המצרכים: 1/2 ק"ג במיה 2 ק"ג עגבניות שרי תמר 1/4 כוס שמן זית
13 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מסדרים את העגבניות בתבנית אפייה, ומכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 220 מעלות. יוצקים מעל שמן זית, ומערבבים כך שכל עגבניה תתעטף בשמן. צולים בתנור במשך כ-1/2 שעה או עד לריכוך מוחלט (גם קצת צבע שרוף קל יתקבל בברכה).
  2. מרסקים את העגבניות במעבד מזון, ומסננים דרך מסננת לסיר.
  3. קוטמים מעט את הצ'ופצ'יק של הבמיה, ומטגנים בשמן עמוק במשך כ-3 דקות (חשוב מאוד לא לפצוע את הבמיה, כדי שכל הריר הנפלא הזה ישאר בתוכה ואז כל הנפש של הבמיה, שהיא עולם ומלואו, תימס בפה. הריר יתפזר בתוך הרוטב, ונרגיש תחושה מופלאה של ריבה, ממש כמו השוקולדים במילוי ליקר בבובוניירה).
  4. מוציאים את הבמיה מהשמן, ומעבירים לתוך הרוטב. הטיגון גם אוטם אותה וגם מרכך אותה. מבשלים בסיר סגור במשך כ-1/2 שעה.
  5. מדי פעם פותחים את הסיר, מנערים קלות ונזהרים לא להכניס כף או כל כלי ערבוב אחר כדי לא לפצוע את הבמיה. אפשר להשאיר חלק מהעגבניות שיצאו מהתנור, ולהוסיף לתבשיל. אני מוסיף גם 6-5 שיני שום שלמות, ומתאפק מלהוסיף פלפל חריף. עושה לי סיר אורז, ומתענג על זה בעיניים עצומות.
חיים כהן
המצרכים: 12-15 זוקיני (אפשר גם קישואים רגילים) 2 ביצים 100 גר׳ גבינת פטה 2 כוסות ירק, קצוץ מעורב (פטרוזיליה, נענע, כוסברה, שמיר) 2 בצל ירוק, קצוץ (החלק הירוק והלבן) 3 עלי בזיליקום קצוצים 3 כפות קמח 3 כפות פירורי לחם מלח ופלפל שחור שמן זית לטיגון 1 לימון, פרוס לרבעים
13 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הקישואים במים רותחים עד לריכוך (הימנעו מבישול יתר).
  2. בתום הבישול מקררים את הקישואים במי קרח, קוצצים גס, ובשתי ידיים סוחטים היטב את המים.
  3. מעבירים את הקישואים לקערה. שימו לב שלא יהיו חתיכות גדולות מדי, אבל גם אל תעשו מהם מחית.
  4. מוסיפים לקערה את יתרת החומרים, מתבלים, ולשים את התערובת כדקה או שתיים עד שהמסה מתאחדת.
  5. יוצרים בידיים קציצות. מחממים מחבת עם שמן זית או שמן רגיל, מטגנים משני הצדדים את הקציצות עד להזהבה. הצבע החום הכהה מחמיא ומגרה בקציצות.
*מומלץ להגיש עם רבעי לימון ואפשר גם יוגורט או שמנת חמוצה. הקציצות טעימות גם כשהן חמות וגם כשהן מוגשות קרות.
המצרכים:
לפסטה - 2 זוקיני בינוניים
לרוטב - 3 עגבניות, חתוכות לרבעים, צלויות בתנור 1/2 פלפל אדום, חתוך לרצועות, צלוי בתנור 1/2 פלפל צהוב, חתוך לרצועות, צלוי בתנור 3 שיני שום, קלופות וחתוכות לפרוסות דקות 1 לימון, סחוט למיץ חופן פטרוזיליה, קצוצה חופן כוסברה, קצוצה שמן זית מלח ופלפל חופן גבינת פרמזן, מגוררת
אופן ההכנה:
  1. טוחנים בבלנדר את העגבניות והפלפלים הצלויים יחד עם שאר מרכיבי הרוטב, עד לקבלת מרקם אחיד.
