אם גדלתם על קומיקס, על הציור השבועי לילד או על הקליפ לשיר Take on me של להקת a-ha ותמיד חלמתם להיכנס בעצמכם לתוך ציור - עכשיו תוכלו במרחק נסיעה לחיפה לעשות את זה, לאכול אוכל איטלקי ולהעלות תמונה לאינסטגרם שתגרוף לייקים בקלות.
5 צפייה בגלריה
sketch חיפה
sketch חיפה
בתהליך השתמשו לפחות באלף טושים
(צילום: מיכה בריקמן)
בית הקפה Sketch, שנפתח לאחרונה סמוך לאיצטדיון סמי עופר בחיפה, מציג את עצמו בתור בית הקפה הדו-ממדי הראשון בארץ - הוא מצוייר כולו בצבעי שחור ולבן בהשראת ציורי קומיקס, ויוצר אצל הצופה אשלייה אופטית שהוא נמצא בתוך ציור דו-מימדי. וכשאנחנו אומרים שכל המקום מצוייר, אנחנו מתכוונים ממש להכל - הקירות, הרצפה, הכסאות, השולחנות, המזגנים, התאורה ואפילו העציצים, כולם אויירו בעבודת יד על ידי אמנים מקומיים בתהליך שלקח לפחות חצי שנה ואלף טושים שחורים.
5 צפייה בגלריה
Sketch חיפה
Sketch חיפה
(צילום: מיכה בריקמן)
5 צפייה בגלריה
Sketch חיפה
Sketch חיפה
Sketch: כמו להיכנס לתוך ציור
(צילום: מיכה בריקמן)
"כל העולם פה הוא עולם שטוח", מספר אחד מהבעלים של בית הקפה, שוקי מואס. "אם יש מנורה בשירותים אז המנורה מצויירת. כל מה שתראו בבית הקפה - הכל מצוייר בטוש. גמרנו את כל הטושים בארץ".
"התהליך היה לא פשוט ולקח כמה פעמים עד שהבנו איך לעשות את זה נכון", מוסיף תמיר אלחיאני, בן דודו של מואס שעיצב ואייר את הסקיצות שאחר כך אויירו על ידי הציירים על גבי קירות המקום, וגם על התקרה ועל הרצפה. "החוויה של להיכנס לתוך ציור, ברגע שהכל נשלל מצבע והכל בשחור לבן - אתה אוטומטית מרגיש דיסוננס עם המציאות ואתה זורק את עצמך לתוך תחושת ציור".
5 צפייה בגלריה
Sketch חיפה
Sketch חיפה
קפיצה קטנה לחו"ל במחיר רכבת לחיפה
(צילום: מיכה בריקמן)
את ההשראה למקום קיבלו השותפים לאחר שביקרו בדובאי בבית הקפה הדו-ממדי "פוראבר רוז קפה", התלהבו מהרעיון והחליטו לייבא את החוויה גם לארץ, ובמיוחד לעיר ממנה הם מגיעים - חיפה.
בבית הקפה יש שתי קומות - הקומה הראשונה מעוצבת בהשראת מסעדות איטלקיות עם איורים שמדמים חלונות גדולים המשקיפים על הרחוב האיטלקי, וקומת גלריה שמדמה טרמינל בשדה תעופה כולל לוח הטיסות, המדרגות הנעות, המושבים ואפילו מדפי האחסון שמעל המושב. "יש כאן כסאות אמיתיים של אל-על שריפדנו בצבע לבן עם קונטור שחור ואנשים חווים את החוויה של להיות במטוס. כל מי שמגיע נכנס, מתלהב ומצלם", מספר מואס.
5 צפייה בגלריה
sketch חיפה
sketch חיפה
רק אתם והאוכל לא בשחור ולבן
(צילום: מיכה בריקמן)
מבחינת האוכל, הוא היחיד שאינו בשחור לבן, לפחות בינתיים. בתפריט מאכלים איטלקיים כמו פיצה רומאית עם פולנטה, סלט פנצנלה וארטישוק עם גבינת מוצרלה, פסטות ולקינוח גלידה שנעשית במקום.
אז אם מתחשק לכם לאכול גלידה ולהרגיש בסרט איטלקי או לפחות בציור קומיקס, אתם מוזמנים לקפוץ לבית הקפה הדו-ממדי. רק אל תשכחו ללבוש בגד צבעוני כדי שלא תלכו לאיבוד ולהעלות תמונה לאינסטגרם. צפו בסרטון שבראש הכתבה.