רגע קטן שמעלה חיוך: כבר ראינו תמונות של הקדשות מרגשות או משעשעות על פגזים, דגלים ושלטים שהונפו בלב עזה, ולפני מספר ימים הופיעה כתובת גרפיטי על אחד הקירות באזור הקרבות: "נשות ברכיה, מתגעגע לשקשוקה".
הכתובת הלא שיגרתית הזאת רוססה בלב רצועת עזה בשחור על ידי לוחמי צה"ל על קיר של מבנה הרוס, בין הקרבות המתחוללים ברצועה.
2 צפייה בגלריה
גרפטי מרצועת עזה: מתגעגעים לשקשוקה של נשות ברכיה
גרפטי מרצועת עזה: מתגעגעים לשקשוקה של נשות ברכיה
גרפטי מרצועת עזה: מתגעגעים לשקשוקה של נשות ברכיה
ליד הגרפיטי הצטלמו האחראים עליו - אנשי מילואים ולוחמי יחידות חי"ר, שהחליטו בין קרב לקרב לעשות מחווה לנשות מושב ברכיה, שדאגו להם בתקופה האחרונה, לפני שנכנסו לרצועה. הלוחמים, הנמצאים בעיצומם של קרבות בלב עזה, לא שכחו את האוכל הטעים שמחכה להם בבית העם במושב, והחליטו לשלוח חיזוק לבשלניות שבעורף.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
במושב, שנמצא במועצה אזורית חוף אשקלון, נרתמו בשבועות האחרונים לסייע ללוחמי צה"ל, ומאז פרוץ המלחמה הפך בית העם של ברכיה למקום מנוחה והתרעננות עבור החיילים ואנשי המילואים שמגיעים לשם מדי יום. נשות המושב פתחו בבית העם חדר אוכל מאולתר, ודאגו למקלחות ומכונות כביסה לחיילים, והן מקפידות שהמקום יפעל באופן קבוע ולא יחסר דבר ללוחמים.
אבל החלק הבלתי נשכח במקום, מעידים החיילים שעברו להפוגה בבית העם, הוא השקשוקה שמכינות נשות המושב. אחת מהן היא רותם פרץ (36), שיחד עם חברותיה מעמידה סירים ושלל מאכלים מהמטבח התוניסאי, ובהם מככבת מנת השקשוקה הבלתי נשכחת.
"התמונה עשתה טוב, שלחתי אותה בקבוצת החמ"ל שלנו וזה נגע לכולם בלב. הכרת התודה שלהם עוד יותר מחזק את הקשר שנוצר כאן, הפכנו למשפחה אחת גדולה,, אמרה הבוקר רותם פרץ מחמ"ל נשות מושב ברכיה, באולפן ynet.
"התרגשתי לקבל את התמונה מהלוחמים היקרים שלנו. זה ממש מרומם ונותן כוחות. אני מחכה להם שיחזרו מעזה, נשב שוב יחד לאכול שקשוקה, ונציין את הניצחון כמובן. רק שיחזרו בריאים ושלמים", אמרה פרץ, שגם הסכימה לחלוק איתנו את המתכון, שהלוחמים לא שוכחים גם במהלך הקרבות בתוך רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
השקשוקה ממושב ברכיה
השקשוקה ממושב ברכיה
הבשלניות של מושב ברכיה עם הלוחמים והשקשוקה
(צילום: תומר שונם הלוי)

השקשוקה של רותם פרץ

מאדים במעט שמן עגבניות טריות ומוסיפים פלפלים חריפים, ומטגנים. טוחנים את העגבניות עד שיוצאים מהם כל המיצים. מוסיפים לפי הטעם: מלח, פלפל חריף, שום ופפריקה. מבשלים את הכל יחד עם הפלפלים המטוגנים, ולקראת הסוף מוסיפים את הביצים. מבשלים על להבה בינונית-גבוהה עד שמוכן.