אחרי חיים כהן עם מייקרוסופט ואסף גרניט עם וויקס, מצטרף עכשיו גם השף מושיק רוט לחגיגת ההייטק: השף, שברשותו שני כוכבי מישלן שאותם קיבל במסעדה שלו באמסטרדם שנסגרה בתקופת הקורונה, ינהל תשעה מתחמי אוכל במתחם אמדוקס פארק החדש ברעננה.
רוט ואמדוקס חתמו על הסכם ארוך טווח לניהול מתחמי האוכל במשכן החדש של ענקית ההייטק, אליו יעברו בחודשים הקרובים עובדי החברה. מתחם האוכל ישתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר, ויכלול תשע מסעדות בשלושה מתחמים - בשרי חלבי ופופ-אפ. במסעדות יוגש אוכל אסייתי, ארוחות בוקר, דגים, אוכל איטלקי, אוכל טבעוני, בייקרי, מסעדת המבורגרים, בתי קפה ועמדת פופ-אפ שתפעל על גג המתחם, החולש על ארבעה בניינים בשטח של 43 דונם.
3 צפייה בגלריה
הצגת חנוכה
הצגת חנוכה
מושיק רוט: "בלילה אני אומר לעצמי 'וואוו' כי אם זה מצליח זה חתיכת דבר"
(צילום: ענת מוסברג)
אבל אמדוקס לא מסתפקת בזה: בסיום יום העבודה יוכלו העובדים לרכוש אוכל הביתה - באמצעות אפליקציות מותאמות הם יקבלו תפריטים יומיים ויוכלו להזמין מנות בטייק אווי. מלבד המסעדות במתחם יהיו גם כ-20 מטבחונים שישרתו את העובדים ושם יהיו עוגיות וקפה לצד מאפים מלוחים ומתוקים, פירות וסלטי פירות, כריכונים וסלטים.
מאמדוקס נמסר כי השף רוט יהיה מעורב באופן הדוק בניהול המסעדות, ונוכחותו בקמפוס תהיה מורגשת. במקביל לניהול מתחמי האוכל, רוט יעביר מעת לעת לעובדים סדנאות והדרכות בישול. חברת ההסעדה קרנף בניהולו של גיא ליאון היא השותפה של רוט במיזם, ויחד הם יעסיקו כ-60 עובדים ובהם טבחים שפים ומנהלים בתחומים שונים.
המסעדות באמדוקס פארקתוכננו ועוצבו על ידי משרד האדריכלים ברנוביץ, בהובלת האדריכל משה צור. המסעדות כוללות, בין היתר, שני טאבוני ענק שיובאו מאיטליה. מכל מסעדה ובית קפה אפשר יהיה להשקיף על הפארק ולאכול באזורי הישיבה הייעודיים של המסעדות במרחב הפתוח.
"המטרה שלי והכניסה שלי לעולם הזה הם במטרה להביא מצויינות ולהפוך את עולם ההסעדה לעולם של מסעדות", מסר השף רוט. "אני אקח אלמנטים ורעיונות מהעולם שלי, וגם אם אכין חומוס זה יהיה חומוס כוכבים - זה לא יהיה חומוס מפונפן אלא חומוס ברמה שאנחנו מכירים מעולם המסעדנות. בפופ-אפ תהיה מסעדה שתשתנה משבוע לשבוע - מחומוס ועד מסעדת כוכבים. אלה יהיו מקומות שבהם האורחים שלי יוכלו ליהנות מקולינריה משתנה. יהיו שם אלפי אייטמים מדי יום ומאות מנות וכל זה במטרה להתייחס לעולם הזה כמו למסעדנות".
