טיפים להכנת פסטרמה:
  • הנתח: תקנו נתח של חזה הודו נקבה או חזה עוף שמנמן, במשקל 600 גרם, כדי שתתקבל תוצאה עסיסית. מבקשים מהקצב לעצב אותו לנתח אחיד ללא שומן וסחוסים, ככל האפשר. אפשר גם לקשור אותו או להכניס אותו לרשת קצבים. לא חובה.
  • נוזל הכבישה: מים, מלח וסוכר הם חובה, וחשוב להקפיד שהם יתמוססו במים. אלה מי הכבישה שלכם ובהם תצטרכו להשרות את הנתח במשך 6 שעות. כדי שהנתח יהיה עסיסי הוא זקוק ללחות ולכן מניחים אותו בנוזל. תפקיד המלח, בין היתר, הוא גם לרכך את הסיבים ולשמור עליו עסיסי.
  • שמן ותבלינים: מושחים את הנתח בשמן או בתערובת שבוחרים ומגלגלים בתערובת של תבלינים, שהיא למעשה המעטפת של הנתח. היא מוסיפה טעם לכל ביס אבל לא חודרת פנימה.
  • שלב התנור: מחממים את התנור מראש לטמפרטורה של 180 מעלות (על טורבו עליון ותחתון), ומכניסים את הנתח לתנור החם עטוף בפרגמנט מלמעלה ולמטה וגם בנייר אלומיניום. זה חשוב על מנת שהנתח ייאטם וכל המיצים שלו יישארו בתוכו. אחרי 20-25 דקות של צלייה מגביהים את הטמפרטורה ל-220, ומסירים את נייר האפייה ואת נייר האלומיניום בשביל שהנתח יקבל צבע זהוב. ממשיכים לצלות ככה במשך 5 דקות בלבד. איך יודעים שמוכן? נועצים שיפוד במרכז הנתח ומרגישים את המרקם.
  • הפריסה: גם אם אתם מתכננים לאכול את הפסטרמה שלכם חמה, בשום אופן לא פורסים את הנתח כשהוא חם. חייבים להמתין רבע שעה לפחות לפני הפריסה.
  • אחסנה: את הפסטרמה שומרים במקרר כשהיא עטופה היטב (למניעת ריחות ולשמירה מפני ייבוש). הנתח יישמר במצב טוב במשך שבוע.
פסטרמה
כשר
זמן הכנה
30 דקות
זמן כולל
390 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
11
מצרכים
4
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
2
כפות
פפריקה מרוקאית
בשמן
2
כפות גדושות
דבש
1
כף
חרדל גרגירים
1
כף
חרדל דיז'ון חלק
4
שיני שום
קצוצות
1
כפית
מלח גס
1
כפית
אבקת שום
3
כפות
שמן חמניות
מי השרייה לפסטרמה:
1
ליטר
מים
3
כפות
מלח דק
1
כף
סוכר
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. מי השרייה לפסטרמה: טורפים היטב בקערה את כל המצרכים עד שהמלח והסוכר מתמוססים.
  2. משרים את הנתח למשך 6 שעות במקרר במי ההשרייה כשהוא מכוסה לחלוטין.
  3. פסטרמה: בוזקים מלח ים על הנתח. שמים בקערה את התבלינים עם השמן, החרדל והשום, ומערבבים היטב. מורחים בעזרת הידיים על הנתח עם הידיים (כל שטח הפנים של הנתח צריך לקבל ממשחת התיבול).
  4. מניחים את הנתח על תבנית עם נייר אפייה, ועוטפים את הנתח בנייר האפייה וגם בנייר כסף (שיהיה אטום). צולים במשך 25 דקות בטמפרטורה של 180 מעלות ועוד 5 דקות כשהוא ללא כיסוי בטמפרטורה של 220 מעלות.
נופר זוהר היא שפית ויועצת קולינרית