המוח שלנו, תפארת האבולוציה, מורכב מכמות אדירה של תאי עצב. מידע חדש שאנחנו סופגים משפיע על התפתחותו - תאי העצב יוצרים חיבורים וקשרים חדשים. ככל שאנחנו מתרגלים את הקשרים החדשים, כך הם הולכים ומתחזקים, המידע עובר ביתר קלות ומאפשר לנו לעשות את הפעולה בהצלחה.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן
אימון שריר האמונה, הוא המתכון לחוויית חיים שהיא גן עדן. המתכון הוא להאמין בטוב, ואז ליהנות ולקבל את הטוב המשתקף במראה. איך אמר הריסון פורד? "אם אתה מאמין שאתה יכול, ואם אתה מאמין שאתה לא יכול - בשני המקרים אתה צודק". הכול מתחיל ונגמר באמונה.

מתאמנים באמונה: מתחילים הכי חזק ואחר כך מגבירים

רק שיהיה ברור, בבואנו להעמיק בנושא האמונה, אנחנו לא מדברים על אמונה דתית כזאת או אחרת. אמונה זו יריעה גדולה ורחבה מכל דת שתנסה לנכס אותה לעצמה. היכולת להאמין בעצמנו, בגוף הגאוני שנושא אותנו, בכלי התודעתי, האלוהי שאנחנו - זה הבסיס לאמונה. משם זה מתרחב לאמונה באנשים המקיפים אותנו, מתוך הבנה שהם, אינם אלא "שיקופים" ומראות מדויקות במסך הזה שנקרא מציאות. כך שאם אנחנו מאמינים בעצמנו, האמונה הזו תשתקף גם מהסובבים אותנו.
ולבסוף, אמונה מתממשת כידיעה פנימית שהכול בסדר, הבנה עמוקה שאנחנו חיים בתוך יקום תומך שכל הזמן שואף להתפתחותנו. תקראו לזה אבולוציה, תקראו לזה אלוהים או טבע. זה היינו הך. ההבנה שהכול מאורגן ופועל בסדר מדויק, מאפשרת לנו חיים שלווים ומלאי בטחון.

"אֱלוהִים חֲשָׁבָהּ לְטובָה"

באחת מפרשות השבוע האחרונות קראנו את סיפורם של יוסף ואחיו. לאחר נתק ממושך, אחיו של יוסף בוכים ומתנצלים על שעוללו לו, ואילו יוסף עונה להם: "אתם חשבתם לרעה, אֱלוהִים חֲשָׁבָהּ לְטובָה". יוסף הבין שהכול היה מתוכנן מגבוה. החיים הובילו אותו במסלול מדויק שבסופו של יום הביא אותו לבית המלוכה. כל מכירתו, שהייתו בבור, בכלא ועוד תלאות מתלאות רבות, הכל היה מתוזמר באופן מופתי כך שהוביל אותו לכס המלכות, ומשם לסייע לאחיו ולעמו.
"גם בני הזוג שלכם וכל סביבתכם, אינם אלא השתקפויות שלכם עצמכם. סוג של מסך, אם תרצו, "הולוגרמה" המקרינה את רחשי לבכם המסתתרים שם עמוק בפנים. לכן, אם אתם מרגישים שמטילים בכם ספק, במקום להפנות החוצה, חפשו בתוככם, מדוע אתם לא מאמינים בעצמכם? אמונה בעצמכם תייצר מסך המשקף לכם סביבה תומכת ומאמינה"
כך שבפעם הבאה שאתם מרגישים שהכול חשוך וקודר, וסוגר עליכם ללא מוצא, אל ייאוש! זכרו כי "אֱלוהִים חֲשָׁבָהּ לְטובָה". גם אם אתם עדיין לא רואים את התמונה המלאה, התעודדו והתמלאו באמונה. גם החושך וההסתרה הם בשירותכם ולטובתכם, לטובת קפיצת ההתפתחות הבאה.
1 צפייה בגלריה
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
אם אנחנו מאמינים בעצמנו, האמונה הזו תשתקף גם מהסובבים אותנו. מרגלית פריידי ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)

