למרות השנה הקשה שעברה על עולם המסעדנות ולמרות המחירים שרק מאמירים, הסצנה הקולינרית והבליינית חוזרת לפרוח: מרופ טופ מדליק ומבטיח על גג של בית מלון בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ועד המבורגר חדש במעלות תרשיחא - היזמים חוזרים להשקיע בתחום.
רוב המקומות החדשים הרבה פחות נוצצים מאלה שהתרגלנו לראות לפני הקורונה, ונראה שלפחות בכל הנוגע לתחום הבילוי - המגמה היא חזרה לקונספט פשוט יותר. מסעדות מושקעות ומנקרות עיניים כבר כמעט שלא נראה בעתיד הקרוב.
אלה המקומות החדשים ברחבי הארץ שפותחים את שנת 2023:

תל אביב והמרכז

רודי

רודי הוא גם בר, גם מסעדה וגם לאונג' על רופטופ של מלון מאייר, בקומה החמישית, ליד הבריכה היפה של המלון המשקיפה על כיכר דיזנגוף. מאחורי המקום עומדים השף צביקה שטראוס (סושיאל קלאב, טוטו, שילה) ודן גולדשמידט (שילה) שאמון על האירוח והפיתוח, שמעדיפים להימנע מהגדרות ("זה לא בר וגם לא מסעדה, וגם לא מטבח שף וגם לא ים-תיכוני") ופשוט מתמקדים במקום בילוי רגוע, בלי מסיבות אבל עם אווירה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים רודי
מקומות חדשים רודי
(צילום: חנן פינסלר)
בתפריט מנות קטנות עד בינוניות, לא מתוחכמות אבל מהנות, שמוגשות לצד קוקטיילים שהשקיעו בהם מחשבה ותפריט יין מושקע. התפריט משתנה לעיתים קרובות בהתאם למצב הרוח של שטראוס ולחומרי הגלם המגיעים למטבח, למשל ברזואלה שמכינים במקום, דגים כבושים, סרדינים חריפים, טרטר בקר על ברוסקטה, קבב דג על סלט משוואיה וטחינה, ריזוטו תירס ובשר סרטנים, רביולי עבודת יד עם כרישה וריקוטה ועוד (30-100 שקלים).
דיזנגוף 98 תל אביב, לא כשר

חגי והלחם

האופה חגי בן יהודה פתח מאפייה ראשונה בתל אביב, בליבה של שכונת פלורנטין. בן יהודה, הידוע בעיקר בזכות לחמי מחמצת איכותיים שהוא מכין בעבודת יד העושים שימוש בחיטה מזני מורשת, נאמן לאידיאולוגיה של אפייה ללא קיצורי דרך, עם הרבה כבוד לחקלאים ולזני החיטה, ובטכניקה של טחינה טרייה של הגרגירים לקמח בחדר מיוחד שנבנה במאפייה ופתוח לעיני כל, כך גם תהליך לישת הבצק והתפחתו, ועד לאפייתו בתנור אבן עוצמתי.
24 צפייה בגלריה
חגי והלחם
חגי והלחם
(צילום: נועה בן יהודה)
בן יהודה הוא דור חמישי לאופים שהיגרו מאירופה והקימו את מאפיית טיקוצקי הותיקה בפתח תקווה והתמחה במאפיות בפריז. מתנור האבן שלו יוצאים מידי בוקר בגטים פציחים, פלוטים משובצי זרעים וגרעינים, בריושים נימוחים ועוד, אבל הלב האמיתי של העשייה הם כיכרות הלחם האגדיים שעד עתה היה ניתן להשיג רק במאפייה הצנועה שיש לו בקיבוץ עינת, ביניהם לחם כוסמין, לחם כפרי עם אגוזים, לחם מחיטת אינקורן, שיפון חמניות, פוקאצ׳ות ועוד. יש גם כריכים קלים לצד קפה ובימי חמישי ושישי יאפו חלות מיוחדות.
חיים ויטל 25 תל אביב, 03-6705520. לא כשר

קיט קט

לפני חודש פתחה הקונדיטורית שני שדה בית קפה ופטיסרי בסמוך לאיצטדיון בלומפילד, שם היא מגישה קינוחים ומאפים מיוחדים במקום שמעוצב כמו יער פיות קסום, עם עץ ענק במרכז, מדפים עשויים עץ מגולף ואווירה מכושפת שגולשת גם לעיצוב המאפים עצמם.
יש כאן קרואסונים, מאפינס, שבלולים, עוגות מקושטות בפרחים, פטריות ופירות, וגם מאפי בוקר מלוחים, סלטים, כריכים, פסטות עבודת יד וגם שקשוקה (20-50 שקלים).
שארית ישראל 31 תל אביב, כשר

