ט"ו באב, החג הכי רומנטי בלוח השנה היהודי, הפך בשנים האחרונות לחגיגה קולינרית קיטשית למדי, ומסעדות רבות בארץ יוצאות מגדרן בניסיון להפוך למוקדים רומנטיים, שיגרמו לכם לחגוג את הערב הרומנטי דווקא אצלן.
עוד כתבות בערוץ האוכל:
אבל עם כל הכבוד למסעדות, יש עוד כל כך הרבה דברים נוספים שאפשר לעשות ביום הזה שכוללים אוכל טוב ויין והכי חשוב: יספקו עבורכם את הרומנטיקה אותה אתם מחפשים.
29 צפייה בגלריה
לא רק במסעדות
לא רק במסעדות
רומנטיקה במיטבה: פיקניק מבית "דלאל"
(צילום: בן דיאמנט)

אז אם מתחשק לכם לעשות משהו קצת שונה השנה, ואם בא לכם לחגוג את הרומנטיקה בדרך מקורית ומעניינת לא פחות מארוחה במסעדה - עברו על רשימת ההצעות שבכתבה. זה לא בהכרח יהיה יותר זול (למרות שבמרבית המקרים כן), אבל בטוח הרבה יותר מעניין.

29 צפייה בגלריה
סיורי אוכל בארץ
סיורי אוכל בארץ
( איור: גרפיקה)

יאללה באסטה

חברת תיירות השווקים - "יאללה באסטה", מציעה לזוגות כרטיס טעימות לילי מיוחד בשוק מחנה יהודה הירושלמי.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: יח"צ)
הכרטיס, למעשה, מאפשר לזוג להסתובב בשוק באופן עצמאי, ליהנות מטעימות בבתי האוכל הפועלים במקום ולהכיר את אזור הבילוי התוסס ביותר בבירה, שמתחיל לפעול עם רדת החשיכה. המחיר הוא 150 שקלים למשתתף.
לפרטים והרשמה: 076-5398000

באלשוק

מיזם סיורי האוכל הירושלמי -"באלשוק", מציע תוכנית בת יומיים המיועדת לזוגות. התוכנית כוללת סיור אוכל פרטי בשוק מחנה יהודה - במהלכו עוצרים ב-10-8 מקומות לטעימות, ולינה במלון בוטיק בעיר כולל ארוחת בוקר. ביום שלמחרת, ייהנו הזוגות מארוחה מלאה במסעדת השף "מחניודה".. מחיר החבילה כולה הוא 1,500 שקלים.
להזמנות: 050-9355558
29 צפייה בגלריה
ארוחת טעימות במונית שירות
ארוחת טעימות במונית שירות
( איור: גרפיקה)

גו מיו ישראל

אם אתם מחפשים ליהנות מחוויה שונה ומדליקה אבל לא בהכרח רומנטית, הסיור של "גו מיו" - שייקח אתכם במונית שירות לטעימות בין 12 מסעדות שונות ברחבי תל אביב - הוא כנראה מה שיעשה לכם טוב.
29 צפייה בגלריה
מונית האוכל גומיו
מונית האוכל גומיו
מונית האוכל גומיו
(צילום: טל שמעוני)
מחיר התענוג הזה הוא 280 שקלים, והסיור עצמו יתקיים ב-14 באוגוסט.
29 צפייה בגלריה
מונית האוכל גומיו
מונית האוכל גומיו
(צילום: טל שמעוני)
ההרשמה לסיור מתבצעת דרך אתר חברת "ארטרא", ופרטים נוספים תמצאו באתר: Gault&Millau Israel
29 צפייה בגלריה
אירוח ביתי
אירוח ביתי
(איור: גרפיקה )

לה פמפה

מה יכול להיות יותר רומנטי מארוחה זוגית מול שקיעה מרהיבה? המיזם "לה פמפה" הוא אירוח ביתי בסגנון דרום אמריקאי שהקימו ערן ואילנית טבצ'ניק, המארחים את הסועדים בחצר ביתם המאובזרת הכוללת גם בריכה פרטית ונקודת תצפית מושלמת על הנוף הגלילי שמסביב.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: יח"צ)
ביום חמישי (15 באוגוסט), תיערך במקום ארוחת ט"ו באב שתיפתח עם קוקטייל שמכינים במקום, תמשיך עם אמפנדס ממולאים באסאדו מעושן שעובר צלייה במעשנה, ובהמשך יוגשו לשולחן נתחי בשר מעושנים וקינוחים זוגיים מיוחדים. מחיר הארוחה הוא 200 שקלים לסועד.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: יח"צ)
להזמנות: 052-2951177, לא כשר