  2. מכינים את רצועות הפסטה - חותכים את הזוקיני לרצועות פסטה בעזרת קולפן ג'וליאנים. אם החלטתם לעשות את זה בעזרת סכין - התוצאה צריכה להיות מעין גפרורים דקים וארוכים. מעבירים את הזוקיני לקערה.
  3. שופכים את הרוטב מעל הפסטה של הזוקיני, מערבבים, מגררים למעלה פרמזן, ומגישים.
חיים כהן
המצרכים: 1/2 קילו במיה תאילנדית 1 גביע שמנת חמוצה 2 פלפל חריף ירוק, קצוץ לקוביות קטנות 2 כוסות כוסברה, קצוצה 2 כוסות נענע, קצוצה 3 בצלים ירוקים קצוצים (גם החלק הלבן וגם החלק הירוק) 10 עגבניות שרי, פרוסות לאורך לטבעות מלח 1-2 לימון, סחוט למיץ שמן זית 3 שיני שום, כתושות (או יותר לפי החשקים)
13 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. קוטמים מעט את ראש הבמיה. חשוב לקטום על הגבול ולא על החיבור בין הראש לבמיה על מנת לצמצם את הפרשת הריר מהבמיה.
  2. מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים את הבמיה מספר דקות, עד להתרככות. חשוב שכל אחת מהבמיות תבוא במגע עם המחבת, ולכן אם המחבת שלכם אינה גדולה מספיק אז כדאי לעשות את זה בכמה נגלות. מוציאים מהמחבת ושומרים בצד.
  3. שמים בקערה שמנת חמוצה, ומערבבים מעט. מוסיפים את כל הירק הקצוץ ואת השום. מוסיפים פלפל חריף ועגבניות.
  4. מעל הכל מוסיפים את הבמיה ומערבבים. מוסיפים שמן זית, מלח ומיץ לימון.
*מומלץ לפורר מעל חופן גבינת המאירי ולהגיש.
שקשוקה
המצרכים (6-4 מנות):
6 עגבניות בשלות קלופות, חתוכות לקוביות ומסוננות 8 שיני שום, קצוצות גס 4-5 פלפלים ירוקים חריפים, מטוגנים או שרופים על אש גלויה, נקיים מגרעינים וחתוכים גס 1/2 כוס שמן זית 1 כפית פלפל שחור 2 כפות פפריקה מרוקאית או רסק פלפל יבש 6-8 ביצים טריות
אופן ההכנה:
  1. מפרידים חצי מכמות הביצים לחלמונים וחלבונים. שומרים את החלבונים לשימוש אחר אם רוצים.
  2. מחממים שמן זית במחבת רחבה, מוסיפים את השום ומזהיבים מעט, מוסיפים את הפפריקה ומערבבים בכדי ש"תפתח" בשמן החם, מוסיפים את העגבניות, פלפל שחור ומכסים, מנמיכים להבה ומבשלים כ-20 דקות.
  3. מוסיפים את הפלפלים החריפים והמלח מערבבים וממשיכים לבשל כ-10 דקות נוספות.
  4. מוסיפים את הביצים והחלמונים, מפזרים מעט פלפל שחור נוסף ומלח, ממשיכים לבשל כ-5 דקות נוספות ומגישים.
רפי כהן
המצרכים: 1 ק"ג במיה טרייה (או קפואה למי שמתעקש) 2 חצילי בלאדי 5 עגבניות מרוסקות בפומפייה או במעבד מזון 4 עגבניות בשלות, קלופות וחתוכות לקוביות גסות 4-3 בצלים בינוניים, קלופים וקצוצים דק 2-3 כרשות צעירות מנוקות וחותכות למקטעים באורך 5 ס"מ 2 פלפלי שאטה גרוסים 1/2 כף פלפל שחור טחון 1/2 כוס מיץ לימון 1/2 1 כפות סוכר 1/2 כוס שמן זית 1/2 ליטר מרק עוף צח או מים 1 כף פפריקה אדומה מתוקה 1 צרור נענע קשור בחוט 1/2 1 כף נענע יבשה שמן (תירס או קנולה) לטיגון עמוק קמח לצפוי החצילים
13 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. קולפים את החצילים לפסי "זברה", חוצים אותם לאורך וחותכים כל מחצית לקוביות גדולות.