בקרוב: אלון שבו בשינקין

אלון שבו פותח סניף שני לפטיסרי המצליח שלו, שפועל כבר כשנה ברחוב צ׳לנוב. המקום החדש ייפתח ברחוב שינקין, ממש מול הגינה, והוא עכשיו מקבל פנים וצורה. הקונדיטורייה של שבו בדרום תל אביב הפכה במהרה לאחת הקונדיטוריות הטובות בעיר, ובהחלט מהמוקפדות והמיוחדות שבה.
24 צפייה בגלריה
טארטלט ג'יאנדויה פטל של אלון שבו
טארטלט ג'יאנדויה פטל של אלון שבו
טארטלט ג'יאנדויה פטל
(צילום: אלון שבו)
24 צפייה בגלריה
השף קונדיטור אלון שבו
השף קונדיטור אלון שבו
השף קונדיטור אלון שבו
(צילום: נעה קסטל, גיא כהן)
חלק מהמאפים הידועים של שבו הם דניש תפוחים ומרציפן, טארט פירות, ננטז- עוגת שקדים ורום, טארט דבש מלוח, טארט לבנדר ואשכולית, וכמובן מאפים מלוחים כמו קרואסון מנצ׳גו או בורקס וישיסואז המפורסם עם כרישה, תפוחי אדמה ופטה. כל אלו ועוד יהיו נוכחים בחנות החדשה בגינת שינקין שצפויה להיפתח בעוד חודש. הכינו את המנוי לחדר הכושר.
שינקין 26 (מול גינת שינקין), תל אביב

REHAB

בר יין נוסף ברשימה אינסופית של ברי יין שנפתחו לאחרונה בתל אביב. REHAB הוא בר יין מבטיח שקם בשוק לוינסקי ומאחוריו שיתוף פעולה מסקרן של השף רימה אוליברה ממסעדת אואזיס ויומי לוי, מבעלי מעדניית יום טוב בשוק. REHAB הוא מין בר יין המשולב במעדנייה ובחנות יין - אפשר לשבת להזמין יינות בוטיק איכותיים לצד פלטות גבינות ונקניקים, וגם לרכוש את בקבוקי היין הביתה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים ריהאב
מקומות חדשים ריהאב
(צילום: אנטולי מיכאלו)
מינטו לה, המנהל והסומלייה של אואזיס, מביא את הידע מעולם היינות למקום ויש כאן יינות שלא רואים הרבה במחירים יחסית נגישים של 30-40 שקלים לכוס, לצד פלטות של גבינות ונקניקים ממוצרי המעדניה של יומי, וגם ברוסקטות משתנות של רימה.
לוינסקי 47 תל אביב, לא כשר

Double Zero

השף-סלבריטי מת'יו קני הוא המייסד של רשת הפיצריות הטבעוניות דאבל זירו, שלה סניפים בכל רחבי ארצות הברית. זהו הסניף שמוקם הראשון בישראל (יש אחד גם בריאד, בירת ערב הסעודית), בתוך מתחם פלאנט-איקס שבו יש גם בית קפה וגם מעדניה טבעוניים.
הרשת מתבססת על גישת הפלאנט-בייס שמשמעותה הוא תפריט המבוסס על 100 אחוזים מוצרים מהצומח. הפיצות נעשות מבצק מחמצת שתופח שעות ארוכות, וכל הגבינות הן תוצרת המקום - גבינות קשיו ומקדמיה ואין כאן תחליפי גבינה מעובדים. הפיצות צבעוניות ומרשימות וגם מי שלא טבעוני ירגיש מיד את האיכות והיצירתיות (65-85 שקלים).
צ'לנוב 22 תל אביב, לא כשר

הקטן

שיתוף פעולה מסקרן בין מסעדת הסאלוף ובניו משוק לוינסקי לבין השף הצעיר עידו קבלן (סנטה קתרינה) שמביא אל השוק מסעדה חדשה קטנטנה עם טאבון ותפריט שמשתנה מדי יום ומציע מנות דגים וירקות עשויות בקפידה מירקות וחומרי גלם מיוחדים, שלוקטו וטופלו בידו הכשרונית של קבלן.
בין המנות תירס מהטאבון עם גבינת מנצ'גו, סשימי אינטיאס עם שמן עלי תאנה, בייגלה ירושלמי ומטבלים, פלפלי פדרון ופרמזן, לחוח סרטנים, צלעות בר ים ברוטב טרטר, סשימי טרחון עם פטריות אינוקי ומחית סויה, קרם בלוטים וסומק לצד פיורטי שזו הכלאה של ברוקולי וכרובית, סרטנים מטוגנים, מליטות בטאבון ועוד.
לוינסקי 46 תל אביב, לא כשר

