מרק עוף הוא מתכון שכל בשלן ביתי חייב להכיר ולהכין. יש הרבה מתכונים למרק עוף, אבל המתכון הזה הוא מתכון מנצח שתמיד מצליח, בלי אבקות מרק ובלי שטיקים - רק מלח, פלפל ומקסימום טעם שמגיע מהעוף, מירקות השורש, מעשבי התיבול ומזמן הבישול הארוך.
ניתן להשתמש במרק העוף שנותר גם כדי להעשיר תבשילים שונים כגון אורז - לאחר הסינון פשוט משתמשים בו כמו ציר עוף במקום להשתמש במים. זה טיפ שתמיד משדרג את המנה ומוסיף המון, ואני התמכרתי לזה בבישול. פשוט שומרים חלק מהמרק בצד כציר מסונן ומשתמשים בו בתור בסיס לתבשילים אחרים. תנסו ולא תתאכזבו.

מרק עוף

המצרכים: 4-6 שוקי עוף (פולקעס) 2 גזרים 1 בצל גדול 1 שורש פטרוזיליה 1 שורש סלרי 2-3 עלי דפנה 4-5 גרגרי פלפל אנגלי שלמים מלח ופלפל שחור גרוסים 2-3 כפות שמן צמחי מים רותחים לכיסוי
לבוקה גרני - 1/2 צרור עלי פטרוזיליה 1/2 צרור שמיר חופן גבעולי סלרי חוט קשירה (לא חובה)
להגשה - אטריות או קרפלך או קניידלך או שקדי מרק - מה שאוהבים
1 צפייה בגלריה
מרק עוף
מרק עוף
(צילום: יולי איז'ק)
אופן ההכנה:
  1. בסיר גדול צורבים את העוף עם שמן צמחי עד להשחמה וקבלת צבע יפה.
  2. בינתיים מקלפים וחותכים גס את הבצל, הגזר, שורש הסלרי ושורש הפטרוזיליה.
  3. מוציאים לקערה את שוקי העוף שהשחמנו, מוסיפים לאותו הסיר את הירקות ומשחימים גם אותם תוך כדי שמגרדים מתחתית הסיר את מה שנשאר מהשחמת העוף. זה מה שייתן צבע וטעם עמוק למרק. מתבלים במלח פלפל.
  4. מחזירים את שוקי העוף שהשחמנו לסיר ומכסים במים רותחים על אש נמוכה-בינונית.
  5. מוסיפים עלי דפנה וגרגרי פלפל אנגלי ומבשלים לפחות שעה על אש קטנה.
  6. מכינים את הבוקה הגרני - קושרים את גבעולי עלי התיבול לצרור אחד ומוסיפים לסיר, זה מקל אח"כ לשלוף אותו בקלות מהמרק אחרי שכל הטעמים נטמעו. זה הזמן להשתמש בשאריות של ירוקים וגבעולי סלרי שנשארו לכם במקרר.
  7. מבשלים כשעה ואז מוציאים את שוקי העוף בזהירות מהסיר, מפרידים את העור ואת העצמות ומחזירים רק את הפלייקים של העוף לסיר. מי שלא רוצה, יכול לשמור את הפלייקים האלה לסלט עוף קר או כריך כייפי, אני אוהבת שיש חתיכות עוף במרק.
  8. טועמים את המרק, מתקנים תיבול או מוסיפים נוזלים לפי הצורך.
  9. מוציאים את הבוקה הגרני מהמרק אחרי כשעתיים-שלוש בישול.
  10. מכינים קניידלך או אטריות או מה שאוהבים.
  11. אפשר לסנן את המרק לקבלת מרק עוף צח וניתן להגיש עם הירקות וחתיכות העוף. המרק נשמר מספר ימים במקרר. ניתן לסנן ולהקפיא ולהשתמש כציר עוף בתבשילים בהמשך.
המתכון באדיבות יולי איז'ק, בעלת הבלוג "מחשבות שהיולי"