גל השריפות בקליפורניה, שפרצו בגבול מחוזות נאפה וסונומה בשבוע שעבר, הרסו לחלוטין לפחות 114 מבנים, ובהם המסעדה בעלת שלושה כוכבי מישלן "רסטורנט אט מידווד" (Restaurant at Meadowood), וכן יותר מ-120,000 בקבוקים ביקב הבוטיק "קסטלו די אמרוסו" (Castello di Amorosa).
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - מסעדת מידווד נשרפת
שריפות בקליפורניה - מסעדת מידווד נשרפת
שריפות בקליפורניה - מסעדת מידווד עולה בלהבות
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של מרכז הכבאות בקליפורניה)
על פי המשרד לשירותי החירום של מחוז נאפה, קיימים באזור 64 יקבים (בסך הכל יש בעמק נאפה 400 יקבים וחדרי טעימות של יין). באזור היין הפורה של קליפורניה, התמודדו השנה עם לא פחות מ-8,100 שריפות, שהשמידו למעלה מ-16 מיליון דונם. הלהבות כילו למעלה למעלה מ-200,000 דונם של אדמות יין.
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב פיירווינדס
שריפות בקליפורניה - יקב פיירווינדס
מה שנשאר מיקב פיירווינדס
אתר הנופש מידווד (Meadowood), הבניין בו שכנה מסעדה בעלת שלושה כוכבי מישלן ומסעדת הברביקיו באזור - נשרפו עד היסוד, מה שגרם לסערה גדולה של לקוחות ופודיס ברשתות החברתיות. ביל הרלן, מבעלי המסעדה, אמר כי "אנחנו צריכים למצוא משהו חיובי מכל זה. זה נותן לנו את האפשרות לבנות את המסעדה מחדש, אפילו בצורה טובה יותר ממה שהייתה".
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - מסעדת מידווד
שריפות בקליפורניה - מסעדת מידווד
מסעדת מידווד, לפני השריפה
(צילום: אתר המסעדה)
השף כריסטופר קוסטוב אמר למגזין כרון: "מוזר שהכל נעלם, עכשיו אני מרגיש שהכל הפך לחסר תוחלת". מבקר המסעדות סולייל הו הביע חשש כי על אובדנו של עידן, ואמר: "ככל ששריפות הפרא הופכות למציאות שנתית באזור, קשה להאמין שמישהו ירצה אי פעם להסתכן ולפתוח כאן מסעדה, ובטח לא מסעדה שאפתנית כמו זו במידווד, רק בשביל לקבל אפר בחזרה".
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב בקליסטוגה
שריפות בקליפורניה - יקב בקליסטוגה
(צילום: מתוך אתר היקב )
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב קסטילוגה
שריפות בקליפורניה - יקב קסטילוגה
יקב קסטילוגה
אבל השריפה הנוכחית היא לא השריפה הראשונה בשבילי היין של קליפורניה: שריפות רבות פרחצו בשנים האחרונות באזור עמק נאפה, בשל היובש הקיצוני, החום, הרוח העזה ומכות ברק. בשנה שעברה פרצה שריפה במחוז סונומה, ואילצה אז כ-200,000 איש לפנות את בתיהם. בשריפה הזאת הלהבות כילו גם את היקב ההיסטורי "יינות סודה רוק", שהוקם ב-1869.
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב פיירווינדס
שריפות בקליפורניה - יקב פיירווינדס
שריפה ביקב פיירווינדס
במהלך אוקטובר 2017 השתוללו שריפות פראיות בחבל היין של נאפה וסונומה שבצפון קליפורניה, והותירו אחריהן נזקים עצומים בנפש וברכוש. גל השריפות הקודם הביא ליותר מ-40 אבידות בנפש, בעיקר של קשישים, שלא הספיקו להתפנות מבתיהם בעיר סנטה רוזה, והרס של כ-8,400 מבנים, בהם אלפי בתי מגורים שנשרפו כליל והותירו משפחות שלמות ללא קורת גג ורכוש. תעשיית היין המקומית, נפגעה קשות גם היא, כש-25 יקבים ניזוקו בדרגות חומרה שונות מפגעי האש.
ביניים
בזמן שהשריפה עשתה את דרכה ברחבי נפת היין של קליפורניה, חלק מהכורמים והמסעדנים גילו כי מפעל חייהם נהרס. הנה חלק מהמקומות שניזוקו או אבדו בשריפה:

היקב המשפחתי בהרנס (Beherns)

הכרמים והיקב נשרפו כליל, רק מרכז המבקרים נותר עומד.