רוטשילד 11

מסעדת בשרים כשרה המתמחה בכל סוגי הבשר, המוגשים לצד מנות ראשונות ואחרונות. היא מציעה תפריט ישראלי ים-תיכוני עכשווי עם נתחי בשר איכותיים לצד מנות ראשונות קלילות יותר, יין ומוזיקה. בשעות הערב המקום לובש צורה אחרת והופך לבר.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים רוטשילד 11
מקומות חדשים רוטשילד 11
(צילום: אמיר מנחם)
שף המסעדה הוא ברק אלמיש, שאת ההכשרה הראשונית שלו עשה בלימודי בשר וקצבות בריו דה ז'נרו בברזיל ובמרוצת השנים שימש כשף של מסעדות כמו טוטו, מזללה, קיוטו, הדסון ועוד. בתפריט אפשר למצוא סינטה עגל (300 גר' ב-150 שקלים), הקבב של אלכס על פיתה, בצל, סומק, מיקס עשבי תיבול וטחינה (89 שקלים), פילה וכבד אווז (210 שקלים), צלעות טלה עטופות בקראסט פיסטוק עשבי תיבול ופירורי לחם (138 שקלים) ועוד.
שדרות רוטשילד 11 תל אביב, כשר

אפרטיבו

השף גיל חן השיק בר יין חדש שבו הוא מציע שילוב של קוקטיילים ואוכל המתחלפים לפי עונות השנה וחומרי גלם. המקום המעוצב אך הסולידי נמצא בתוך מלון הבוטיק אולטרה שברחוב הירקון ויש בו מרפסת נעימה עם פינות ישיבה אינטימיות באוויר הפתוח, ובפנים אווירה שמשתנה לאורך היום - רגוע וסולידי אחרי הצהריים והולך ומתגבר לתוך הלילה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אפרטיבו
מקומות חדשים אפרטיבו
(צילום: אנסטסיה אוקונוביץ)
באפריטיבו מגישים מנות ראשונות ואמצע, למשל: סלט עשבים קצוצים עם שקדים, רימון ולאבנה; קולורבי בציר לימון וחמאה עם גבינת טולום; סאשימי דג ים על מצע קרם עגבניות צהובות וסומק; טרטר דג ים עם תאנים חלפיניו וזעתר; לינגוויני קישואים עם פרמזן ומרווה; טורטליני תרד וריקוטה עם נענע יבשה ופקורינו; מוסר ים בחמאת ז'ארדן ושעועית ירוקה ועוד (18-88 שקלים).
הירקון 78 תל אביב, לא כשר

נונו ג'וזף

יוסי אלגריסי למד את סודות הכנת הגלידה מסבו נונו ג'וזף, שהיה מייצר גלידה ביפו ומוכר בעיקר בזכות גלידת התות המפורסמת שלו, שהיתה אהובה על תושבי יפו ותל אביב. אלגריסי חלום על גלידרייה משלו ובימים אלה החלום הפך למציאות עם פתיחת הדלתות של גלידריית הבוטיק נונו ג'וזף ברחוב רוטשילד השוקק בראשון לציון.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים נונו ג'וזף
מקומות חדשים נונו ג'וזף
(צילום: קארין אלגיסי)
בנונו ג'וזף אלגריסי מייצר מדי יום גלידה טרייה בכמויות קטנות מפירות טריים ומחומרי גלם איטלקיים. הגלידה עדינה, קטיפתית ועם מתיקות מאוזנת. חלק מהטעמים קבועים וחלקם משתנים לפי העונה, כמו למשל פנקוטה קיווי, קרמבל שוקולד, קרם ברולה, תאנים וריקוטה, גלידת קינמון, רום צימוקים, קרמל קשיו מלוח, פנקוטה פירות יער וכמובן תות, שמנת ושוקולד לבן - כמחווה לגלידת התות של נונו ג'וזף הסב, ויש גם פרוזן יוגורט לחובבי הז'אנר (18-30 שקלים).
המקום משמש גם כבית קפה עם ויטרינה ובה מאפים טריים, עוגות וקינוחים לצד קפה. ויש גם מנות המשלבות מאפים וגלידה כמו קרואסון גלידה, ופל בלגי, ברד פודינג ואפוגטו, מילקשייק בטעמים לבחירה, פרי שייק וסחלב חם ומהביל.
רוטשילד 71 ראשון לציון, כשר

