היא סגולה למזל ולפרנסה טובה, ואופים אותה בשבת הראשונה שאחרי פסח: גם אם אתם לא באמת מאמינים שחלה בצורת מפתח תפתח לכם את המזל, קיבלתם חלה טעימה, ולא פחות חשוב - פוטוגנית ומצטלמת נהדר לסטורי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
השבת הראשונה שאחרי פסח, כך לפי האמונה, מלאה בסגולות טובות ומיוחדות, ורק צריך מפתח שיפתח את כל הטוב הזה. אבל לפני שנתחיל בואו נגלה לכם סוד - חלת מפתח היא פשוט חלה, ואין במתכון של חלת מפתח שום דבר שונה מהמתכון של כל חלה אחרת אהובה עליכם - ההבדל הוא אך ורק בצורה.
3 צפייה בגלריה
חלת מפתח
חלת מפתח
חלת מפתח
(shuterrstock)
יש לא מעט דרכים לקלוע חלת מפתח, והפעם ניתן שתי שיטות פשוטות וקלות למאותגרים בקליעת צמות מורכבות.
הדרך המקובלת ביותר היא לקלוע שתי צמות ארוכות ושתי צמות קטנות מאוד. צמה ארוכה אחת תהיה הראש של המפתח - מחברים את שני הקצוות שלה ויוצרים עיגול. צמה ארוכה נוספת מחברים לראש העגול (זה "להב" המפתח). את שתי הצמות הקטנות מחברים לקצה ומסובבים (הן יהיו מעין קישוט לראש המפתח).
3 צפייה בגלריה
חלת מפתח
חלת מפתח
חלת מפתח
(shuterrstock)
דרך פשוטה נוספת וקלה מאוד (המיועדת גם למי שלא יודע לקלוע צמה פשוטה) היא ליצור 10-15 כדורים קטנים מהבצק, ופשוט להצמיד אותם זה לזה עד שמתקבלת צורה של מפתח: את ראש המפתח אפשר להכין משלושה כדורים שאותם מצמידים זה לזה, ואת "להב" המפתח מכינים משאר הכדורים, שגם אותם חשוב להצמיד זה לזה, בשביל לקבל אחרי האפייה צורה אחת מחוברת.
הסתבכתם גם עם שתי האופציות האלה? לכו על חלה רגילה ואל תשכחו גם משהו טעים ליד בשביל שיהיה במה לנגב.

מתכון לחלה

של השף קונדיטור אורי שפט ממאפית "לחמים"
המצרכים:
400 גר׳ מים 13 גר׳ שמרים יבשים (40 גר' טריים) 1 ק"ג קמח (עדיף שטיבל 2 מנופה) 100 גר׳ סוכר 15 גר׳ מלח 75 גר׳ שמן 2 ביצים
לציפוי - 1 ביצה עם קורט מלח וכף מים, כדי להבריק את החלה חופן שומשום או פרג (או מה שתרצו לפזר על החלה)
אופן ההכנה:
  1. מוזגים את המים לקערת מיקסר עם וו לישה, ומוסיפים את השמרים ואת הקמח המנופה.
  2. מוסיפים פנימה את הסוכר ואת המלח (שמו לב שהם לא נוגעים ישירות בשמרים), מוסיפים את השמן ו-2 ביצים ומתחילים בתהליך הלישה במשך כ-3-2 דקות במהירות נמוכה. מוודאים שהבצק אכן אסף את עצמו (כלומר - שכל החומרים התאחדו לבצק. אם לא, עזרו לו קצת בעצרת קלף או בעזרת היד).
  3. ממשיכים בלישה עוד כ-6-5 דקות עד לקבלת בצק רך, חלק ואלסטי. מעבירים את הבצק למשטח העבודה, וממשיכים בלישה ידנית במשך 3-2 דקות.
  4. יוצרים מהבצק כדור, מקמחים מעט את קערת המיקסר ומחזירים את הבצק לקערה. מכסים את הקערה במגבת, ונותנים לבצק לתפוח בטמפרטורת החדר במשך כ-45 דקות עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  5. מחזירים את הבצק למשטח העבודה וקולעים ממנו את החלה שאתם רוצים.
  6. לאחר הקליעה, מורחים על החלה ביצה טרופה עם מעט מים וקורט סוכר בעזרת מברשת ומפזרים שומשום, פרג או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים.
  7. מתפיחים שוב את הבצק בין 20-15 דקות עד שהחלה תפוחה ואוורירית (שימו לב: לא להתפיח יותר מידי).
  8. אופים את החלות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות בין 30-23 דקות (אחרי 15 דקות של אפייה יש לסובב את התבנית) עד שתחתית החלה אפויה לחלוטין, החלה שחומה, יפה ותפוחה, ובין הרצועות הקלועות הבצק מרגיש ונראה אפוי.
פורסם לראשונה: 09:09, 09.04.21