שלוש עגלות הקפה האלה הן עסקים קטנים, שלא לומר קטנטנים, שנפתחו מהלב ומהנשמה. אבל אז פרצה המלחמה, ובעלי הקפה נאלצו לעלות על מדים, לסגור את העסק ולהתגייס לצבא. הם השאירו בעורף את העגלה, את הקפה ואת הלקוחות, אבל עכשיו שלושתן נפתחו מחדש, וכל מה שבעליהן מבקשים זה - בואו לשתות אצלנו קפה.

אחוקפה, עמק חפר: "לא יודע מתי יקראו לי שוב למילואים"

את עגלת הקפה "אחוקפה", שבעמק חפר, הקימו עודד קגנוביץ' (27) וארז קפלן (42) לפני כמעט שנתיים, בתוך שדה ירוק רחב ידיים ומלא טבע מסביב. ב־7 באוקטובר שניהם גויסו למילואים ועגלת הקפה שלהם נסגרה. אבל השבוע חזר קגנוביץ' מהמילואים אחרי חודשיים, ופתח מחדש את העגלה, אבל הוא נמצא עדיין במצב של אי־ודאות: "אני לא יודע מתי יקראו לי שוב למילואים, והשותף שלי עדיין במילואים", הסביר. "לא עבדנו כמה חודשים, כי זו לא הייתה אופציה. עכשיו, כששוחררתי, מיהרתי לפתוח את העגלה. לא הייתה לי אפשרות אפילו לנוח רגע ולנקות את הראש, כי העגלה היא הפרנסה של שנינו והייתי חייב לפתוח".
4 צפייה בגלריה
עגלת קפה אחוקפה  עודד קגנוביץ' הבעלים של הקפה במילואים
עגלת קפה אחוקפה  עודד קגנוביץ' הבעלים של הקפה במילואים
עגלת קפה "אחוקפה": כמו לשתות קפה באחו
עכשיו קגנוביץ' מקווה לפגוש כמה שיותר לקוחות, עד שיצטרך לחזור שוב למילואים ולהגן על המדינה: "יש תחושה שהישראלים מתחילים להתאושש. מזג האוויר מדהים, הכל ירוק מסביב, ואנשים משוועים לשאוף אוויר ולבלות בטבע".
מתי פתוח? שבת 14:00-9:00 (בקרוב גם בימי שישי)
כתובת: חניון פארק איטליה, מעברות

קפה במשק, חבל יבנה: "היינו סגורים חודשיים"

עגלת הקפה הזאת נפתחה רק לפני שמונה חודשים, וכבר ב־7 באוקטובר הוקפץ איתן, מבעלי העגלה, למילואים בצפון - וטרם חזר. במשך חודשיים עמדה העגלה סגורה, ולפני כחודש היא נפתחה מחדש על ידי זוהר גלס (21), הבת של השותפה של איתן בעגלה.
4 צפייה בגלריה
עגלת קפה קפה במשק
עגלת קפה קפה במשק
עגלת קפה "קפה במשק": יש מרחב מוגן
"איתן אחראי על הפן הניהולי, אז קשה כשהוא לא כאן, כי הוא מי שמנהל בפועל את העגלה", סיפרה גלס. "היינו סגורים חודשיים, גם כי איתן גויס למילואים וגם כי שני חברים טובים שלנו נרצחו במסיבה של נובה. היינו ממש בפריחה בעסק, ואז פרצה המלחמה, נאלצנו לסגור והכל דעך. אנחנו נמצאים קרוב לאשדוד וחששנו גם מאזעקות, אבל עכשיו יש מרחב מוגן, ואנחנו מזמינים את כולם להגיע לקפה שלנו".
מתי פתוח? שישי 13:00-9:00
כתובת: קיבוץ קבוצת יבנה

גוגה קפה, הגלבוע: "העסק הזה מפרנס את שנינו"

לפני כשנה וחצי פתחו בני הזוג שירי וינוקור (24) וגל אלוני (30) את עגלת הקפה שלהם בצפון, אלא שב־7 באוקטובר, כשאלוני הוקפץ למילואים, העגלה נסגרה. "בתחילת המלחמה סגרנו כי גל גויס למילואים, וגם איבדנו כמה חברים במסיבת נובה", סיפרה וינוקור.
4 צפייה בגלריה
עגלת קפה גוגה קפה  שירי וינוקור וגל אלוני בעגלה  גל אלוני במילואים
עגלת קפה גוגה קפה  שירי וינוקור וגל אלוני בעגלה  גל אלוני במילואים
בתמונה למעלה: שירי וגל ב"גוגה קפה"; למטה: גל אלוני עם ד"ש מהשטח
"בהמשך התחלתי ללמוד ולא יכולתי להחזיק לבד את הקפה פתוח. אולי לא רואים את זה, אבל יש המון עבודה מאחורי הקלעים, ולא יכולתי לעשות את הכל לבד. עכשיו פתחתי מחדש, אבל במתכונת מצומצמת מאוד, רק בימי רביעי, חמישי, ושבת. העסק הזה מפרנס את שנינו, ונוצר מצב כלכלי לא פשוט".
מתי פתוח? רביעי 21:00-17:00, חמישי 23:00-17:00, שבת 18:00-8:00
כתובת: מושב כפר יחזקאל