עולם הפיצות נחלק לשניים: פיצה נפוליטנית, פיצה מבצק דק האופיינית לאזור נאפולי באיטליה ופיצה סיציליאנית - פיצה מבצק עבה שמגיעה מאזור סיציליה. מי שביקר ברומא ומדרום לה, מכיר את הסוג הנפוליטני - פיצה דקיקה ופריכה. לעומת זאת, במילאנו - תמצאו פיצה מבצק עבה במיוחד.
הבצק של הפיצה העבה אמור להיות אוורירי מצד אחד ומצד שני עסיסי וקריספי. החלקים של הבצק שבאים במגע עם תבנית הברזל המלבנית (שבה בדרך כלל נאפית הפיצה) יוצרים קראסט קריספי במיוחד, והניגוד ביניהם לבין פנים הבצק יוצר ביס מהסרטים.
זה לא סוד שבשנים האחרונות כל התחום הפיצה בישראל סוער וגועש - עוד ועוד פיצריות בוטיק משובחות נפתחות בארץ, ומציעות חוויה זולה וטעימה שמתאימה לקהל רחב ומגוון.
גם רשתות הפיצה הוותיקות בארץ שמו לב לתופעה ומבינות שהן לא יכולות להמשיך לדרוך במקום בעוד בכל קרן רחוב יש להם תחרות. החיך של הישראלים התרגל לטוב - אם זה בפיצריות שהוא פוגש בחו"ל או אם זה בפיצריות בוטיק בארץ. ברשת דומינו'ס כנראה גם זיהו שמתחוללת כאן מהפיכת של ממש בתחום הפיצה (ובאוכל הרחוב בכלל), ובימים אלה התחילו למכור ברשת פיצה חדשה העשויה מבצק מחמצת עבה - ו"קריספי במיוחד", כך לפחות מבטיח הכיתוב על גבי אריזת הקרטון המלבנית.
2 צפייה בגלריה
דומינו'ס פיצה
דומינו'ס פיצה
פיצה סיצילאנית מבצק עבה, דומינו'ס
(צילום: דן פרץ)
הפיצה החדשה הזאת שמציעים ברשת מבוססת על הפיצה של אזור פלארמו בסיציליה, והיא נאפית על גבי רשת ולא בתבנית. צורתה, כאמור, מלבן, ורוטב העגבניות שנמרח על הבצק - גם חדש. הוא פותח במיוחד לבצק העבה ואינו לא דומה לרוטב המוכר מהפיצה הדקה.

ואיך הטעם?

אז טעמנו. לא צריך יותר מביס אחד בשביל להבין שמונחת לפנינו פיצה מושקעת - הבצק עבה, התיבול נדיב והרוטב לא רק שמשתלב היטב בכל הסיפור הזה אלא גם נותן את הנגיעות שלו לטעם.
2 צפייה בגלריה
פיצה עבה, דומינו'ס
פיצה עבה, דומינו'ס
פיצה עבה של דומינו'ס
(צילום: תיקי גולן)
אבל רק את הקראסט חיפשנו וחיפשנו אבל היה קשה מאוד לאתר אותו. אולי זה קשור לעובדה שהפיצה הגיעה במשלוח בתוך קופסת קרטון שכנראה גם הזיעה קצת בדרך ולא הצליחה לשמור על פריכות הבצק, אבל היי - זאת בדיוק הדרך שבה נוהגים לצרוך פיצה - במשלוח הביתה. יכול מאוד להיות שאם היינו טועמים את הפיצה מיד בצאתה מהתנור היינו זוכים גם לקראסט המיוחל, אבל בגרסה שהגיעה אלינו היו רק שאריות שלו בשוליים.
אז פיצה קריספית במיוחד היא לא הייתה, אבל הבצק האוורירי והרך, רוטב העגבניות החדש והמצטיין וגם התבלינים - עשו לנו נעים בפה והזכירו לנו שאנחנו בעצם אנשים של בצק עבה בפיצה.
והשורה התחתונה: המחיר - הפיצה החדשה של דומינו'ס נמכרת במחיר היכרות של 74.90 שקלים, באריזה המחולקת ל-8 מרובעים לא גדולים במיוחד. זה אמנם לא מעט, אבל שווה את החוויה.