Bona Bono

העוברים ושבים ברחוב הרצל בתל אביב בוודאי שמו לב ל-Bona Bono - גלידריה חדשה המעוצבת בורוד ובאדום ומגישה ג'לטו בעבודת יד מחומרי גלם מאיטליה. הגלידה נשמרת בסירי פוצטי גדולים ולא בויטרינה על מנת לשמור על הטריות, על הטעם ועל המרקם.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים
מקומות חדשים
(צילום: יהונתן בן חיים)
במקום מגישים גם קפה, מילקשייקים מושחתים, יוגורטים עם תוספות ורטבים ומנות קרפ. מאחורי המותג עומדים עמית פרטוש ושותפים נוספים שעובדים על המקום למעלה משנה תוך מחשבה על עיצוב המקום, גיבוש המותג וזהותו, חיפוש אחר חומרי הגלם הטובים ביותר ועל הטעמים המיוחדים ביותר (19-27 שקלים לגביע, 60-105 שקלים לחצי ק"ג /לק"ג).
הרצל 17 תל אביב, לא כשר

פלנטי

השותפים שעומדים מאחורי אמריקה בורגרס רצו להמציא את עצמם מחדש בגרסה בריאה יותר ופתחו את פלנטי - מזללה מהירה אך איכותית, שעונה על הצורך לאכול משהו ראוי ומשביע בצהריים, שאחריו אפשר לחזור לעבודה מבלי להירדם על השולחן. התפריט טרי ועונתי ומבוסס על שמיניית קערות מחולקות לשתי קטגוריות עיקריות, עם הרבה מרכיבים ואפשרויות טבעוניות.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים פלנטי
מקומות חדשים פלנטי
(צילום: יונתן בן חיים)
באגף הקר תמצאו וריאציה משודרגת לסלט העירוני - בול מוצרלה עגבניות עם קינואה לבנה חמה, שקדים קלויים, שום קונפי ועגבניות צלויות, דלעת וגזר צלויים, פלפל קלוי, פלפל אדום וצהוב, עגבניה, בזיליקום, רוקט, מיקס עלים, עם רוטב בזיליקום בלסמי מצומצם (56 שקלים). בין הקערות החמות יש למשל בול קינואה טופו תאילנדי, בול אריסה צ'יקן, בול אורז מיסו טופו וגם בול טאקו דג, עם סלמון צלוי, קראנץ' טורטיה ואבוקדו (56 שקלים).
אחד העם 38 תל אביב, לא כשר

רובע בר יין

בר היין שנוסד בשנת 2017 ברחוב דיזנגוף בתל אביב בקונספט של בית קפה בשעות הבוקר, ובר יין בשאר שעות היום, מתרחב ומגיע להוד השרון.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים רובע בר יין
מקומות חדשים רובע בר יין
(צילום: אסף קרלה)
המקום המתפרס על 200 מ"ר מונה 110 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. תפריט המסעדה כולל כמה ממנות הדגל של הסניף התל אביבי לצד מנות חדשות וספיישלים מיוחדים, מגוון משקאות אלכוהול ולמעלה מ-60 סוגיי יינות.
הנשיאים 1 הוד השרון, לא כשר

גרקו

הרשת היוונית גרקו מגיעה להוד השרון ומתיישבת במרכז המסחרי החדש בכיכר המושבה. זהו הסניף השביעי במספר לרשת, והוא מצטרף לסניף בכפר סבא שנפתח בשנה שעברה, לסניפים בהרצליה, בתל אביב ובאילת. מהמטבח הפתוח יוגשו המנות הקלאסיות של המסעדה עליהן אמון שף אליאב גולדנברג בשיתוף מאמות יווניות.
24 צפייה בגלריה
גרקו אילת
גרקו אילת
(צילום: יח"צ)
המקום עוצב על ידי האדריכל דן טרוים שמכניס את הסועד לחוויית המטבח היווני – בכניסה יש מקררים עמוסי כל טוב עם מנות מעדניה, חומרי גלם יווניים שמני זית, אוזו ומיני תבלינים. בשטח שלצד המסעדה יפתח בהמשך אודיטוריום להופעות יווניות ואירועים שיערכו במקום. בימים אלו מוגש ברשת תפריט חורף חדש.
סוקולוב 46 כיכר המושבה הוד השרון, 07-77729047, לא כשר

Nay-lon

מסעדה אסיאתית חדשה מבית היוצר של מסעדת קיסו מקריית אונו. יש כאן בניילון תפריט רחב שמציע בחירת מנות לפי קטגוריות, החל מגיוזות, באנים ומנות ראשונות, ועד סושי, מרקים וסלטים, מנות ווק, עיקריות של עוף ודגים, ובסוף כמובן קינוחים.
יש כאן למשל אגאדשי טופו עם סויה דאשי, צנון, ג'ינג'ר ושבבי נורי (50 שקלים); או באן של שוק אווז מעושן עם קולסלאו יפני ואיולי כפיר ליים (56 שקלים); סלט של קוביות דג בס פריכות עם קולורבי, עגבניות שרי ווינגרט צ'ילי תאילנדי (54 שקלים); דניס מהג'וספר בחמאת סאקה מיסו, פולי סויה ואפונה, שעועית ירוקה וגראטן תפוחי אדמה קריספי (98 שקלים); או ביביבאמפ פטריו- קערה קוריאנית של אורז מטוגן עם אפונה, אספרגוס, שמן כמהין וטופו פריך (72 שקלים) ועוד.
כיכר המושבה, סוקולוב 46 הוד השרון, לא כשר