  2. קוטמים את גבעולי הבמיה כמעט עד לבסיס אבל מותירים כמה מילמטרים של גבעול. רוחצים היטב את הבמיה ומעבירים למסננת לייבוש. למי שיש זמן והוא נהנה משמש קיצית ללא לחות תל אביבית מומלץ לפרוש את הבמיה בשכבה אחת על מגש מרופד בנייר סופג ולייבשה כשעה שעתיים בשמש. למי שאין זמן או נמצא באזור מוכה לחות, הנה פטנט – לפני הבישול מטגנים את הבמיה טיגון קצר בשמן חם מאוד: מחממים סיר עם שמן בגובה 3 ס"מ. מטגנים את הבמיה ב-3 מחזורים במשך דקה כל אחד. מוציאים ומעבירים למסננת.
  3. מחממים 1/2 כוס שמן זית בסיר רחב. מוסיפים פנימה בצל, כרשה, פלפל שאטה ופלפל שחור ומאדים עד להזהבה יפה של הבצל.
  4. מוסיפים את קוביות העגבניות וממשיכים לבשל בחום גבוה תוך ערבוב בכף עץ. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, מיץ הלימון, המרק או המים ואת שמן הזית. מביאים לרתיחה, מוסיפים את הבמיה ומביאים לרתיחה חזקה שנית. מערבבים, מכניסים לסיר את צרור הנענע, מקטינים להבה, מכסים ומבשלים כ-30 דקות.
  5. בינתיים מקמחים את קוביות החציל ומנערים היטב מעודפי הקמח. מטגנים באותו שמן שבו טוגנה הבמיה, עד להשחמה מכל הצדדים. מעבירים למגש שרופד בנייר סופג.
  6. כעבור חצי שעת בישול מגלים את הסיר, מוציאים את צרור הנענע ונפטרים ממנו ומניחים את קוביות החציל על פני התבשיל. יוצקים בעזרת כף את הנוזלים על קוביות החציל. מכבים להבה, מכסים ומניחים בצד ל-20 דקות. בינתיים מומלץ להכין אורז לבן.
רפי כהן
המצרכים: 4-6 ביצים טריות 3 חצילי בלאדי שמן לטיגון עמוק (תירס או קנולה) 3-4 פלפלים ירוקים חריפים (לא חובה) 2 בצלים בינוניים, קצוצים דק 1/2 כוס פטרוזיליה, קצוצה 1 עגבנייה, מרוסקת בפומפייה 2 שיני שום, כתושות מלח ופלפל שחור טחון שמן זית קמח
לטחינה - 1/2 1 כוסות טחינה גולמית 1 כוס מים קרים 1 שן שום, קצוצה 1 כף פלפל ירוק חריף, קצוץ (לא חובה) 1/4 כוס מיץ לימון מלח
13 צפייה בגלריה
סביח חצילים משודרג - רפי כהן
סביח חצילים משודרג - רפי כהן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הביצים במי מלח 8 דקות בדיוק. בינתיים מכינים קערה עם מי קרח. כעבור 8 דקות מוציאים את הביצים מהסיר ומיד מעבירים אותן למי הקרח להפסקת הבישול. ממתינים כמה דקות וקולפים אותן.
  2. שוטפים את החצילים, מייבשים היטב וחותכים לקוביות גדולות מאוד (עם הקליפה). מקמחים את קוביות החציל ומנערים היטב מעודפי הקמח. מנקבים בפלפלים החריפים כמה חורים בעזרת מזלג (אם משתמשים בהם).
  3. מחממים שמן לטיגון עמוק ומטגנים בו את קוביות החצילים עד שהן משחימות מכל הצדדים. מעבירים למגש שרופד בנייר סופג. באותו השמן מטגנים את הפלפלים החריפים עד שקליפתם מתנפחת מעט. מעבירים לצלחת עם הנייר סופג.
  4. מניחים בקערה את כל מרכיבי הטחינה וטורפים היטב בעזרת מטרפה. טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך. מערבבים בקערה אחרת את העגבניות המרוסקות עם השום וממליחים קלות.
  5. הגשה - מניחים את קוביות החציל החמות על צלחת רחבה ובוזקים עליהן מעט מלח ופלפל. חוצים בעזרת כפות הידיים כל ביצה לשתיים ומניחים על החצילים. מזלפים מעל טחינה ומפזרים בצל קצוץ ופטרוזיליה. יוצקים מעל את העגבניות המרוסקות, מטפטפים שמן זית ומגישים מיד, עם פיתות חמות וסלט קצוץ דק.
