יום העצמאות ובשר על האש זה חיבור שהוא כמו צ'יפס ומלח, כמו סביח עם עמבה או כמו פיתה וחומוס - אי אפשר בלי. אבל לא כולנו יודעים לנפנף ולא לכולם מתחשק בעצמאות לחפש פיסת דשא באי תנועה הקרוב ולהיסחב לשם עם כל הפקלאות.
הפניה: לפרויקט המלא
במיוחד לכל מאותגרי המנגל הכנו רשימה של מסעדות שיפודים שוות ברחבי הארץ, שיכולות לשמש תחליף מושלם לעל האש המסורתי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

בן חמו

שיפודייה מוצלחת בת 22 שנה הממוקמת במרכז המסחרי באור עקיבא, ומנוהלת על ידי לימור בן חמו, מורה לשעבר שהחיים דחפו אותה לעשות הסבת מקצוע למסעדנית. הסבא עלה ממרוקו ופתח לפני 60 שנה קצבייה בשוק, שעדיין פועלת ומספקת את כל הסחורה המשובחת למסעדה של הנכדה.
8 צפייה בגלריה
לימור בן חמו
לימור בן חמו
(צילום: גיל אבירם)
ויש שם שפע סלטים ומעדני בשר מיוחדים על האש. בין המנות תוכלו למצוא: פרגיות, קציצות מרוקאיות, שקדי עגל, כבד בקר, סינטה, צלעות כבש והמנה שלקוחות רבים מגיעים במיוחד בשבילה - טחול ממולא שהוא מעדן אמיתי. מרכז מסחרי, הרב קוק 1, אור עקיבא (כשר)

מסעדת הצומת

מסעדת בשר אותנטית עם בשר מעולה ופשטות שמזכירה את השיפודיות של פעם. לא מדובר כאן במקום פלצני או מתייפייף אלא במסעדה עם אוכל טוב בכמות נדיבה יחסית למסעדות אחרות. המקום נמצא בשכונה לא מתוירת ורחוקה ממרכז העיר של נצרת, אבל שווה לנסוע במיוחד עד לכאן. הבשר מגיע מהאיטליז שצמוד למקום, ואנחנו הכי אהבנו כאן את צלעות הכבש העסיסיות, אבל כל מה שתזמינו מהגריל יהיה טוב. א שוהדא 58 נצרת, 04-6564316 (לא כשר)

שיפודי אולגה - דובי וסימו

מי שלא ביקר מעולם במקדש הוותיק של האחים דובי וסימו כנראה שהוא לא קרניבור אמיתי. מדובר במסעדה משפחתית ותיקה בת 30 שנה של שני אחים שעלו מטריפולי ומחזיקים גם באיטליז סמוך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
הבשרים כאן מעולים וחובבי חלקי הפנים ימצאו כאן גן עדן של אפשרויות. דובי וסימו זו הבחירה הראשונה של שפים ואנשי אוכל רבים, רק אומרים. התנאים 1, חדרה (כשר)

סטקיית צדקיהו

שיפודייה בת 30 שנה שנפתחה בסוף שנות ה-80 והתחילה כדוכן קטן בשוק מחנה יהודה. עם השנים המקום עבר דירה והפך למוסד בשרים של ממש. במרוצת השנים הדוכן הוותיק הפך למסעדה בשכונת תלפיות, שנודעה בזכות הסטייקים השווים שמגישים במקום. בין המנות תמצאו כאן שלל שיפודים, עראייס, סטייק פרגית מתובל, שיפוד אנטרקוט עם קונפי שום, נקניקיות מרגז וגם את המבורגר של צידקי. יד חרוצים 21, ירושלים (כשר)

נאג'י

כבר הזכרנו את העובדה שמסעדות בשר עם קצבייה צמודה הן ה-דבר? נאג'י, שנמצאת במרכז הכפר אבו גוש, היא בדיוק כזאת - מסעדה עם איטליז העונה לאותו השם בדיוק. כבר כמעט 20 שנה מגישים כאן חומוס מעולה וקבב על האש, אבל זה ממש לא הכל: בתפריט יש לצד הבשר המעולה גם קובה, סיגרים, סינייה, ירקות ממולאים ועוד מעדנים מהמטבח הערבי. מחמוד רשיד 4, אבו גוש (לא כשר)

איציק הגדול

מסעדת איציק הגדול היא הרבה יותר משיפודייה - היא מסעדת בשר מעולה ורצינית, המגישה נתחי בשר שלא תוכלו למצוא בשום מקום. המסעדה ממוקמת ביפו לא רחוק מכיכר השעון, וכבר 30 שנה נחשבת לפופולרית מאוד בקרב חובבי בשר ושפים.
8 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
(צילום: ירון ברנר)
לפני חמש שנים נפתחה ממול קצבייה המתמחה בבשר ואגיו, ולפני פחות משנה השיקו כאן גם שווארמה יוקרתית. בתפריט יש סטייקים משובחים לצד שיפודים סטנדרטים. מומלץ להזמין כל מה שיש בתפריט מבשר ואגיו - המחירים גבוהים אבל החוויה נהדרת. דוד רזיאל 3, תל אביב (לא כשר)