שגב אקספרס וניהון נו-בה

השף שגב משה מאחד בין מסעדת שגב אקספרס לבין היפנית ניהון-בה ומציע מעתה תפריט אחד לשני המקומות. מסעדת ניהון נו-בה היפנית נכנסת לתוך אחותה הצמודה שגב אקספרס ויוגש כאן תפריט משולב של השתיים עם מנות יפניות על טהרת הדגים והאצות ופסטות איטלקיות מחומרי גלם איכותיים, בשילוב מנות פיוז'ן מזרח תיכוניות.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים שגב
מקומות חדשים שגב
(צילום: גיל אבירם)
בין היתר מוגש כאן וונטון פיש מספייסי סלמון, נבטים, בוטנים וסויה שמונחים על עלי וונטון פריכים ומנגד, חציל לאבנה מהטאבון מוגש עם בלסמי מצומצם, רוקט, גבינת פטה, פסטו ופרמזן. במקביל פתח שגב בחלל של ניהון שזה עתה נסגר, את "שגב בר-יפני" - שידרוג לניהון נו-בה שאפשר להזמין בו מאוכל יפני ועד למטבח ים-תיכוני פיקנטי עם מנות חלוקה קטנות, סאקה וויסקי יפניים ועיצוב מודרני.
הרקון 2 הוד השרון, לא כשר

CONMIGO

במודיעין נפתח בשבוע שעבר CONMIGO, מסעדה ומקום לאירועים פרטיים וארוחות שף, מבית היוצר של עידו אלקיים. אלקיים עושה שימוש בטכניקות בישול מגוונות כמו סו-וויד, עישון ונגיעות של בישול מולקולרי.
כמו כן, בתפריט ישנן מנות דגים ומנות צמחוניות. בתפריט יש למשל טרטר שייטל עם חרדל דיז'ון על טוסטונים וקורנישון; טאטקי סינטה עם איולי שום ודבש; ניוקי שייטל בציר בקר; טורטליני ראגו בציר בקר ואפונה; פרוסות פיקנייה מעושנת וצ'ימיצ'ורי; תבשיל אסאדו בוואקום עם דבש ורימונים ואסאדו ברביקיו מעושן בעצי תפוח לצד תוספות כמו תפוח אדמה מהמעשנה, ירקות ירוקים מוקפצים, פירה בטטה או פירה תפוחי אדמה וכמהין. חובה להזמין מקום מראש.
שדרות הרכס 13 מודיעין, 08-6319991, כשר

מסעדות חדשות בצפון

מורן סלואונס דיינינג

השף ניתאי יהלום, שהתחנך במטבחי השף איל שני, מוביל את המטבח המעניין של המסעדה הזאת, השוכנת בתוך קיבוץ מורן בגליל. המסעדה, שנפתחה לפני כשבועיים, מקפידה להכניס לתפריט חומרי גלם אורגנים.
24 צפייה בגלריה
המסעדה בקיבוץ מורן, שף ניתאי יהלום
המסעדה בקיבוץ מורן, שף ניתאי יהלום
המסעדה בקיבוץ מורן, שף ניתאי יהלום
(צילום: נועם פריסמן)
24 צפייה בגלריה
המסעדה בקיבוץ מורן
המסעדה בקיבוץ מורן
(צילום: נועם פריסמן)
החלל שלה מעוצב כמו סלון בבית, ובכל ימות השבוע מוגשות ארוחות בוקר. בסופי שבוע יש בראנצ'ים. התפרט של יהלום מתכתב עם המסעדות הערביות באזור, והאווירה מאוד יוצאת דופן לעומת שאר המסעדות באזור.
מורן סלואו דיינינג במלון סלואונס קיבוץ מורן (Slowness Kibbutz Moran), 050-9233996

בארכה

במרכז המדרחוב בצפת נפתחה מסעדת השיפודים והבשרים בארכה המציעה ארוחה שנפתחת בסלטים ביתיים וממשיכה לבשרים על האש, מול נופי העיר העתיקה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארכה
מקומות חדשים בארכה
(צילום: יח"צ)
המסעדה החדשה, מבית שווארמה בארכה האהובה בעיר, מבוססת על מטבח גלילי כשאל השולחן זורמים סלטים כמו כרוב, מטבוחה, חצילים, סלט ירקות, גזר מרוקאי, פלפל חריף ועוד, לצד צ'יפס, פיתות פרנה חמות וטריות וכמובן שיפודי בשרים, סטייקים, שניצל ועוד.
ירושלים 71 צפת, כשר למהדרין

Fat Vinny

הדיינר האיטלקי Fat Vinny פותח סניף חדש בכרמיאל ומגיש פסטות טריות שמוכנות מידי יום - פוקצ'ות ופיצות שנאפות בטאבון אבן, מנות פתיחה וסלטים וגלידה בייצור עצמי. לאחר ששה סניפים ברחבי הארץ, הסניף השביעי של Fat Vinny נפתח עם חדר פסטה ומטבח שקוף שבו אפשר לצפות בתהליך הכנת הפסטה. על השולחנות במסעדה ניצבים תבלינים איטלקיים טריים שאפשר להוסיף למנות על פי הטעם.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים פאט ויני
מקומות חדשים פאט ויני
(צילום: אסף קרלה)
בין המנות הבולטות יש פיצה קרצ'ופי עם ארטישוק רוסטיקו, בצל סגול, זיתי קלמטה, גבינת פטה ועלי רוקט (61 שקלים), פרוטי דה מארה - לינגוויני קלאסי עם שרימפס, קלמארי, מולים, שום צ'ילי ועשבי תיבול ברוטב רוזה (69 שקלים), קרפצ'יו סלק עם גבינת פטה, אגסים, נענע ופיסטוק קלוי (37 שקלים), סופלי - כדורי ריזוטו עגבניות ממולאים במוצרלה ומטוגנים, מוגשים עם סלסת עגבניות, סלסה חריפה ואיולי שום (39 שקלים) ועוד.
מעלה כמון 2, ביג כרמיאל, לא כשר

דומינו'ס פיצה

רשת דומינו'ס פיצה משיקה בימים אלו את הסניף ה-70 שלה בישראל בעיר כרמיאל. הסניף החדש, הממוקם במתחם גן העיר, יציע משלוחים לכל רחבי העיר. הסניף מציע את קונספט העיצוב PIZZA THEATER - המטבח ואזור הכנת הפיצות שקוף וגלוי ללקוח כך שניתן לצפות מבעד לזכוכית בהכנת הפיצה שלכם וגם לקבל מידע מדויק על מצב הזמנתכם ממסכי LED בדלפק.
החרושת 15 מתחם גן העיר כרמיאל, לא כשר

מסעדת קיסר

איש העסקים עאטף ביאדסה עמל למעלה משנתיים על פתיחת המסעדה הזו, אליה גייס את השף עומר עילוואן והשף בפועל רפי פרץ. מסעדת קיסר מפגישה בין המטבח הערבי האותנטי למטבחי המערב העכשוויים, היא גדולה ומעוצבת, יש בה כ-180 מקומות ישיבה ומשחקיה לילדים. התפריט מחולק לשמונה קטגוריות - מנות ראשונות, סלטים, פירות ים, דגים, בשרים, מנות איטלקיות, קינוחים וספיישלים.
אפשר למצוא כאן למשל צוואר טלה או כתף טלה במילוי אורז ופיצוחים, שוק טלה או אסאדו בתיבול של דבש ועשבי תיבול, שרימפס בשום ולימון, דג דניס או לברק שלמים בטיגון עמוק או בצלייה בתנור, פרוסות פילה עגל מצופות שומן כבש פיסטוק ומולסה ועוד (18-165 שקלים).
ואדי אלחרובה באקה אלגרביה, לא כשר

יודי

שוק תלפיות החיפאי לא עוצר והבשורה החדשה היא יוֹדִי - בר אוכל חדש בלב השוק התוסס המציע ליד המנות גם אלכוהול משובח ויינות מיקבי בוטיק ישראלים. את המקום הקימו סידני ביטון, חיפאי עובד מדינה שהחליט לרדוף אחר החלום להקמת מסעדה, יהודיע (יודי) צרור, חרדי לשעבר ובעל תשוקה לאוכל ולבישול, ומור פרץ, קונדיטורית שעברה לחיפה מבאר שבע עבור פתיחת המסעדה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים יודי
מקומות חדשים יודי
(צילום: אממה)
ביודי יש תפריט עונתי מתחלף של מטבח ישראלי עם השפעות גלובליות שונות והוא מתבסס על חומרי גלם טריים מהשוק. בין המנות תמצאו כרוב שרוף בטאבון עם טחינה הר ברכה, סלסלת עגבניות ובצל ירוק; סביצ'ה דג טרחון עם כוסברה, נענע, בצל ירוק, פרי עונתי, צ'ילי חריף ושמן אתרוגים; מבחר של מטוגנים מהים המוגשים עם צ'יפס או פירה ואיולי פרמזן; וכמובן, קולקציית פיצות מהטאבון. לקינוח יש בסבוסה פולנטה עם אגוזים מקורמלים, קרם לאבנה וסומק או מוס שוקולד 70% עם טראפלס שוקולד, זעתר וקוביות טופי מלוח.
סירקין 39 חיפה, לא כשר