רפי כהן
המצרכים: 4 חצילי בלאדי 5 בצלים ירוקים שטופים צרור בזיליקום סגול (או ירוק אם לא משיגים) 1 שורש בינוני של ג'ינג'ר טרי 1/2 כוס חומץ בלסמי איכותי מלח גס פלפל שחור גרוס 1/2 כוס שמן זית 1/2 1 ליטר מים לאידוי
13 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. קולפים את הג'ינג'ר, פורסים לפרוסות דקות וחותכים את הפרוסות לרצועות דקות (שיפונד). את הקליפות והקצוות מניחים בתחתית סיר האידוי. שוטפים היטב את הבצלים הירוקים, חותכים את החלק היפה (10 הסנטימטרים התחתונים) ושומרים בצד. את הגבעולים העליונים מניחים בתחתית סיר האידוי.
  2. מוסיפים לסיר את הבזיליקום ויוצקים פנימה את המים.פורסים דק את הבצלים הירוקים שנשמרו בצד ומוסיפים לקערה עם רצועות הג'ינג'ר.
  3. קולפים את החצילים לגמרי וחותכים אותם לקוביות גדולות. מניחים את קוביות החצילים בחלקו העליון של סיר האידוי. אוטמים היטב את הסיר ומאדים על להבה גבוהה כ-30 דקות, עד שהחצילים רכים ומבושלים (כששיפוד או קיסם מוחדרים למרכזם בקלות).
  4. מוציאים את נתחי החציל המאודה מהסיר ומניחים אותם בצלחת עמוקה. יוצקים עליהם את החומץ ואת שמן הזית בעזרת כף. מפזרים מעל את הבצל הירוק הקצוץ ואת רצועות הג'ינג'ר. בוזקים מלח גס ופלפל שחור ומגישים מיד.
דניאלה נויפלד
המצרכים (ל-10 רולים): 10 דפי אורז 1/2 כוס אורז לפי בחירה (אני השתמשתי באורז עגול) 1/2 כוס צנונית, פרוסה דק 1/2 צרור עירית 50 גר' פטריות שיטקה – אפשר להשתמש בכל סוג פטריות אחר 1/2 צרור כוסברה, עלים בלבד 1 כוס מים – לבישול האורז יש להכין קערה או צלחת עמוקה מלאה במים, בגודל שיתאים להשריית דפי האורז
לטופו - 300 גר' טופו טבעי קשה 50 מ"ל סויה 2 כפות שמן שומשום 1 כף ג'ינג'ר מגורר דק (שורש של כ-3 ס"מ)
לרוטב - 50 מ"ל סויה 2 כפות שמן שומשום 1 כף ג'ינג'ר, מגורר דק (שורש של כ-3 ס"מ)
13 צפייה בגלריה
דניאלה נויפלד - מנות קרירות לימים חמים
דניאלה נויפלד - מנות קרירות לימים חמים
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. אופן הכנת הטופו – פורסים את הטופו לרצועות בעובי של 1X1 ס"מ. מייבשים היטב את הטופו באמצעות מגבת נקייה או נייר סופג (אל תדלגו על חלק זה, זה משמעותי לספיגת המרינדה). מכינים את המרינדה לטופו - בכלי שטוח, שיתאים לרצועות הטופו, מערבבים היטב סויה, שמן שומשום וג'ינג'ר מגורד דק. מניחים את הטופו בתוך המרינדה ונותנים לו לשבת לפחות חצי שעה. בזמן הזה מכינים את שאר המרכיבים.
  2. אופן הכנת פטריות – אם משתמשים בפטריות מיובשות, יש להשרות את הפטריות במים רותחים כחצי שעה או יותר, תלוי בסוג הפטריות. אחר כך מסננים וקוצצים דק לאורך, ללא הרגל של הפטרייה. אם משתמשים בפטריות רגילות – רק פורסים דק לאורך.
  3. מבשלים את האורז - בסיר מתאים מוסיפים לאורז כוס מים, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש למינימום ומבשלים עד שהאורז מוכן וכל המים מתאדים, כרבע שעה. מצננים.