היקב המשפחתי ברמר (Bremer)

הכרמים ומטה ההנהלה של היקב נשרפו לחלוטין, בניין משנת 1891 - ניצל.

מרתפי ברג'ס (Burgess) ויקב האוול מאונטיין (The Howell Mountain)

מרתפי היין נהרסו כליל, הנזק לכרמים מינימלי.

חוות קליסטוגה (Calistoga)

אתר הנופש היוקרתי נפגע קשות בשריפה. סנאטור מדינת קליפורניה, ביל דוד, צייץ תמונות של בניינים ושולחנות פיקניק חרוכים. בחווה שוכנת מסעדת "לייק האוס" (Lakehouse), שנשרפה גם היא.
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב בקליסטוגה
שריפות בקליפורניה - יקב בקליסטוגה
יקב קליסטוגה: כך זה נראה לפני השריפה
(צילום: מתוך אתר היקב )

קסטלו די אמורוסה (Castello di Amorosa)

היקב בסגנון המאה ה-13 בקליסטוגה, המוכר יותר בשם מבנה ה"טירה", איבד בשריפה יין בשווי 5 מיליון דולר (כ-120,000 בקבוקים), אך הטירה בשווי 30 מיליון דולר לא נפגעה.

שאטו בוסוול (Chateau Boswell)

אחד היקבים הראשונים שנהרסו בלהבות.

אחוזות דייוויס (Davis Estates)

החום מהלהבות הביא להתפוצצות מיכל פרופאן בנפח 1,000 ליטר, סיפר מייק דייוויס, בעל המקום, למגזין סן פרנסיסקו וויקלי, אך למרות שכל מה שמסביב ליקב נשרף, היקב עצמו נשמר.

יקב פיירווינדס (Fairwinds)

באתר האינטרנט של היקב פורסם כי "רוב היקב וחדר הטעימות שלו נפגעו בשריפות, אנו שמחים לספר שאין אבידות בנפש. ליבנו על חברים ושכנים שרבים מהם איבדו את בתיהם ואת כל חפציהם". היקב נשרף לחלוטין.

יקב האוור גלאס (Hourglass)

הפוסטים באינסטגרם של עמוד היקב מציגים הרס גדול - "אחוזת בלוליין (Blueline) הושמדה בדרך הזועמת של הטבע". הבעלים ג'ף סמית מסר, כי מפעל היקב ובית ההארחה בן 162 שנים אבדו בשריפה.
8 צפייה בגלריה
שריפות בקליפורניה - יקב האוורגלאס
שריפות בקליפורניה - יקב האוורגלאס
יקב האוור גלאס
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם)

יקב האניקוט (Hunnicutt)

רוב הציוד המשמש לייצור היין אבד, אך בניין היקב נותר בטוח.

יינות מרוס (Merus)

אחד ממבני הייצור של היקב נהרס, ואיתו גם אחד משני הצימרים שבמקום. בשריפה התכלו גם כמה כלי רכב חקלאיים. בניין היקב ניזוק, אך נשאר שלם. גשר העץ הקטן - מהחנייה לבניין היקב -נשרף גם הוא בלהבות.

יקב ניוטון (Newton)

היקב, שנמצא בבעלות מואט הנסי לואי ויטון (LVMH), ניזוק באופן משמעותי.

פאלומה (Paloma)

הנכס נהרס כליל.

יקב שרווין (Sherwin)

על פי הכרוניקל של סן פרנסיסקו - היקב (בן 24 שנים ונמצא בבעלות משפחתית) נהרס לחלוטין.

יקב ספרינג מאונטיין (Spring Mountain)

היקב והאחוזה, שהצטלמו בעבר כרקע לאופרת הסבון "פלקון קרסט" בשנות השמונים -לא ניזוקו, אך הכרם והיקב משנת 1873 אבדו בשריפה.

יקב סטרלינג (Sterling)

קטעי וידיאו ברשתות החברתיות חשפו נזקים רבים של השריפה, ומהיקב נמסר כי הנזק טרם הוערך.

יקב טופנלי (Tofanelli)

וינס טופנלי, בעל היקב, התראיין לסן פרנסיקו כרוניקל ומסר שרבים מהגפנים שנשתלו בשנת 1929 אבדו, ואיתם גם אסם בן 120 שנה ובית המשפחה שהיה ביקב.

יקב טאק בקסטופר (Tuck Beckstoffer)

בעל היקב אמר למגזין וויין ספקטייטור, כי "הצלנו את היקב, אבל כל השאר אבד".