M25

בקצה רחוב הבשר בשוק הכרמל בתל אביב פועל האטליז הנחשב של "מיטמרקט" ובדיוק 25 מטרים ממנו ממוקמת מסעדת M25, שנקראית כך על שם המרחק מהמסעדה לקצבייה, שתיהן של אותם הבעלים. המסעדה הזאת מושלמת למי שאוהב בשר הנצלה על פחמים - כאן מתוך ויטרינה מרשימה אפשר לבחור את השיפודים והסטייקים שאתם רוצים והמנגליסט במקום זורק אותם על הגריל.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
הישיבה היא בחלל הפנימי או בחצר על שולחנות פיקניק. חוץ מהשיפודים יש גם כמה מנות מומלצות מהתפריט הקבוע: עראייס, סלט קצבים בסגנון אסייתי, המבורגר מעולה, לשון כבושה וקינוח הדגל - הקראק פאי הכי טעים שאכלתם. למסעדה יש סניף נוסף ברמת אביב. סמטת הכרמל 30, תל אביב (לא כשר)

הברברי

מוסד של שיפודים שהתחיל את דרכו לפני 60 שנה בחוף גבעת עלייה בשכונת עג'מי ביפו, ועבר לפני כחמש שנים למיקום מפתיע - תחנת דלק באזור התעשייה החדש בראשון לציון. את המקום פתח סלים העיראקי, ועם השנים דני הבן שלו לקח את העניינים לידיים. היום הדור השלישי מתפעל את הגריל.
8 צפייה בגלריה
הברברי דני מקדם - המונה טועם
הברברי דני מקדם - המונה טועם
(צילום: קובי רובין)
השם "הברברי" הוענק לו על ידי הלקוח הקבוע שאול אברון ז"ל (עיתונאי, סופר ומסעדן). כיום לשיפודייה יש עיצוב מודרני באווירה של בר, עם אותן מנות אהובות כמו מיקס קבב ונקניקיות מרגז על האש. תמצאו כאן גם שיפוד "אדום" (נתח קצבים), לבבות בקר ושקדי עגל. הכל על גריל פחמים כמו פעם. תענוג אמיתי. שדרות יוסף לישנסקי 6, ראשון לציון (כשר)

אצל עובד בכפר

אור יהודה היא עיר שכל חובב בשרים מכיר, הודות לשיפודיות ולמסעדות הבשר האותנטיות שפזורות בה לרוב. עובד הוא בן למשפחת קצבים מעיראק (כמו רוב תושבי אור יהודה), שבכלל היה לו צריף קטן ובו משתלה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
לצריף הזה היו מגיעים חברים וקרובי משפחה עד שעובד החליט להפוך את המשתלה למסעדה משפחתית. המסעדה ממוקמת באזור כפרי ושקט ויש שם אווירה פסטורלית לצד בשר נהדר במחירים סבירים. חטיבת אלכסנדרוני 2, אור יהודה (כשר)

הבית התימני

הממלכה של נתן התימני, או "שגרירות תימן" כפי שבעל הבית קורא לה, ממוקמת כבר 30 שנה בלב העיר העתיקה בבאר שבע. נתן הוא דמות מיוחדת במינה והלקוחות שמגיעים לאכול במסעדה שלו זוכים לחוויה טעימה וגם מצחיקה, בעיקר בזכות בדיחות הקרש (והן מצחיקות בהנחה שהצלחתם להבין מה הוא אומר) של נתן ובזכות השלטים המוזרים שתלויים במקום.
8 צפייה בגלריה
נתן התימני: כשר "בהשגחת נתן"
נתן התימני: כשר "בהשגחת נתן"
נתן התימני: כשר "בהשגחת נתן"
נתן מנהל את כל החגיגה הזאת לבד - הוא גם השף, גם הקניין, גם המלצר וגם האחמ"ש. בחצר המסעדה יש גריל ענק המוציא שיפודים וגם טאבון של פעם שבו אופים במקום את כל הפיתות. וואוו הריח. סמילנסקי 45, באר שבע (כשר)

השיפודייה של הרצל

אצל הרצל תמצאו את כל הדברים המיוחדים שכבר נדיר למצוא על האש - החל בטחול ממולא, דרך קבב הבית וכלה בנקניקיות מרגז. השירות מעולה ומהיר והאוכל טעים טעים - תמצאו כאן שיפודים, קבבים, סטייקים, צלעות כבש וגם סיגרים, עראייס וסוגי סלטים שונים, כמתבקש בז'אנר. למסעדה יש סניף נוסף בבאר טוביה. רש"י 11, קריית מלאכי (כשר)
פורסם לראשונה: 13:16, 10.04.23