  4. מכינים את הרוטב - מערבבים בקערית קטנה את כל מרכיבי הרוטב. שומרים בצינון עד להגשה.
  5. לאחר שהטופו ישב במרינדה עוברים לצריבה שלו. מחממים מחבת עם ציפוי נון סטיק, המחבת צריכה להיות חמה מאוד כדי לקבל צריבה טובה. מניחים בזהירות את רצועות הטופו במחבת וצורבים אותו במשך דקה מכל צד (4 צדדים), מעבירים לצלחת עם נייר סופג.
  6. באותה המחבת, וללא צורך בשמן אם המחבת עם ציפוי נון סטיק טוב, מקפיצים את רצועות הפטריות לצריבה שלהם במשך כשלוש דקות. אם המחבת ללא ציפוי נון סטיק אפשר להוסיף כף של שמן קנולה.
  7. הרכבת הרולים - מסדרים את כל המרכיבים לפנינו בצורה מסודת: רצועות טופו פריך, אורז מבושל, רצועות פטריות, צנוניות פרוסות, עלי כוסברה ועירית. מניחים בצד את הקערה העמוקה, שתתאים בגודלה להשרייה של דפי האורז, מלאה במים. לוקחים דף אורז ומשרים אותו בקערה עם המים כחצי דקה, עד שדף האורז מתרכך ואפשר לעבוד איתו. הקפידו לשים בקערת המים כל פעם דף אורז אחד בלבד ולא יותר, שלא יידבקו זה לזה. מוציאים את דף האורז מהמים ומניחים על משטח העבודה, עדיף לפרוש על מגבת מטבח נקייה, או על קרש חיתוך יבש או אפילו על שיש יבש ונקי.
  8. מניחים בשליש התחתון של דף האורז כשתי כפות אורז, 2-3 רצועות טופו, שכבה דקה של צנוניות פרוסות, שכבה דקה של פטריות צרובות, 4-5 גבעולי עירית ומפזרים מעל עלי כוסברה.
  9. מקפלים בצורת מעטפה - בהתחלה מקפלים פנימה את שני הצדדים, אחר כך מקפלים את החלק התחתון ולבסוף מגלגלים את הרול עד הסוף ומנסים לעשות זאת צמוד ככל שניתן. דפי האורז דביקים ועמידים יחסית כך שהגלגול לא קשה. ממשיכים כך גם ליתר דפי האורז. מגישים בטמפרטורת החדר לצד רוטב הסויה.
דניאלה נויפלד
המצרכים (ל-6 מנות): 3 מנגו, מקולפים וחתוכים גס 1 כף גרגירי כוסברה 1 כף גרגירי שומר 3 תרמילי הל 1 כף שמן קנולה 1 בצל בינוני, קצוץ דק 2 שיני שום, כתושות 2 כפות גינג'ר, מגורד דק 1 כפית כורכום 1 פלפל צ'ילי (לא חובה), קצוץ 1/4 כפית אגוז מוסקט 400 מ"ל קרם קוקוס 1/2 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור 1/2 כוס מים
להגשה - 1/2 כוס כוסברה, קצוצה
לבסיס קארי - 300 גר' טופו, אבל אפשר לגוון בחלבון או להשתמש בירקות כמו כרובית, תפוח אדמה או דלעת
13 צפייה בגלריה
מתכונים עם פירות - דניאלה נויפלד
מתכונים עם פירות - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. בעזרת מכתש ועלי כותשים את גרגירי הכוסברה, גרגירי השומר ותרמילי ההל. אם אין ברשותכם מכתש ועלי אפשר לעשות זאת בזהירות בעזרת מערוך על קרש חיתוך.
  2. מחממים מחבת עמוקה ורחבה (סוטאז'). מוסיפים את תערובת גרגירי הכוסברה, שומר והל ומבשלים כדקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים שמן קנולה, בצל קצוץ, שום כתוש, ג'ינג'ר מגורר, פלפל צ'ילי (לא חובה), כורכום, אגוז מוסקט, מלח ופלפל ומטגנים תוך כדי ערבוב בין 5-3 דקות.
