לאיזה נשיא הוגשו טעימות המבורגר, ומי המנהיג שזכה להכיר מקרוב את עוגת הביסקוויטים המקומית? לראשונה הסכים משרד ראש הממשלה לחשוף פירוט של הארוחות שהוגשו במסגרת אירוח רשמי של אישים חשובים מהעולם, וההצצה בתפריטים בהחלט מעוררת תיאבון. מיטב השפים התגייסו לבישולים, ודבר אחד בטוח - היה טעים.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית בארוחה במעון ראש הממשלה
נשיא ארצות הברית בארוחה במעון ראש הממשלה
נשיא ארצות הברית בארוחה במעון ראש הממשלה
(צילום: לע"מ)
חשוב לציין שפירוט הארוחות, שהוגשו בשנים 2018-2017 במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ובמשרד ראש הממשלה בירושלים, אינו קשור לכתב האישום שהוגש נגד שרה נתניהו בגין פרשת החמגשיות. את המידע פירסם משרד רה"מ לבקשת עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה" שעוסקת בחופש המידע ומנהל תקין. "בקרה ציבורית על האופן שבו מבוצעות פעולות שלטוניות, גם במישור הייצוגי, של אירוח מנהיגים מחו"ל, הן חלק חשוב בשיח הציבורי והדמוקרטי", אמר מן.

שמח בצלחת

בתפריטים, שרקחו מיטב השפים של ישראל עבור ראשי מדינות שביקרו בשנים האחרונות בישראל, מסתתרים לא מעט מנות מושקעות וקינוחים מקוריים.
כך, למשל, השף ליאור חפצדי, זוכה הריאליטי "MKR", הגיש למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בעת ביקורו בארץ, קרמבו וניל שוקולד. הארוחה, שבושלה ל־18 סועדים, עלתה 9,828 שקל.
השף משה שגב, הזכור מתקרית הקינוח בנעליים שהוגש לראש ממשלת יפן, הגיש לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ארוחה שעלתה 6,318 שקל ל-12 סועדים: בייבי ניוקי סגולים, שקדים, שמנת, גבינת המאירי, שמן כמהין ואורגנו טרי. (לצפייה בתפריט).
7 צפייה בגלריה
שף שגב משה
שף שגב משה
שף שגב משה בארוחה לראש ממשלת יפן
(צילום: חשבון האינסטגרם של שגב משה )
הארוחה החשובה ביותר שבישל שגב משה הייתה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הארוחה עלתה 2,106 שקל לארבעה סועדים, ובין היתר הוגשו בה טעימות המבורגר, וכבד אווז עם קארי אדום.
7 צפייה בגלריה
התפריט של ארוחת הערב עם נשיא ארה"ב טראמפ
התפריט של ארוחת הערב עם נשיא ארה"ב טראמפ
התפריט של ארוחת הערב עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ
השפים דודו אלמקיאס ויוסי שיטרית, המוכרים יותר בשם "דוד ויוסף", בישלו ארוחת צהריים לראש ממשלת בלגיה, שארל מישל. בתפריט כיכבו נתח סלמון צרוב עם קרם בטטה ותפוזים; ועוגת ביסקוויטים עם טרטר תותים ווניל. מחיר הארוחה ל־19 סועדים: 5,896 שקל (לצפייה בתפריט).
7 צפייה בגלריה
דוד ויוסף
דוד ויוסף
יוסי שיטרית (מימין) ודודו אלמקייס
(צילום: אפיק גבאי)
השפים מושיקו גמליאל ("בר 51", "מונא") ורועי שלו בישלו ארוחת צהריים לראש ממשלת מקדוניה, זורן זאייב, סמוסות סלק עם מסקרפונה כמהין, נבטי סלק וסלקים. מחיר הארוחה ל־20 סועדים: 11,796 שקל (לצפייה בתפריט).
7 צפייה בגלריה
בר 51 של הש, מושיקו גמליאלי
בר 51 של הש, מושיקו גמליאלי
מושיקו גמליאלי
(צילום: נעם פריסמן)
כשראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, התארח לארוחת ערב, הכינה לו השפית רינה פושקרנה ארוחה הודית צמחונית ובה שלל מנות, בהן מונג דאל פורי - קרקר תפוח ממולא במחית תפוחי אדמה ועדשים. הארוחה הזאת דווקא הייתה זולה במיוחד: 748 שקל לארבעה סועדים (לצפייה בתפריט).
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ורעייתו עם השפית רינה פושקרנה
ראש הממשלה ורעייתו עם השפית רינה פושקרנה
ראש הממשלה ורעייתו עם השפית רינה פושקרנה
"זה היה ערב של חמימות בין הודו לישראל, וראש הממשלה ורעייתו קיבלו את נרנדרה מודי עם המון חום ואהבה והוא החזיר להם", כך סיפרה אז פושקרנה, שבישלה את ארוחת הערב בבית ראש הממשלה בירושלים לכבודו של ראש ממשלת הודו. "הם דיברו ודיברו, ואכלו ואכלו. זה היה כמו שני חברים שנפגשו אחרי הרבה זמן. מודי אמר שאי אפשר לצאת מישראל בלי לאכול את האוכל של רינה, כי הוא מכיר את האוכל שלי מהביקור הקודם שלו בישראל. בני הזוג נתניהו סיפרו למודי שהדייט הראשון שלהם היה במסעדת טנדורי בתל-אביב, ושהם מאוד אוהבים אוכל הודי".