השף רז רהב מלמד איך להכין עוף עסיסי ונימוח במינימום הכנות - רק להכניס לתנור או להעמיד את הסיר על הכיריים ולהתאזר בסבלנות. שיטת הבישול כאן היא "קונפי" - שיטת בישול שבה חומר הגלם נעטף בשומן (כאן השף השתמש בשמן זית אבל בשיטת קונפי אפשר גם להשתמש בשומן אווז או בשן רגיל), ומתבשל בטמפרטורה נמוכה מאוד במשך זמן רב. את השמן השף מעשן עם טריק פשוט ומעניין - הוא מכניס גחלים בוערות לתוך קערה עם שמן וסוגר את המכסה, כך שהשמן מקבל ארומה של עישון.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
בשיטה הזאת העוף מקבל קרמול עדין למעלה ובפנים הוא רך ועסיסי. אל תבהלו מהשעות הארוכות שבהן הוא צריך להתבשל, אם תכניסו את התבנית לתנור בבוקר תחכה לכם ארוחת צהריים מושלמת בשעה הנכונה.
1 צפייה בגלריה
עוף קונפי, רז רהב
עוף קונפי, רז רהב
(צילום: נמרוד סונדרס)

כרעי עוף קונפי

המצרכים (ל-3 מנות):
3-4 יחידות גחלים 1 ליטר שמן זית 3 יחידות כרעי עוף או אווז 3 תפוחי עץ מסוג סמית' 5 שיני שום קלופות 2 גבעולי טימין 3 יחידות ערער שלם 10 יחידות פלפל שחור שלם מלח אטלנטי
אופן ההכנה:
  1. שופכים ליטר שמן זית לקערה רחבה ובמקביל מבעירים גחלים בעזרת מבער ידני. ברגע שהגחלים בוערות מכניסים אותן לתוך שמן הזית ומכסים את הכלי בנייר כסף. לאחר כשעה, מסננים דרך מסננת צפופה את השמן מהגחלים.
  2. קולפים את תפוחי העץ וחותכים לרבעים (משאירים את הגרעינים), מסדרים בתבנית אפייה עמוקה את השוקיים, תפוחי העץ, השום, הטימין והתבלינים. יוצקים את תכולת השמן המעושן לתוך התבנית המסודרת ומכניסים לתנור בטמפרטורה של 95 מעלות ומבשלים לילה שלם (לפחות 8 שעות).
  3. לאחר 8 שעות של בישול, משחימים את העוף בתנור במשך עשר דקות נוספות בטמפרטורה של 200 מעלות.
  4. מגישים - מוציאים את הכרעיים מהסיר ומגישים ביחד עם תפוחי עץ המבושלים והשום.
המתכון באדיבות חברת סימנס