3 צפייה בגלריה
מושיק רוט אמדוקס
מושיק רוט אמדוקס
ארוחות שף בעבודה: אחת מהמנות של מושיק רוט לאמדוקס
(צילום: זהר שפירא)
נראה שהשפים גילו את עולם ההייטק. "החיבור להייטק מגיע אצלי יותר מהכיון הרגשי - הייתה לי מסעדת כוכבים והייתי נוגע באורחים מדי יום ואני רוצה לחזור לזה וגם עובד על פתיחת מקום משלי - אבל היכולת לגעת בקהל רחב יותר מהקהל שמגיע למסעדת מישלן ולא רק בערב, והיכולת לגעת בקולינריה רחבה ולא רק במסעדה ספציפית אחת, אלה דברים שמרגשים אותי. אני כבר בן 50 ועברתי הרבה בחיים וניהלתי הרבה אנשים - ולגעת בחברות האלה זה להבין את הפוטנציאל העסקי והרגשי כי בסופו של יום אתה רוצה להיות מחובר לאלה שמנהלים את העולם, אלה מערכות גדולות ועצומות. בלילה אני אומר לעצמי 'וואוו' כי אם זה מצליח זה חתיכת דבר. בעולם של טבח זו פשוט יצירה בפני עצמה, ואמדוקס מבחינתי היא היצירה הראשונה.
"הדרך לשם הייתה קשה כי אמדוקס היא חברה שצריכה שחקנים לטווח ארוך, זו חברה ישראלית כחול לבן, המובילה בשוק העולמי עם עשרות אלפי עובדים שפרושים בכל העולם ויש פה גאווה ישראלית. אני נכנס לתוך הדבר הזה בתור מוביל ואני הולך לתת שם את הפייט של החיים שלי.
"הפילוסופיה שלי באמסטרדם שמה את שביעות רצון העובד כפרמטר הכי חשוב ומשם נגזרת שביעות הרצון של האורח. תמיד הייתי אומר שאם הטבח שלי, המלצר שלי, והצוות שלי מאושרים במקום העבודה, אז רמת שביעות הרצון תעלה ורמת הכלכליות של המקום תעלה. באמדוקס מאמינים באותו דבר ומהמקום הזה יצרנו שפה משותפת שמדברת על כל זה ממקום מאוד רומנטי".
איך זה לעבור ממסעדת מישלן שבה אתה מאכיל קומץ אנשים לאופרציה כזאת גדולה ומורכבת? "כשפתחתי את גן האירועי קאי הרבה אנשים היו סקפטים - איך שף עם שני כוכבי מישלן שמאכיל 20-30 איש ביום יאכיל 1,500 איש באירוע, והיום שנה וחצי אחרי קאי זה אחד מהמקומות המובילים בארץ".
ומתי כל יקרה? "זה כבר קורה - בחודש הבא אנחנו עושים הרצה של כל המטבחונים והמטבחים ובאמצע ינואר הפתיחה של כל המתחם".
ואיך יישאר לך זמן לפתוח את המסעדה החדשה שאתה מתכנן? "בסוף זה הכל עניין של ניהול מערכות, וזה משהו שלמדתי בשנים האחרונות. אסף גרניט מעולה בזה, והבנתי שהיכולת שלך בניהול מערכות יכולה רק לעזור לך לגדול ולצמוח באופן נכון. היו לנו הרבה שיחות בנושא, אנחנו מדברים הרבה על הכל, ואנחנו מחוברים מאוד".
3 צפייה בגלריה
מושיק רוט אמדוקס
מושיק רוט אמדוקס
מימין לשמאל: מושיק רוט, נירה ארז מנהלת חטיבת התפעול הגלובלי, מרים זוהר אנגלנדר מנהלת יחידת הדאטה וסמנכ״לית כספים, וגלית פלח-סטניצקי מנהלת תפעול אמדוקס ישראל ואירופה
(צילום: זהר שפירא)
"בתום הליך מכרזי ארוך בחרנו ברוט ובחברת קרנף משום שלתפיסתנו הם חולקים את הערכים המזוהים עם אמדוקס, ובראשם חדשנות, מצוינות ויצירתיות פורצת דרך", מסרה גלית פלח-סטניצקי, מנהלת תפעול אמדוקס ישראל ואירופה. "לכך נוסף החיבור הבין-אישי עם מושיק שנוצר באופן מיידי. הקפדנו על מגוון רחב ודינמי של מטבחים וסגנונות על מנת לאפשר לכל העובדים חופש בחירה וגמישות, ערכים מובילים שאנו שואפים להביא לידי ביטוי בכל אספקט הנוגע לחיי הרווחה והקהילה של עובדי אמדוקס".