"הושפלתי על ידי בעלת מסעדה": גולשת בקבוצת הפייסבוק "סיקרט תל אביב" שיתפה חוויה מאחת מהמסעדות הוותיקות והמוכרות בתל אביב, "ברבוניה" ברחוב בן יהודה. המסעדה, שהפכה לכשרה לפני חודשים ספורים בלבד, שייכת למזולה כהן, שהייתה בת זוגו של עזרא מרמלשטיין ז"ל, מי שהקים וייסד יחד איתה את מסעדת הדגים הידועה.
1 צפייה בגלריה
שלי דיסקין
שלי דיסקין
התמונות שצורפו לפוסט של ש'
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
"תל אביב 2022 - הושפלתי על ידי בעלת מסעדה", כתבה ש'. "מסיימת צהריים עם חברות בים, רוצות ללכת לאכול צהריים, מגיעות למסעדת דגים ופירות ים ברחוב בן יהודה, עוד לא הספקנו להתיישב ואישה מבוגרת ניגשת אלי ומעירה לי על מה שאני לובשת באמירות שאני צריכה להתבייש בעצמי ושאני נראית ערומה ושאני מוזמנת לקום וללכת.
"מאחר ונודע לי רק בסוף שמדובר בבעלת המקום, הלכנו ועברנו לסניף אחר של המסעדה שנמצא ממול. מזמינות אוכל ועד כה החוויה הייתה טובה והמלצרית הייתה מקסימה. האוכל הגיע ופתאום אותה אישה מגיעה שוב ואומרת: 'לא ידעתי שאתן יושבות פה, אם הייתי יודעת הייתי אומרת למלצרית לא להושיב אתכן'".
הפוסט נמשך עם תיאור כיצד "הגברת הנחמדה המשיכה להשפיל אותי מול כל שאר הלקוחות, שכמובן מסתכלים עליי ועל הגוף שלי ועל החזה שלי שכל כך הפריע לה, שקשה לי לתאר את תחושת ההשפלה, 20 אנשים יושבים ומסתכלים עליי ואני עומדת שם מובכת וחסרת ביטחון מהסיטואציה, מנסה כמה שפחות לענות לה.
"לא ידעתי מה מפריע לי יותר, זה שהרגשתי השפלה מול כל הלקוחות ועובדי המסעדה, או שמקרה כזה קרה בשנת 2022 בלב תל אביב - לא בבני ברק, לא במאה שערים, איך אישה משפילה ככה אישה אחרת מול כולם, מחפיצה ומקטינה אותי כשבסך הכל רציתי רק לשבת עם חברותיי לארוחת צהריים קלילה ונעימה. כמובן שמצורפת תמונה של הלוק החושפני והבלתי נסבל. אז תודה לך אישה נחמדה הפסדת אותי בתור לקוחה ואני מקווה שלא רק אותי".
מזולה כהןמזולה כהן
"בכלל לא התכוונתי לפגוע בה, היא פגעה בעצמה כשלא כיסתה את עצמה. אמרתי לה 'מותק, תתכסי, זה לא יפה', אז היא אמרה שזה שלי ואני אעשה מה אני רוצה בגוף שלי"
למסעדת ברבוניה שני סניפים - אחד שנמצא בצד המערבי של הרחוב, וכאמור הפך לכשר לפני כמה חודשים אחרי שמכר פירות ים מאז שנפתח, והשני בצד המזרחי - והוא סניף לא כשר.

"לדור הזה יש פה חבל על הזמן"

ש' לא ציינה בפוסט שכתבה את שם המסעדה, אך מזולה כהן, בעלת "ברבוניה", לא הסתירה ואמרה ל-ynet בתגובה: "נכנסו שלוש בנות, הייתה לה חולצה פתוחה עם כל החזה בחוץ. בגלל שהמסעדה כשרה אמרתי לה שתכסה את עצמה כי זה לא מתאים פה. יש לי קול עבה. היא ענתה שזה שלה ושהיא תעשה כל מה שהיא רוצה.
"אמרתי לה שזו לא שפת הים פה, זה רחוב בן יהודה. היא אמרה לי שהיא לא תסגור את החולצה אז אמרתי לה שהיא לא יכולה לשבת אצלי. היא התחילה לצעוק עליי ברחוב ודיברה לא יפה, אני שתקתי".
את השלב השני של האירוע, בסניף השני של המסעדה, כהן מתארת כך: "הגעתי לשם אחרי חצי שעה וראיתי אותן אוכלות שם, אז אמרתי לה שאם הייתי יודעת שהן הולכות לשם אז לא הייתי מקבלת אותן כי גם זו המסעדה שלי. אמרתי לה שזה לא יפה, ושזו מסעדה ואני יכולה לדרוש שהיא תכסה את עצמה. היא באה עם ביקיני הכול בחוץ. בתמונה בפוסט היא סגרה את החולצה - זה לא היה ככה. הם עשו מזה סיפור בכוונה".
לדברי בעלת המסעדה, הלקוחה "חצופה, זו מסעדה כשרה. היא אמרה שזו שפת הים וזו לא שפת הים. בכלל לא התכוונתי לפגוע בה, היא פגעה בעצמה כשהיא לא כיסתה את עצמה. אמרתי לה 'מותק, תתכסי, זה לא יפה', אז היא אמרה שזה שלי ואני אעשה מה אני רוצה בגוף שלי.
"לדור הזה יש פה חבל על הזמן, היית צריכה לשמוע איך היא דיברה אליי, היא צעקה עליי וקיללה אותי שאני לא אראה טוב בעיניים ושאשלם לתרופות".