מתכון לשטרודל תרד וגבינות

מצרכים (ל-2 גלילים, כ-8 מנות כל אחד): למלית - 750 גרם תרד טורקי שטוף היטב וללא הגבעולים (500 גרם נטו) 1 בצל סגול קטן פרוס לחצאי עיגולים דקים 2 ביצים 100 גרם קשקבל מגוררת 1/4 כפית מכל אחד: מלח, פלפל שחור גרוס, אגוז מוסקט מגורר, גרגירי כוסברה טחונים 2 כדורי גבינת מוצרלה, פרוסים ל-8 פרוסות כל אחד לשטרודלים - 8 דפי פילו (כ-1/2 חבילה) מופשרים לילה במקרר 1/3 כוס שמן זית 1/2 כוס (60 גרם) פירורי לחם 1/2 כוס (60 גרם) גרנה פדנו שבבים 29% 1/2 כפית מכל אחד: מלח, פלפל שחור גרוס 1 כף חרדל דיז'ון חלק לעיטור - עלים שלמים של מרווה, בזיליקום או זעתר

1 צפייה בגלריה
שטרודל גד לימור לניאדו
שטרודל גד לימור לניאדו
לא פוחדים מעלי פילו
(צילום: יח"צ)

אופן ההכנה:
1. מכינים את המלית: מניחים תרד בקערה, מוזגים מים רותחים עד כיסוי וממתינים דקה. מסננים ושוטפים במים קרים. סוחטים היטב עם הידיים וקוצצים גס. מחזירים למסננת, מוסיפים בצל ושוב סוחטים. משאירים במסננת 10 דקות לפחות. סוחטים, מעבירים לקערה ומערבבים עם ביצים, קאשקבלו ותבלינים. מחזירים למסננת.
2. מכינים את השטרודלים: מחממים תנור ל-200 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים בקערית פירורי לחם, גרנה פדנו מגוררת, מלח ופלפל. מוציאים את דפי הפילו מהמקרר, פורשים ומכסים במגבת. מניחים על משטח העבודה דף פילו כשהצד הרחב כלפיכם (את שאר הדפים שומרים מכוסים). מברישים את הדף בזריזות בשמן זית, זורים כ-2 כפות מתערובת פירורי הלחם ומכסים בדף פילו נוסף. מברישים גם אותו בשמן וזורים את אותה הכמות של הפירורים. חוזרים על התהליך עם הדף השלישי. מכסים בדף רביעי, אלא שאותו מברישים בשמן ובחרדל, ללא הפירורים - סך הכל 4 דפי פילו ו-3 שכבות של פירורים.
3. מסדרים לאורך הבצק 8 פרוסות מוצרלה (כמו רעפים) בשליש הקרוב אליכם, כך שיישארו שוליים ברוחב 5 ס"מ בצדדים ולאורך החלק הקרוב אליכם. ממליחים ומפלפלים מעט. מניחים מעל המוצרלה מחצית מתערובת התרד.
4. מקפלים את צידי הבצק על המלית (כמו מעטפה) ואז מקפלים את הבצק החשוף הקרוב אליכם על המלית. מגלגלים תוך הידוק בשתי ידיים לגליל עבה ומהודק - כך המלית לא תיזל החוצה בזמן האפייה. מעבירים בזריזות לתבנית כשצד התפר כלפי מטה. מברישים את כל הגליל בשמן, מעטרים בעלי תבלין ומברישים גם אותם בשמן. זורים מתערובת פירורי הלחם. מכינים באותו אופן את הגליל השני.
5. אופים כ-30 דקות עד שהגלילים מזהיבים. מגישים חם. * אפשר להכין את השטרודלים מראש, אך חשוב לאפות אותם מיד בתום הגלגול (אחרת דפי הפילו יירטבו מנוזלי המלית).
* לאחר האפייה והצינון עוטפים ברדיד אלומיניום ושומרים בקירור עד יומיים. מוציאים מהמקרר כשעה לפני הארוחה ומחממים כ-20 דקות ב-180 מעלות.

המתכון של לימור לניאדו תירוש באדיבות גבינות גד