הלקוחות מכנים אותה "השווארמיסטית מהטיקטוק", אבל רוז מכלוף (22) היא גם בעלת שווארמה "אלישקו" בגבעת שמואל, שווארמייה אותה היא מתפעלת לצד אחיה, וגם אחראית על סרטוני שווארמה ויראלים עם מיליוני צפיות. הכל התחיל לפני שלוש שנים בשיא תקופת מגפת הקורונה כשאחיה של רוז קנה עסק שווארמה שנסגר והחליט להקים שם את העסק שלו.
2 צפייה בגלריה
רוז מכלוף
רוז מכלוף
רוז מכלוף: "זאת לא עבודה פשוטה בכלל"
(צילום: ירון שרון)
מכלוף הייתה חיילת בשירות סדיר והצליחה לתת יד ולעבוד בשווארמיה לאורך שירותה הצבאי עד שהשתחררה לפני כשנה. בשלב הזה בחייה, כשצעירים משוחררים רבים נוסעים לטיול אחרי הצבא במדינות רחוקות, רוז החליטה לשים את כל חסכונותיה בשווארמיה ולהיכנס כשותפה מלאה לעסק. "השווארמה הייתה הטיול אחרי צבא שלי", היא מספרת בחיוך. היום מכלוף, נזכיר רק בת 22, מנהלת עסק ביחד עם אחיה במקביל לחשבון טיקטוק שעוסק בעיקר במאכל האהוב על הישראלים שגורף עשרות אלפי עוקבים ומליוני צפיות.
"קורה לא פעם שאיזה גבר בא, אומר, 'אחי, תוריד לי שווארמה' ואז הוא מופתע לראות שכאילו אני ה'אחי' שמורידה שווארמה. ואז הוא אומר 'סליחה, תורידי לי'"
"לעבוד עם אחותי זה הדבר הכי כיף בעולם", מספר אלירן, אחיה של רוז וממשיך: "יש בינינו ריבים, יש בינינו חיבוקים, נשיקות. זאת אחותי, זה הלב שלי".
מכלוף מודה שהיא תמיד אהבה שווארמה, אבל כשהתחילה לעבוד ולנהל שווארמיה האהבה עלתה כמה מדרגות, והיום היא אוכלת שווארמה כל יום.
"היו אנשים שזלזלו בי והרימו גבה. הייתי נכנסת למטבח והייתי בוכה את החיים שלי. בוא נגיד שבעבר אנשים כאלו כן היו מורידים אותי וכן הייתי מתבאסת, אבל היום זה בכלל לא מזיז לי"
היא מקבלת לקוחות לעסק מ-10:00 עד 21:00 - אבל לא לבד: אחיה אלירן שותף שלה ונמצא שם לצידה, והעבודה מתחלקת ביניהם - קבלת הזמנות פיזית וגם באפליקציות המשלוחים השונות, תחזוקת המקום וניהול עובדים נוספים. עוד היא מספרת שלא פעם אנשים מופתעים לראות אותה על פס השווארמה ולרוב מפרגנים, אבל לפעמים יש גם מצבים משעשעים: "קורה לא פעם שאיזה גבר בא, אומר, 'אחי, תוריד לי שווארמה' ואז הוא מופתע לראות שכאילו אני ה'אחי' שמורידה שווארמה. ואז הוא אומר 'סליחה, תורידי לי'".
אבל לא הכל ורוד - נכון שהרבה אנשים מתלהבים מזה שהיא חותכת בעצמה את השווארמה, אבל היו גם כאלו שלא תמיד פרגנו: "היו אנשים שזלזלו בי והרימו גבה. הייתי נכנסת למטבח והייתי בוכה את החיים שלי. בוא נגיד שבעבר אנשים כאלה כן היו מורידים אותי וכן הייתי מתבאסת, אבל היום זה בכלל לא מזיז לי".
מכלוף מספרת, שהעבודה בפס השווארמה אולי נראית קלה, אבל היא לא פשוטה בכלל ויכולה להיות מעייפת וסזיפית וגם גברים שהיא מעסיקה לעיתים פורשים מהמקצוע לאחר כמה שבועות כי קשה להם. "זאת לא עבודה פשוטה בכלל", היא מסכמת.
חוץ מלגלף את הבשר מהשיפוד ולנהל עסק ועובדים, רוז מחזיקה בחשבון טיקטוק עם 40 אלף עוקבים שמספרים לה בתגובות מה הם הכי אוהבים בלאפה, היא מכינה אותה ביחד איתם, כולל הגלגול המושלם שהיא פיתחה לדבריה, ואז היא אוכלת לעיניהם בחינניות רבה. "אני הכי מרגישה פתוחה עם זה, פה בשווארמה זה המקום הכי כיפי שלי בעולם ואני עושה שווארמה באהבה אז לא מפריע לי להראות את מה שאני אוהבת".
2 צפייה בגלריה
רוז מכלוף
רוז מכלוף
רוז מכלוף: סרטון עם 1.2 מיליון צפיות על הכנת שווארמה
(צילום: ירון שרון)
בין הסרטונים המוצלחים של רוז יש סרטון של הכנת שווארמה עם 1.2 מיליון צפיות, "לאורך כל הסרטון, רואים איך אני מכינה את הלאפה והכול בו מושלם, אני חושבת שבגלל זה זה כל כך תפס".
את חושבת שהרכבת לאפה היא סוג של אמנות? "חד משמעית כן. עכשיו לקוח בא, אוכל לאפה. אם הוא יקבל לאפה שלא מגולגלת טוב, כמות בשר לא מדויקת, כמות ירקות ששווה לכמות הבשר, חד משמעית זו הלאפה הכי גרועה שהוא יאכל בחיים שלו. ברגע שלקוח בא, מקבל לאפה שמהודקת, מגולגלת כמו שצריך, בעיניי זו אמנות לכל דבר".
ואיזו תוספת אסור להוסיף ללאפה? "נראה לי סלט. זה כל כך מיותר. יש לך בצל, יש לך פטרוזיליה, אתה לא צריך יותר. צריך לתת כבוד לבשר, לדעתי".
בימים אלו רוז ואלירן חנכו סניף נוסף של שווארמה אלישקו, גם בגבעת שמואל והחלום הגדול להמשיך להתרחב ולהפוך להיות מותג שווארמה בכל המדינה: "אני רוצה לפתוח עוד מלא סניפים בכל הארץ ועל הדרך גם פופ-אפ בשדרות רוטשילד בתל אביב, ובאמת להסתובב בין הסניפים וכל היום לעשות טיקטוק. אבל היום אני אתמקד במה שאני עושה ואמשיך לעבוד קשה כדי שעוד כמה שנים אני אוכל להגיע לזה".
עוד חלום גדול של מכלוף הוא שעומר אדם יגיע לבקר ולאכול אצלה שווארמה והיא מאמינה שיום אחד אולי זה יקרה. אנחנו מחכים לסרטון הטיקטוק שלהם יחד.