אנגוס בורגר

לאחר שהשיק לאחרונה את מסעדת השף החדשה אומניה, פתח מגדל הבקר של רשת דבאח, פאדי דבאח, תת-רשת חדשה לרשת המסעדות והקצביות אנגוס. אנגוס בורגר הוא מזנון המבורגר חדש ויצירתי שנפתח בקומה הראשונה של דבאח mall בדיר אל אסד, ממש מתחת לאומניה, והוא מהווה סנונית ראשונה למה שעתיד להפוך לרשת בפריסה ארצית.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אנגוס
מקומות חדשים אנגוס
(צילום: דוד מויאל)
יש כאן תפריט מגוון של מנות המבורגר מוקפדות מנתחי אנגוס פרמיום שעובר קיצוב בעבודת יד בחדר שקוף מול עיני הלקוחות, לצד מנות צד בשריות כמו דנבר סטייק פרוס לאכילה על צ'יפס, כריך בריסקט מפורק, אסאדו ועוד.
בין מנות ההמבורגר יש המבורגר עם פרוסות אסאדו, גבינת אמנטל, בצל מקורמל, ביצת עין ואיולי; בוצ'רי בורגר - קציצת אנגוס בורגר טחונה עם מח עצם וצ'ימיצ'ורי; שווארמה בורגר - המבורגר בתוספת שווארמת אנגוס ממסעדת השווארמה הסמוכה ועוד. המסעדה פועלת בשירות עצמי ללא מלצרים.
דבאח mall דיר אל אסד, לא כשר

Nonfood

בימים אלה מושק בדבאח ביג מרקט מתחם אוכל ואירוח עצום בגודל 3,000 מטרים בשם nonfood, שלמרות שמו, מגישים בו אוכל. יש דוכנים כמו דוכן שווארמה ועל האש עם שווארמת עגל איכותית ובשר על האש כמו שיפודים, כבדים, פרגית, קבב וגם המבורגר;
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים דבאח
מקומות חדשים דבאח
(צילום: גיל אבירם)
דוכן אוכל מוכן בו יוגשו תבשילים ביתיים כמו סטייק פרגית ממולא אורז, דגים ברוטב חריף, עופות צלויים בתנור, סיגר ממולא בשר, מג'דרה, פריקה ועוד (38-45 שקלים); דוכן פיצות ודוכן גלידה וקינוחים (22 שקלים). חוץ מזה יש במקום גם משחקיה גדולה וחדשנית בחינם לבאי המתחם, כך שההורים יכולים לאכול בעוד הילדים משחקים.
תובל 1 דבאח ביג מרקט מעלות תרשיחא, לא כשר

קפה צלמון

מלון נוף גנוסר השיק את בית הקפה החדש על שפת הכנרת, קפה צלמון שנמצא על גדת נחל הצלמון מול הרי הגולן והכנרת. המקום יפעל בסופי השבוע במלון נוף גנוסר, סמוך לחוף.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים צלמון
מקומות חדשים צלמון
(צילום: אתי אוחנה)
התפריט משלב תוצרת גלילית ומנות שמתאימות לסוף השבוע כגון ג'חנון של שבת בבוקר, בורקסים, פיצות בטעמים, בייגל סלמון אמריקאי, סלטים, טוסט, צ'יפס קריספי, עוגות, קרואסונים, סחלב חם וכוס אספרסו אכילה מביסקוויט פריך. ההזמנה במקום וניתן לשבת בבית הקפה או במדשאה באחת מפינות הזולה.
קיבוץ גינוסר

מסעדות בדרום ובירושלים

אביהו

אביהו נפתחה על ידי קבוצת מסעדנים ותיקה שבבעלותם מסעדות וברים ברחובות וסביבתה, במטרה להביא לרחובות שווארמה חדשה. באביהו עובדים עם בשר פרמיום מיושן, עופות וירקות שמגיעים טריים מדי יום. בעלי המיזם מדווחים שהכל כאן נעשה בעבודת יד - החל מהתססת החמוצים, דרך החומוס, הפלאפל הפריך וגם הטחינה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אביהו
מקומות חדשים אביהו
(צילום: נתנאל ישראל)
במקום יש תנור ג'וספר - תנור גחלים שמעניק טעם מיוחד לכל מה שנצלה עליו כמו שווארמת כרוב שהופכת בג'וספר לרכה ומתקתקה ומוגשת בפיתה אוורירית. גולת הכותרת של המקום היא הדונר - שילוב של בשר עגלה ושומן טלה עם תיבול סודי שמזכיר את איסטנבול (22-65 שקלים).
המדע 8 רחובות, כשר