  3. מוסיפים לתערובת התבלינים את המנגו החתוך, קרם קוקוס ומים. מערבבים היטב ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מוסיפים את החלבון או הירקות שבחרנו כבסיס לטופו ומביאים לרתיחה שנייה. מכסים ומבשלים על להבה בינונית כ-25 דקות, מערבבים מידי פעם.
  4. בעזרת מועך תפוחי אדמה מועכים את הרוטב בגסות, ומבשלים חמש דקות נוספות. מפזרים עלי כוסברה קצוצים מעל, ומגישים לצד אורז.
דניאלה נויפלד
המצרכים: 1 דלורית בינונית (3 כוסות), חתוכה לקוביות גסות 1 ראש שום, לא קלוף 1 כוס גרגירי חומוס מבושלים (אפשר מקופסה) 2 כפות טחינה גולמית 1/2 2 כפות שמן זית 1/2 כפית פפריקה 1/2 כפית כמון 2 כפות מיץ לימון 50 מ"ל מים מלח, פלפל
13 צפייה בגלריה
מתכוני דלעת - דניאלה נויפלד
מתכוני דלעת - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות.
  2. מניחים את קוביות הדלורית על גבי תבנית, מזלפים מעל כף שמן זית ומתבלים בקורט מלח ופלפל שחור. מערבבים ומשטחים את קוביות הדלורית לשכבה אחת על גבי התבנית. את ראש השום, יחד עם הקליפה, מורחים בחצי כף שמן זית ועוטפים אותו בשלמותו בנייר כסף. מניחים בתבנית לצד הדלורית ואופים בתנור 40-35 דקות, עד שהדלורית וראש השום רכים. מצננים.
  3. במעבד מזון מניחים את הדלורית האפויה, גרגירי חומוס מבושלים, טחינה גולמית, פפריקה, כמון, מיץ לימון, חצי כפית מלח וחצי כפית פלפל שחור.
  4. מחלצים את שיני השום האפויות מראש השום שאפינו בתנור (הן יוצאות די בקלות מהקליפה), אפשר לחתוך את הקצה של שן השום וללחוץ עליה כך ששן השום נשלפת החוצה. מוסיפים את שיני השום האפויות למעבד המזון. טוחנים את כל המרכיבים למרקם חלק ואז מוסיפים בהדרגה את המים לממרח, תוך כדי פעולה של מעבד המזון, עד לסמיכות הרצויה.
  5. מאחסנים בקופסה סגורה במקרר עד שבוע.
דניאלה נויפלד
המצרכים: 4 יחידות דלעת ערמונים 2 כפות סילאן טבעי 1 כף אריסה חריפה 1 כף שמן זית 6-8 ענפי תימין 1/2 כפית מלח 1/4 כפית פלפל שחור
13 צפייה בגלריה
מתכוני דלעת - דניאלה נויפלד
מתכוני דלעת - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות.
  1. פורסים את דלעת הערמונים לרוחב לפרוסות בעובי של סנטימטר אחד. בעזרת כפית מוציאים את גרעיני הדלעת ממרכז הפרוסות. אם רוצים, אפשר לחצות כל טבעת של דלעת לשניים.
  2. מערבבים בקערה את מרכיבי הציפוי - סילאן, אריסה חריפה, שמן זית, מלח ופלפל. יוצקים את התערובת על פרוסות הדלעת ומערבבים כך שכל פרוסות הדלעת יצופו בתערובת באופן אחיד.
  3. משטחים את הדלועים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה בשכבה אחת. מפזרים מעל ענפי תימין ואופים בתנור 25-20 דקות עד שכל פרוסות הדלעת ערמונים שחומות ורכות.
דניאלה נויפלד
המצרכים (ל-10 שניצלים): 1 ראש ברוקולי בינוני או לחילופין 2 כוסות פתיתי ברוקולי 1/4 כוס קמח או קמח עדשים 1/2 כוס פרמזן, מגורר דק 1-2 ביצים 1/4 כוס שמיר, קצוץ דק 1/2 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור חופן פירורי לחם לציפוי (כל סוג שרוצים) תרסיס שמן
13 צפייה בגלריה
ברוקולי - דניאלה נויפלד
ברוקולי - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. קוצצים את הברוקולי דק מאוד, אפשר בעזרת סכין, או על החלק הגס במגררת או בפולסים במעבד מזון. חשוב לוודא שהברוקולי קצוץ לפתיתים קטנים מאוד אחרת הקציצה עלולה להתפרק. במידה ומשתמשים בברוקולי טרי – אפשר כמובן להשתמש גם בגבעולים העבים – רק כדאי לקלף אותם לפני הקיצוץ.
