שכונת פלורנטין בתל אביב נראית בצהרי היום כמו תוכנית סחיטה במכונת כביסה על 1200 סל"ד - מצד אחד תנופת בנייה שגוררת אחריה משאיות שמנסות לתמרן ברחובות צרים, ומצד שני וייב סוער של סוחרים וצעירים, כזה שאין עוד כמוהו. אבל יש שם גם לא מעט אופציות לארוחות טובות, מהירות ובדרך כלל גם זולות.
בשבוע שעבר נפתחה רשמית - אחרי בידודים של חלק גדול מהצוות - מזללת סנדוויצ'ים בשם ג'פריס, שממוקמת בקצה המערבי של השכונה (ידידיה פרנקל 7), ובה 20 סוגים של סנדוויצ'ים, רובם בסגנון אמריקאי קלאסי: פילי צ'יז סטייק, כריך מק אנד צ'יז, כריך קובני, סלופי ג'ו ועוד.
3 צפייה בגלריה
ג'פריס
ג'פריס
ג'פריס: מוגזמים כבר אמרנו?
(צילום: גיל אבירם)
בעלי המקום - עידן שרעבי וגיא כהן - הם שני חברי ילדות שעברו לשיקגו ארצות הברית אחרי הצבא, וחזרו לפני כשנתיים לישראל אחרי 17 שנה שם. במהלך הזמן הם התאהבו בכריכים המוגזמים שפגשו, והחליטו לפתוח מזללה בהשראת אותם כריכים. הם שמו לב שבפלורנטין יש התפתחות קולינרית מרשימה, והחליטו להתמקם שם. למקום הם קראו על שם הכלב שלהם שגידלו במשך 12 שנה יחד, אבל לא הסתפקו בדרך הזו להנציח את זיכרו, אלא גם החליטו לצ'פר כלבים מהשכונה (ולא חסר כאלה) בנשנוש לדרך של שאריות בשר. כלבים לומדים מהר והמקום הפך בזריזות למוקד עלייה לרגל. אותו ג'פרי אגב, גם מככב בלוגו של המקום.
"כל כלב שעובר עם הריח ככה נמשך למקום אחרי שהוא מקבל פעם אחת נשנוש, ואחר כך הוא פשוט מושך את הבעלים שלו פנימה. הוא האורח שהכי כיף לנו לקבל. נוצרה הרמוניה כאן בין אנשים לכלבים, כיף לראות כלב נכנס ומקבל נשנוש, כי זה משהו שלא רגיל ולא קורה בדרך כלל. זה באמת מהלב ומהאהבה שלנו לכלבים".
בשיקגו הייתם אוכלים הרבה בחוץ? "בוודאי. כשאין את אמא בבית וצריך לאכול אז בחלק מהמקרים מבשלים לעצמנו אבל במהלך יום העסקים היינו פאוכלים בכל מיני מקומות. יש מגוון של מאכלים מאוד טעימים בשיקאגו, כמו כריך 'אליס', שזה כריס מאוד מאוד מושחת שטובלים אותו בתוך רוטב מלא ג'וס, זה הכי טעים בעולם. יש להם שם נקניקיות מיוחדות ויש כריכים משוגעים. כמעט את כל מה שאכלנו שם הבאנו לפה".
3 צפייה בגלריה
ג'פריס
ג'פריס
(צילום: גיל אבירם)
3 צפייה בגלריה
ג'פריס
ג'פריס
זהירות, זה מלכלך: ג'פריס
(צילום: גיל אבירם)
"את הטעמים האלה קיבלנו בשיקגו כשהגענו ילדים בני 21 אחרי צבא ולא הכרנו את הכריכים האלה ולא הכרנו את התרבות האמריקאית".
בעצם בארץ יש עוד הרבה מזנונים אמריקאים, מה ההבדל בין המקום הזה למקומות אחרים? "נכון יש בארץ מזנונים אמריקאים אבל כמעט ואין מזנונים שמתמקדים רק בכריכים. אין הרבה שמביאים את השחיתות כמו שאנחנו מביאים.
ומה הקטע עם משחקי הכדורסל שאתם משדרים כאן? "יש לנו גלריה למעלה עם מסך טלוויזיה וינטאג' ואנחנו משדרים שם נון סטופ משחקים מיתולוגיים של הNBA. בשיקגו גרנו דקות ספורות מהיונייטד סנטר, המגרש הביתי של השיקגו בולס והיינו רואים הרבה משחקים. כשהיינו יוצאים מהאצטדיון אחרי משחק היינו לרוב באנרגיות מטורפותו ואז מורעבים והולכים לאכול כריכים מטורפים ברחוב. זו חויה שכל אחד צריך לחוות אותה".
קראתי בפייסבוק שכתבתם "שימו על עצמכם משהו מכוער ובואו לאכול", למה מכוער? "כי מתלכלכים פה. אוכלים את זה בידיים ואם אתה לא יודע לשמור על הבגדים אתה מתלכלך. אנחנו מודיעים את זה מראש, אבל יש לנו כיור נעים לשטוף בו ידיים".