Kanftea

במרכז ירושלים נפתח לאחרונה kanftea, מקום אינטימי בבעלותן של שלוש חברות קרובות - רנין, אליאנה וג׳ואן, שמציע מגוון קינוחים ערביים ושם במרכז הבמה את הכנאפה. הכנאפה מגיעה במגוון גדלים - אישי, בינוני המתאים לארבעה אנשים, ומשפחתי לשמונה אנשים. יש כנאפה ח'ישנה שזו כנאפה קלאסית עם שערות קדאייף (25 שקלים), כנאפה נאבולסיה, הכנאפה המפורסמת של שכם (25 שקלים), כנאפה איסטנבוליה עם גבינה במילוי פיסטוקים, שקדים וקשיו (33 שקלים). כל המנות מגיעות גם בגרסה טבעונית ללא גבינה, ולכל המנות אפשר להוסיף כדור גלידה בתוספת תשלום.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים כנאפטי
מקומות חדשים כנאפטי
(צילום: דניאל נסר)
יש גם מנות ספיישל כמו חלאווה בג'בן - שני רולים של גבינה במילוי קרמי, מלבי ועוד. במקום מגישים גם קפה וחליטות כגון חליטת זהוראת המיוצרת מלמעלה מעשרה צמחים, חליטת אניסה מתבלינים וצמחים מיובשים, חליטת נעומה מזוטה וחליטת פירות יער.
רחוב הלל 28 ירושלים, לא כשר

מרגו

מרגו היא מסעדה ובר יין בלוקיישן הכי מרכזי בעיר - רחוב קינג ג'ורג'. למרות שמדובר באזור עמוס, המסעדה עצמה שוכנת בחלל אינטימי ושקט שמאפשר ארוחה טעימה ונעימה לצד דרינקים. המקום מחולק לשלושה אזורים כשלכל אחד מהם תפאורה מדויקת: המסעדה שאליה מגיעים מכניסה נסתרת, כמעט סודית, המשותפת למסעדה ולמלון STAY INN.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים מרגו
מקומות חדשים מרגו
(צילום: איתמר גינזבורג)
בפנים, מעין "פירצה בקיר" מובילה לבר היין שמציע יינות מקומיים לצד טאפאסים, ולבסוף, החצר המקסימה שבה תוכלו לשבת תחת חופת צמרות עצי רימון. מאחורי המקום עומדת הקבוצה המלונאית STAY HOSPITALITY GROUP הפעילה למעלה מעשור, שלאחרונה נכנסה גם לעולם המסעדנות ומחזיקה, בין היתר, במסעדת MAMO האילתית של השף אוהד לוי שכבר הפכה ללהיט בעיר הדרומית.
התפריט מבוסס ברובו על מנות חלוקה אלגנטיות בגודל בינוני לצד מגוון קוקטיילים ויינות וכולל למשל בייגלה מהעיר העתיקה כפתיח (24 שקלים); קרפצ'יו תמר, חציל ולאבנה (44 שקלים) או מנות קצת גדולות יותר כמו קבב דג ים בעלה גפן (58 שקלים) או טורטליני פולנטה (78 שקלים).
קינג ג'ורג' 21 ירושלים, לא כשר

הפטיסרי של רחל ור-ניר

לפני ארבע שנים הגשימה רחל ור-ניר, אז בת 29, חלום ישן לפתוח קונדיטוריה משלה. המקום, שקיבל את השם "מאפיתי" ונפתח בשוק מחנה יהודה, התפרסם בזכות עוקביה הנאמנים של ור-ניר, זוכת התכנית "הקינוח המושלם", באינסטגרם, אבל גם בזכות מאפים ומאכלים לא שגרתיים.
לפני מספר שבועות סגרה ור-ניר את מאפיתי ופתחה פטיסרי חדש ומעוצב הנושא את שמה ומתמקד, כמו המקום הקודם, לא רק במתוקים אלא גם ובעיקר במאפים מלוחים מגוונים שהבולט שבהם הוא ריבוע העשוי מבצק קרואסון ומוגש עם תוספות מקוריות כמו כרוב צלוי ומסקרפונה, או חציל במשרה עם עגבניות צלויות, שום וטחינה, או ריבוע פולנטה מתירס טרי עם פרמזן ופטריות מוקפצות (32 שקלים). גם מאפי הסירה המזוהים עם ור-ניר מוגשים כאן, לצד קרואסונים במילויים מתוקים, טארטים, עוגות, ועוד.
יפו 103 ירושלים, כשר