עמי ותמי

מיזם האירוח הביתי והטבעוני - "עמי ותמי" של השפית בת עמי בוזגלו, מציע ארוחות קונספט שהאוכל בהן הוא אומנם השחקן הראשי, אבל מלבדו יש גם סיפור מעניין שעוטף אותו ועיצוב תואם.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: יח"צ)
לרגל היום הרומנטי בשנה היהודית, בוזגלו הרכיבה ארוחה טבעונית ומלאת תשוקה המעוצבת בגווני אדום ושחור, ומשלבת בין חומרי גלם חמים וקרים לבין מנות שאפשר לאכול עם הידיים.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: יח"צ)
במסגרת הארוחה, שתתקיים ב-14 באוגוסט וב-18 באוגוסט, יוגשו סקאלופ פטריות מלך אפויות ביין לבן, לימון ואספרגוס, תבשיל ריזוטו אורז אסור בציר פטריות פורצ'יני עם גלידת עשבי תיבול ושמן כמהין, מנה של רביולי שחור במילוי סלק ועוד. מחיר הארוחה הוא 200 שקלים לסועד.
באר שבע, 050-9903733‏, כשר

מרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן

כאן, מציעים חוויה זוגית ורומנטית שכוללת סיור ביקב, ביקור בחדר חביות וטעימות של שלושה סוגי יינות.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: עדי פרץ)
בתום הסיור, תוגש לזוג פלטת גבינות המיוצרות במחלבת בוטיק מקומית לצד בקבוק יין והפתעה נוספת. המחיר עבור הבילוי הרומנטי הוא 125 שקלים לזוג.
אזור התעשייה קצרין, להרשמה: 04-6968435 או באתר היקב

ספארי בין הכרמים - יקבי הרי הגליל

ביקב הבא, מציעים לכם להצטרף לחווית "ספארי בין הכרמים" - שתתקיים לאורך כל חודש אוגוסט, מידי יום רביעי בשעות הבוקר - וכוללת נסיעה במשאית ספארי, שתיקח אתכם לסיור בין הכרמים בלווי מדריך מקומי.
במהלך הסיור תעברו בכרמים, תעצרו בנקודות תצפית יפות המשקיפות על הנוף המרשים של הגליל העליון ובחזרתכם ליקב - תוכלו להצטרף לסיור וטעימה מקצועית ממגוון יינות היקב (עבור כל החוויה הזו, תשלמו 70 שקלים למשתתף).
כמו כן, היקב מציע חבילת ״אהבה ויין״ שמחירה 700 שקלים והיא כוללת סיור מודרך ביקב וטעימות יין, עיסוי זוגי בטבע ולסיום - ארוחה זוגית קלה במרפסת היקב, ממנה אפשר להשקיף על הנוף עוצר הנשימה שממול.
להרשמה: 04-6868740 או באתר היקב

טייסטינג רום

בבר היין הבא, שנפתח לאחרונה מחדש במבנה טמפלרי עתיק שנמצא במתחם שרונה, מזמינים אתכם לטעימת יינות יחידה מסוגה בארץ ומאוד לא שגרתית. בכניסה למקום תקבלו כוס ליין וכרטיס, עמו תוכלו לעבור בין 32 ברזי היין הפועלים שם ולבחור האם תרצו לטעום חצי כוס או רבע כוס של יין (70-50 שקלים לטעימה).
29 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)
השירות במקום הוא שירות עצמי, אך עם זאת תמיד יהיה שם גם סומלייה מומחה שישמח להסביר ולענות על כל שאלה שתצוץ. לצד היין, אפשר לשלב שם גם מנות נשנוש קלילות, מתוך התפריט שיצר עבור המקום השף אוראל קמחי ("פופינה").
29 צפייה בגלריה
(צילום: רן בירן)
אליעזר קפלן 36 שרונה תל-אביב, 03-5333213, כשר בהשגחת צהר

יקב ברבדו

היקב הבא, השוכן מול כרמי יוסף, מזמין את הזוגות האוהבים לארוחה רומנטית שתיערך בין הכרמים של היקב. על הארוחה - שתתקיים ביום חמישי (15 באוגוסט) בין השעות 22:00-19:00 - אחראי הפודטראק, המוכר גם בכינויו - "הסועד הנודד", שיגיש שם לחמים ממולאים בחצילים, בבשר כבש, בראגו בקר או במעורב ירושלמי, דגי פורל ונתח קצבים צלויים על הפלנצ'ה.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: חן ראובן)
עוד בתפריט: עראייס במילוי כבש ובציפוי של בצק בירה, פסטרמות, גרבלקס מתקתק ודגים נאים. על האווירה במקום תהיה אחראית הופעת של להקת ג'אז מקומית ויהיו גם טעימות של יינות היקב (190 שקלים לסועד, כולל כוס יין ראשונה לבחירה).
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: חן ראובן)
מול היישוב כרמי יוסף על כביש 44 (יקב ברבדו ב-waze), ההרשמה לאירוע מתבצעת דרך האתר
29 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
( איור: גרפיקה)