  2. בקערת ערבוב מניחים את פתיתי הברוקולי, קמח, פרמזן מגורר דק, שמיר קצוץ, מלח, פלפל שחור וביצה אחת, ומערבבים היטב. אם התערובת פירורית ולא מתאחדת - מוסיפים ביצה נוספת, ומערבבים.
  3. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות ומכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה או משטח סיליקון.
  4. מכינים קערה עם פירורי לחם. בעזרת ידיים נקיות יוצרים מהתערובת קציצה בגודל הרצוי, בסביבות 10X6 ס"מ ובעובי של 1/2 1-1 ס"מ. מצפים את הקציצה בפירורי לחם ומניחים בתבנית האפייה. חוזרים על הפעולה עבור יתר התערובת.
  5. מרססים את השניצלים מלמעלה בתרסיס שמן ומכניסים לתנור לאפייה. אופים 15 דקות, מוציאים מהתנור, הופכים את השניצלים לצד השני ואופים עוד 10 דקות.
דניאלה נויפלד
המצרכים (ל-30-35 כדורים): 1 כוס חומוס, מושרה לפחות ל-8 שעות, שטוף ומסונן היטב 1 סלק בינוני, מגורר ומסונן היטב מנוזלים (200-250 גר') 2 שיני שום 1 פרוסת לחם מושרית במים ואז סחוטה היטב 1/2 כוס פטרוזיליה או כוסברה, קצוצה 1/2 בצל 2 כפות מיץ לימון 1 כפית כמון 1 כפית סודה לשתייה 1 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור
13 צפייה בגלריה
סלט קינואה פסטה סלק פלאפל סלק סלק אפוי  - דניאלה נויפלד
סלט קינואה פסטה סלק פלאפל סלק סלק אפוי  - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות ומכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה או במשטח סיליקון.
  2. במעבד מזון מניחים את כל חומרי הפלאפל ומעבדים עד לקבלת עיסה אחידה.
  3. בעזרת ידיים נקיות יוצרים כדורי פלאפל בקוטר של כשלושה ס"מ ומניחים על גבי התבנית.
  4. אופים כ-20 דקות, עד שכדורי הפלאפל מוכנים. מגישים מיד.
דניאלה נויפלד
המצרכים: 3 סלקים קטנים-בינוניים 1 כוס מלח גס 2 כפות סילאן 1 כף מיץ לימון 1 כפית חומץ בלסמי 2 כפות טחינה גולמית 1 ענף בצל ירוק, פרוס דק 1/2 פלפל צ'ילי, פרוס דק (לא חובה) 2 כפות שמן זית מלח, פלפל לפי הטעם
13 צפייה בגלריה
סלט קינואה פסטה סלק פלאפל סלק סלק אפוי  - דניאלה נויפלד
סלט קינואה פסטה סלק פלאפל סלק סלק אפוי  - דניאלה נויפלד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפרטורה של 250 מעלות.
  2. מכינים תבנית קטנה, שתכיל את שלושת הסלקים, ומפזרים את המלח הגס בתחתית שלה בגובה של כחצי ס"מ.
  3. מניחים את הסלקים על גבי המלח הגס. אופים בתנור בחום גבוה בין שעה וחצי לשעתיים, עד שהסלקים מפוחמים ורכים מאוד מבפנים.
  4. מצננים ומקלפים בעזרת סכין את הקליפה המפויחת. פורסים את הסלקים לפרוסות ומניחים על גבי צלחת ההגשה.
  5. בקערית קטנה מערבבים סילאן, מיץ לימון וחומץ בלסמי לתערובת אחידה.
  6. מטפטפים מעל הסלקים המבושלים את תערובת הסילאן, אחר כך את הטחינה הגולמית ואחר כך שמן זית. מפזרים מעל בצל ירוק ופלפל צ'ילי (אם רוצים). מתבלים בקורט מלח ופלפל, ומגישים.