הישראלים אוהבים בשר - על המנגל, בתנור בארוחות המשפחתיות, במעשנה בחצר הבית וגם בפיתה ברחוב בדרך הביתה. אבל הקהל הישראלי נאמן לאותם הנתחים שוב ושוב: אנטרקוט, סינטה ופילה - נתחים מוכרים ויקרים, בעיקר בשל הפופולריות שלהם והכמות המעטה שיש מכל אחד מהם בפרה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
חשוב להדגיש - אין לנו שום דבר נגד הנתחים הטובים האלה, הם טעימים ללא ספק, אבל שלושת אלה הם רק טיפה בים האפשרויות שקיימות היום אצל הקצב שלכם. וכן, הם גם הרבה יותר יקרים משאר האופציות שנציע כאן.
4 צפייה בגלריה
פיקניה: כדאי לנסות בבית
פיקניה: כדאי לנסות בבית
פיקניה: כדאי לנסות בבית
(צילום: ירון ברנר)
על מנת לעזור לאוהבי הבשר לגלות נתחים חדשים ואיכותיים לא פחות, איש הבשר חמודי אלמוקיד הכין רשימת נתחים ששווה לכם להכיר אם אתם עדיין לא מכירים, ויש גם טיפים והמלצות שישדרגו לכם את חווית הבשר.

פיקניה עגל

פיקניה מס' 13 מגיעה מאזור שריר הירך. הנתח הזה ידוע בחנויות הקצבים גם בשם "שפיץ צ'אך". מדובר בנתח בשר משובח בעל מרקם חלק ועסיסי בעל טעמי בשר עמוקים, שמזכירים את טעם הסינטה. אפשר להכין אותו במגוון דרכים בתור נתח שלם אך גם בצורת סטייקים.
4 צפייה בגלריה
פיקניה עגל
פיקניה עגל
(צילום: גיל אבירם)
מדובר בנתח מוצלח מאוד כי מעבר לטעם האיכותי, הוא מתאים להמון סוגי הכנה: אפשר לצלות אותו על האש, לצלות אותו במחבת, להכין בתנור וגם בעישון ארוך במעשנת מתאימה. זהו נתח איכותי שמתאים לכל מטרה, ובמחיר הוא זול משמעותית מנתח הסינטה הקלאסי.

דנבר סטייק

נתח מעולה שנמצא בצלעות של הבקר. אם אתם לא מכירים אותו, כדאי לכם להכיר: הדנבר הוא נתח מופלא, עסיסי ומשויש.
4 צפייה בגלריה
דנבר סטייק
דנבר סטייק
(צילום: גיל אבירם)
מתאימה לו צלייה קצרה על גריל או על המחבת, ולא צריך יותר מקצת פלפל ומלח גס כדי לשמור על הטעם המקורי של הבשר. אם תצלו אותו נכון, תקבלו סטייק עסיסי וטעים ברמות שלא הכרתם.

חטיפי אסאדו

חטיפי אסאדו הם למעשה רצועות דקות מאוד של בקר, אשר ניתן להכין בזריזות בצלייה על האש או על מחבת. נתח האסאדו שמן ומשויש כך שהוא לא מתייבש, ובזכות החיבור לעצם מתקבל טעם עשיר ומעניין.
4 צפייה בגלריה
נשנושי אסאדו
נשנושי אסאדו
(צילום: גיל אבירם)
אפשר להכין אותו על האש, בתנור וגם בצלייה. חשוב לשים לב שהאסאדו נעשה מהר מאוד, תוך כמה שניות, בגלל שהוא דקיק, ולכן חשוב לא לזוז מהמנגל, לא להשאיר את הנתח הזה לבד ללא השגחה ולהוריד אותו בזריזות מהאש.

פלאנק סטייק

פלאנק סטייק הוא נתח מס' 17. מדובר בנתח טעים וסיבי בעל צורה עגולה וטעם חזק. הוא מתאים בעיקר לבשר טחון, לצלייה איטית במעשנה או בבישול ארוך בטמפרטורה נמוכה. פלאנק סטייק הוא הנתח המושלם לבישול ארוך, ותזכרו את זה עוד כמה חודשים כשתרצו להכין סיר חמין.
חמודי אלמוקיד הוא מנהל תחום הבשר ברשת סאלח דבאח ובניו