרתיים והמובילים בעולם.
6 צפייה בגלריה
50 המסעדות הטובות
50 המסעדות הטובות
(צילום:יח"צ)
6 צפייה בגלריה
50 המסעדות הטובות
50 המסעדות הטובות
"50 המסעדות הטובות": למעלה - מסעדת OCD, המסעדה הטובה בישראל; למטה: מסעדת הבסטה במקום ה-14 בדירוג
(צילום:יח"צ)
בטקס חגיגי שנערך הערב (ב') באבו דאבי בהשתתפות השפים, הוכרזו המסעדות שזכו להיכנס לרשימה הנחשקת: מסעדת OCD (שף רז רהב) דורגה במקום הגבוה ביותר מבין המסעדות בישראל - מקום 3 ברשימה, מסעדת ג'ורג' וג'ון (שף תומר טל) דורגה במקום 9, מסעדת הבסטה (שף אילון עמיר) במקום 14, מסעדת אנימאר (שף הלל טווקולי) במקום 17, מסעדת פסקאדו (שף יחי זינו) במקום 24 ומסעדת מלגו ומלבר (שף מוטי טיטמן) דורגה במקום 40.
6 צפייה בגלריה
שף מוטי טיטמן, מסעדת מלגו ומלבר
שף מוטי טיטמן, מסעדת מלגו ומלבר
שף מוטי טיטמן, מסעדת מלגו ומלבר
(צילום: ירון ברנר)
הדירוג סקר 50 יעדי אוכל שזוכים להכרה יחד עם צוותי המסעדות. הרשימה השנתית מייצגת את היעדים הטובים ביותר לחוויות קולינריות, והיא גם משמשת כמדד למגמות גסטרונומיות עולמיות.
6 צפייה בגלריה
תומר טל
תומר טל
שף תומר טל, מסעדת ג'ורג' וג'ון
(צילום: טל שחר)
הדירוג משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מ-250 מצביעים, המורכבים ממומחי קולינריה אנונימיים מרחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, ביניהם שפים, מבקרי אוכל ומסעדנים, כשמטרת הדירוג היא ליצור רשימה של יעדי הקולינריה הטובים ביותר ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, הכוללת מקומות סודיים לצד שמות גדולים בקולינריה האזורית. כל אחד מהמצביעים המליץ על שבע מסעדות.
6 צפייה בגלריה
הלל תווקולי
הלל תווקולי
הלל תווקולי, מסעדת אנימאר
(צילום: אלון שאול)
מלבד תואר המסעדה הטובה ביותר יש ברשימה קטגוריות נוספות כמו השפית הטובה ביותר, פרס האירוח הטוב ביותר, פרס בחירת השפים ושף הקינוחים הטוב ביותר.
6 צפייה בגלריה
שף רז רהב
שף רז רהב
שף רז רהב, מסעדת OCD
המדריך האזורי של מסעדות המזרח התיכון הוא השלישי בסדרת "המסעדות הטובות בעולם" כשקדמו לו שני מדריכים שהושקו בתחילת העשור הקודם - במזרח אסיה ובאמריקה הלטינית. המדריכים סייעו בקידום מטבחי המדינות שסוקרו בהם ומיצבו מסעדות בצמרת המדריך העולמי והקולינריה הבינלאומית. הטקס בו יוכרזו הזוכים יתקיים במוסקבה ביולי הקרוב.

השף רז רהב: "זה מטורף ולא מובן מאליו. נרגשים מאוד לקבל הכרה בינלאומית נוספת בדרך שאנחנו סוללים לעצמנו, ולהמשיך לשים את המטבח הישראלי, אותו אנחנו חוקרים ולומדים כל יום, על מפת הקולינריה הבינלאומית. אני שמח בשביל חברים שלי, השפים הישראליים הנוספים שנכנסו גם הם לצידנו למדריך. כבוד גדול ושמחה משותפת. חובת ההוכחה ממשיכה להיות עלינו, בדרך להכרות נוספות.
"בנימה אישית, חשוב לי לציין שעם כל תואר, דירוג או פרס שמגיע, יש איזה רגע של שמחה ואופוריה שכזו ביום-יומיים שאחרי קבלת הדירוג אבל השמחה והכיף היום יומי מול האורחים שלנו תמיד מזכיר לנו למה באמת אנחנו עושים את זה. תודה לצוות שלי, לשותפים שלנו, לחברים שלנו, לאורחים, לספקים, לאשתי, למשפחה, לאבא ולאמא".