"המטבח"

במרכז החדש לסדנאות בישול ואפייה שנפתח לאחרונה במתחם הקניות בגן שמואל, מציעים לכם לחגוג את ט"ו באב בסדנת בישול ים-תיכונית המיועדת במיוחד לזוגות. את הסדנה יעביר השף אייל פינקלשטיין, ומלבד שמונה המנות שתלמדו להכין במהלכה (ביניהן ממרח שקדים ושום, קרם אפונה עם לימון ויוגורט ומאפה במילוי בשמל וחצילים קלויים), תלמדו גם כיצד לעבוד במטבח ביחד, כזוג.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: כפיר חרבי)
חוץ מזה, במהלך הסדנה תחשפו לסיפורי האהבה המפורסמים ביותר מתקופת התנ"ך ועד ימינו, שהתרחשו באזור הים-התיכון. המחרי עבור הסדנה הוא 450 שקלים, והיא תיערך ב-15 באוגוסט.
מתחם גן שמואל, להרשמה: 050-5228142 או בעמוד הפייסבוק - "המטבח סדנאות בישול ואפייה", כשר

Dalal Picnic

סלסילות הפיקניק של "דלאל בייקרי", עשויות מנצרי קש ובתוכן יש את כל מה שצריך לארוחה רומנטית בטבע: בגט פרזיאי, חמאה, ריבת תות בעבודת יד, גבינות, בורקסים, מאפים מתוקים, כדורי שוקולד, רוגעלך, בקבוק מיץ תפוזים סחוט טרי במקום ומים מינרלים.
המחיר עבור סלסלה הוא 185 שקלים, ואפשר לשדך לה גם את השמפניה של Moët & Chandon ברוט (בתוספת תשלום). שימו לב, את הסלסילות יש להזמין 24 שעות מראש.
להזמנות: 03-5109292, לא כשר

דה קרינה

במרכז המבקרים של "דה קרינה, שבעין זיוון, מציעים סדנת שוקולד זוגית שתכניס אתכם לעולם שכולו סיפור אהבה ושוקולד. הסדנה תיפתח בסיור ובטעימות שוקולד ותמשיך באולם ה-VIP, שם יחולקו לכל אחד מהמשתתפים כוסיות משוקולד ממולאות בליקר שוקולדי משובח.
29 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בהמשך, ילמדו המשתתפים כיצד להכין פרלינים וטבלת שוקולד עם מסר סודי של אהבה, אליו ייחשפו בני הזוג רק לאחר שטבלת השוקולד תהיה מוכנה. בסיום הסדנה, כל משתתף יקבל מארז פרלינים תוצרת המקום. מחיר הסדנה הוא 149 שקלים לזוג, והיא תתקיים ב-16 באוגוסט.
29 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
עין זיוון, לתיאום: 04-6993622, כשר

שיט ביאכטה לאור הזריחה

אם מתחשק לכם ליהנות מחוויה רומנטית ומאוד לא שגרתית - והמחיר אינו "אישיו" עבורכם - השיט הקולינרי לאור הזריחה שמציע השף אור גינסברג ("סלאס", "משחקי השף") בשיתוף עם מועדון השייט, "דרך הים" - יעשה עבורכם את העבודה.
29 צפייה בגלריה
אור גינסברג
אור גינסברג
אור גינסברג
(צילום: ירון ברנר)
השיט, שיתקיים על יאכטה מפוארת - מיועד לשמונה משתתפים, וכוללת הדרכת התנסות בדייג, ארוחת בוקר שגינסברג יכין עבורכם ובהמשך - ארוחה של דגים נאים המלווה בבירות, יינות, קוקטייל וערק עם לימונים ונענע. מחיר התענוג הצרוף הזה הוא כ-1,000 שקלים לאדם.
29 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
לפרטים והרשמה: 053-2765864

מונייר

מיזם המציע מגשי פטיפורים בצורה של קופסת תכשיטים, וכוללים 24 פטיפורים שדומים לאבני חן. את המגש תקבלו שם לצד בקבוק קאווה, שתי כוסות וברכה אישית מעוצבת. המחיר עבור החבילה כולה הוא 250 שקלים, ובאזור גוש דן המשלוח הוא בחינם.
29 צפייה בגלריה
ט"ו באב
ט"ו באב
(צילום: דניאל לילה)
להזמנות: 03-7207720, כשר