עשרה חקלאים ובוקרים אמריקניים מהמדינות הדרומיות בארצות הברית, ארקנסו ומונטנה, הגיעו אמש לישראל כדי לסייע לחקלאים הנמצאים מאז אירועי ה-7 באוקטובר במצוקה של ידיים עובדות.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
קבוצת הבוקרים המריאה אמש מנמל התעופה JFK בניו יורק, ונחתה בישראל בשעות הלילה המאוחרות. כל הבוקרים מימנו לעצמם את הנסיעה, ויותר מכך, הם אינם יהודים, אלא שייכים ל"חגורת התנ"ך" (Bible Belt), תנועה נוצרית-דתית שמזדהה עם מדינת ישראל והתנ"ך.
3 צפייה בגלריה
קאובויז בוקרים מארצות הברית הגיעו לסייע ל חקלאים
קאובויז בוקרים מארצות הברית הגיעו לסייע ל חקלאים
וולקאם: קבוצת הבוקרים עם נחיתתה בשדה התעופה בן גוריון
(צילום: "The Israel Guys")
חבורת הבוקרים שייכים לארגון המכנה את עצמו "החבר'ה הישראליים" (The Israeli Guys), הפועל בישראל ב-20 השנים האחרונות. מדובר בארגון של נוצרים פרו-ישראלים, מבוססי אמונה בכל הנוגע להבנת הארץ, והם רואים את ישראל כבית. במהלך השנים, הם העבירו את זמנם בארץ בעיקר בשטחי יהודה ושמרון, אירחו יותר מ-3,000 נוצרים מ-30 מדינות שונות וסייעו לחקלאים ולמגדלים וגם עזרו בשמירה ובאבטחה על חלק מהישובים.
בשבת השחורה הם פתחו ב"מבצע איתי", במהלכו קראו לנוצרים מכל העולם לעמוד לצד ישראל. הארגון גם מתכנן לגייס 1.8 מיליארד דולר שישמשו לרכישת ציוד ליישובי יהודה ושומרון, וגם הצליחו לגייס בוקרים מחוות שונות ממדינות דרומיות, כולל אלו שהגיעו זה עתה. הטריגר שהביא אותם עכשיו היה מלחמת "חרבות ברזל", במהלכה נקלעו החלקאים בארץ למצוקה של ידיים עובדות.
3 צפייה בגלריה
הפעם הראשונה מאז הטבח שמתקיים קטיף בקיבוץ ניר עוז
הפעם הראשונה מאז הטבח שמתקיים קטיף בקיבוץ ניר עוז
מתנדבים במהלך קטיף בקיבוץ ניר עוז
ובחזרה לקאובויז: לפני מספר חודשים, בית הנבחרים במדינת ארקנסו בארצות הברית העביר החלטה ייחודית לקידום קשרים עסקיים וטכנולוגיים עם ישראל. החלטה זו נועדה לתת "קריאת כיוון" לקראת המושב הקרוב למושלת החדשה במדינה, שרה האקבי סנדרס, בתו של מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר וחבר המפלגה הרפובליקנית, שניסה פעמיים לרוץ לנשיאות ארצות הברית, אך לא ניצח בבחירות לראשות המפלגה.
ההחלטה קודמה על ידי מינדי מקלנדן, מחוקקת מבית הנבחרים בארקנסו, שיצרה קשר עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, כדי לראות אילו שיתופי פעולה אפשר לעשות בישראל. לאחר ריכוז מאמץ של ראש המועצה יחד עם הצוות המקצועי שלו, קידמו יחד את ההחלטה שעברה כאמור בבית הנבחרים של ארקנסו.
3 צפייה בגלריה
בוקרים מארצות הברית הגיעו לעזור ל חקלאים
בוקרים מארצות הברית הגיעו לעזור ל חקלאים
מגן דויד מתנוסס על חגורתו של אחד המתנדבים
(צילום: "The Israel Guys")
ההסבר למעשה ההתנדבות הזה, פשוטה: ישראל חשובה למדינות האמריקניות ארקנסו ומונטנה, מה שנותן את הלגיטימציה לאמריקאים משם להגיע לישראל ולקדם מאמצים של הממשל האמריקני במדינות אלו ובמדינות נוספות, וגם בממשל, בקונגרס ובבית הנבחרים של ארצות הברית.
עדיין לא ידוע לאילו חוות חקלאיות יגיעו הקאובויז שנחתו זה עתה בישראל, אבל בכל מקרה טוב לזכות בתגבור לחקלאים ברחבי הארץ, שמתמודדים בימים אלה עם מציאות קשה ומורכבת.