אם ארוחה במסעדה סטנדרטית כבר לא מרגשת אתכם ומיציתם את החציל בטחינה ואת הקרפצ'יו, הכתבה הבאה היא בשבילכם. אי שם בארץ, בבקתה סודית ובזהות מסתורית, נמצאת "המכשפה". אף אחד לא יודע מי היא, אבל בני אנוש אמיצים במיוחד מגיעים אליה לארוחות פרטיות וסודיות שאותן היא רוקחת בביתה האפלולי ובדרך כלל, יוצאים משם בחיים.
4 צפייה בגלריה
המכשפה
המכשפה
בדרך כלל יוצאים משם בחיים
(צילום: ירון שרון)
כעת, לאחר שהפעלנו עליה את קסמינו, המכשפה נחשפת כאן לראשונה ומספרת מה עומד מאחורי הקונספט הקולינרי הלא שגרתי, על המנות שמגיעות אליה בחלומות ואיך כל זה קשור להייטק.
"אני זוכרת שבתור ילדה הייתי צריכה להגיש עבודה וכמובן, כמו ילדה עם הפרעות קשב וריכוז, הגעתי לדקה התשעים והעבודה לא מוכנה. התחלתי מין תפילה כזאת, מנטרה, ואמרתי לעצמי 'שהמורה לא תגיע מחר לבית ספר, שהמורה לא תגיע מחר לבית ספר', ככה איזה רבע שעה. למחרת הלכתי לבית הספר ואני מסתכלת על לוח השעות ורואה שיש חלון והמורה לא הגיעה. שאלתי את עצמי איך זה יכול להיות שהמנטרה שלי התגשמה? היום אני מבינה שכישוף זה יצירת מציאות בעזרת דמיון וכוונה, שזה משהו קצת יותר עמוק", היא מספרת.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
4 צפייה בגלריה
המכשפה
המכשפה
"אני אוהבת את בני האנוש שלי מתובלים". המכשפה
(צילום: ירון שרון)
ואיך ידעת שזה כישוף ולא פשוט צירופי מקרים? "במשך שנים על גבי שנים הייתי בטוחה במאתיים אחוז שהכול זה צירופי מקרים. אני באה מבית ריאלי, ממקום של מחשבים. בבית שלי אין דבר כזה אמונה או רוח אז ברור היה שהכל זה לחלוטין צירופי מקרים. אבל מתישהו צירופי המקרים כבר נראו בלתי סבירים אפילו מבחינה סטטיסטית ושם זאת הנקודה שהתחלתי לחקור".
4 צפייה בגלריה
המכשפה
המכשפה
בתוך תיבה או גולגולת, הכל חוץ מצלחת
(צילום: עמית באום)
ומה הקשר שלך לבישול? "אני מבשלת מגיל אפס, אפילו מגלגול קודם. אחד הזכרונות הראשונים שלי זה שבכיתה א' לקחתי גירים ופומפייה והתחלתי לפורר אותם ולהכין קמח. לקחתי את הסירים הקטנים של הברביות והתחלתי לבשל עם מים ופפריקה והגשתי קדירות נהדרות לברביות שלי ומשם זה התחיל. אפילו הייתי חולמת בלילה על מרקמים".

"כשעזבתי את ההייטק חשבו שהתפלפתי"

כיאה למישהי שמגיעה מבית ריאלי, המכשפה לא הלכה לעבוד במסעדנות אלא בתחום מיושב יותר - ההייטק, שם מיקדה את יכולות הכישוף שלה בעיקר במערכות מידע. בעקבות הקורונה, החליטה לעזוב את הקריירה המבטיחה בהייטק ולהתמסר לתשוקה האמיתית שלה - האוכל. היא החלה לארח ארוחות מצומצמות בביתה שבמרכז הארץ, והשמועה החלה להתפשט כאש במטאטא קוצים.
"מצאתי את עצמי לא נותנת מאתיים אחוז", משתפת המכשפה, שבקרב מכריה ידועה גם בשם אלינור. "אמרתי לעצמי 'מה את עושה פה, איך את יכולה להמשיך ככה כשאת לא נותנת מעצמך?' ובהחלטה הכי אימפולסיבית שיש הגשתי לבוס שלי מכתב התפטרות. אמרתי שאני לא יודעת מה אני הולכת לעשות, אבל זה הולך להיות קשור באוכל".
את זהותה המסתורית שומרת המכשפה בקנאות - לארוחה מגיעים לאחר שמקבלים רמזים ואת המיקום המדויק היא שולחת רק באותו היום. בכניסה לבית פוגשים את התרנגולות שבחצר, הנזל וגרצל, ואת שוליית המכשפה שמנעימה את זמנם של האורחים, או כפי שהמכשפה קוראת להם - הקורבנות, בקריאה בקלפים.
4 צפייה בגלריה
המכשפה
המכשפה
בחצר עם התרנגולות הנזל וגרצל
(צילום: ירון שרון)
שולחן האוכל, החצר והבית כולו עמוסים בתמונות ובאביזרים שיגרמו לכם להרגיש שאתם בסרט האלווין - שלדים, דלעות, עשן ומצבות, וגם המנות שקרויות בשמות כמו "חלום בלהות", "ביצת השטן" או "פיתה אסאדו-מאזו", מוגשות בשלל כלים, כלובים וקני ציפורים. הכל חוץ מצלחת סטנדרטית. על התענוג תשלמו בין 555-1499 שקלים לסועד (או קורבן, תלוי כמה אתם זורמים עם הקונספט), תלוי בסוג הארוחה ובכמות המנות.
מאיפה הרעיונות למנות? "את הרעיונות למנות אני מקבלת מחלומות. אני יודעת שאנשים יכולים לחשוב שזה מוזר, אבל אין מה לעשות, זה לא משהו רגיל. אני יכולה ללכת לישון בלילה ולהתעורר עם חיזיון של איזושהי מנה מיוחדת, כמו למשל במנה 'חלום בלהות' שלא ישנתי בגללה לילה שלם".
לכתבה המלאה: צפו בסרטון שבראש הכתבה