אני בספק? מה פתאום

אם תחשבו על זה רגע, גם להיות בספק זה סוג של אמונה. פשוט אמונה שאינה מקדמת. לדוגמה, אם את בספק אם תצליחי, אז בפועל את מאמינה שלא תצליחי. אם אתה בספק אם יחזרו אליך, אז אתה באמונה שככל הנראה לא יחזרו אליך. כלומר, גם ספקנות היא אמונה, פשוט בדבר הלא מיטבי.
ומה בדבר הסביבה? מה קורה אם אלו בן או בת זוגי הם אלה המשקפים לי את הספקות, משדרים לי ספק בבחירותיי, מעבירים ביקורת על דרך חשיבתי? זכרו את בסיס שיטת המטאיזם "אין כלום בחוץ!" גם בני הזוג שלכם וכל סביבתכם, אינם אלא השתקפויות שלכם עצמכם. סוג של מסך, אם תרצו, "הולוגרמה" המקרינה את רחשי לבכם המסתתרים שם עמוק בפנים. לכן, אם אתם מרגישים שמטילים בכם ספק, במקום להפנות החוצה, חפשו בתוככם, מדוע אתם לא מאמינים בעצמכם? אמונה בעצמכם תייצר מסך המשקף לכם סביבה תומכת ומאמינה.
(לצפייה בשידור בנושא אמונה)


הכול לטובה

לא פעם אנחנו מכוונים, "מושכים חוט" או מתפללים למשהו מסוים, בטוחים שהוא נתפר בדיוק למידותנו ואין לנו ספק שזה הדבר הנכון והראוי לנו. אם זה הקידום בעבודה, ההיריון הנוסף לו את כל כך כמהה, בן או בת זוג מסוים שיחזיר לך אהבה, או כל דבר אחר שמרגיש כמו הדבר המושלם. העניין הוא, שלא תמיד זה אכן הדבר הנכון והמדויק.
לכן, מתחת לאמונה בעצמנו וביכולת שלנו לייצר לעצמנו את המציאות המדויקת לה אנו כמהים, ישנו עוד רובד עמוק יותר של אמונה, אמונה בסיסית בטוב, גם בתוך מה שנראה לנו חשוך או רע. דוד המלך מתפלל לאלוהים ומבקש "אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי, רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי" – אם הדבר אליו אני שואג וכמה אינו לטובתי, הרגש חופשי להתעלם מבקשתי. שכן הדבר שאני חושב שהוא ישועה, בפועל אינו טוב עבורי.

"מי שמאמין לא מפחד!"

בתקופה האחרונה רבים שואלים אותי אם אני לא מפחדת ממה שקורה כרגע במדינה. נוכח האיום על מעמד הנשים והלהט"בים, ובכלל. אך לצד הקטסטרופה שמתעצמת, והקרע בעם שהולך וגדל לממדים של מלחמת אחים, אני יודעת בביטחון מלא שהכול לטובה. על אף שאנחנו עדיין לא יודעים לאן זה הולך, ברור לי לחלוטין ש"מעז יצא מתוק" וש"אֱלוהִים חֲשָׁבָהּ לְטובָה". יום יגיע ועוד נצחק ונתפעל מהגאונות, ועל איך שהדברים התהפכו לטובה.
לסיכום, אמונה היא שריר. ככל שנתרגל יותר - נבין שהכול קורה לטובתנו, גם מה שנראה לנו כרגע רע, אינו אלא טוב במסווה. לכן, משימת השבוע שלנו תהיה להתבונן היכן אנחנו נמצאים בחוסר אמון ואמונה, ולתרגל התבוננות חדשה על הסיטואציה. לכל אחד יש את המקום בו הוא חושד, ספקן, או לא סומך. השבוע נתרגל בדיוק שם אמון. ואמונה.
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים לפי שיטת המטאיזם. האושר זמין לכל דורש. מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים