על פי גישת המטאיזם, המציאות שלנו הינה מציאות הולוגרפית - משמע, השתקפות מדויקת של מה שמתחולל בתודעה שלנו. נכון, האנשים שמקיפים אותנו אמיתיים לגמרי, אבל בו זמנית הם שיקוף של מה שמתנהל בנבכי תודעתנו. כמו מסך של סרט, שתא ההקרנה שלו הוא למעשה אנחנו. מה זה אומר בפועל? שאין סיבה לריב עם המסך. כלומר, אין סיבה לריב עם הבעל או להיבהל ממצב חשבון הבנק. במקום לשלוח אצבע מאשימה לעבר האחר, אפשר לשנות את נקודת המבט. במקום להסתכל החוצה, ניכנס מחדש לחדר העריכה, שהיא התודעה שלנו, ונערוך מחדש את הסצנה בהתאם למה שאנחנו מבקשים.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן
איך אפשר לכתוב לעצמנו חיים של הצלחה אם אנחנו לא מרגישים את ההצלחה בתוכנו? ואיך בכלל מייצרים דפוס חשיבה של מצליחנים? אם אני אמשיך לפעול בחריצות, זה יעזור לי להצליח? ואיך דואגים להיות מצליחנים בפנים כדי שזה יתבטא גם בחוץ?
כאשר אנחנו מבינים שנדרש שינוי משמעותי בחיים שלנו, אנחנו לא יכולים לשבת ולהמתין למישהו חיצוני שיבוא להציל אותנו, עלינו לשנות את חיינו בכוחות עצמנו, וזה מתחיל מבפנים.
2 צפייה בגלריה
פריידי ואלימור
פריידי ואלימור
למילים יש כוח עצום, הן יכולות לבנות עבורנו גשר להצלחה. פריידי ואלימור
(צילום: עוז מועלם)

לשים את הפוקוס רק על מה שאנחנו רוצים

אם נרכז את כל האנרגיות שלנו בחשיבה על מה שחסר לנו, אנחנו לא נגיע להצלחה המיוחלת. להפך, אנחנו נתרחק ממנה, כי שמנו את כל הפוקוס על הבעיה במקום לשים אותו על יצירת הפתרון. ברגע שאני רוצה משהו שחסר לי, זה אומר שכרגע אין לי אותו. לכן, אני חייב לחיות כאילו אני מרגיש אותו עכשיו, כאילו ההצלחה כבר אצלי, ואני ממש יכול להרגיש אותה.
לצורך העניין, נניח שאנחנו רוצים לחיות בשפע, אבל כל עוד יש בנו מחשבות או ביטוי של חוסר, אנחנו עדין משדרים חוסר. זה לא משנה כמה נגיד לעצמנו שאנחנו רוצים לחיות חיים מלאי שפע - כל עוד המחשבות האלה מסתובבות בתודעה, הן מגבירות את כל מה שאנחנו לא רוצים בחיים שלנו.

כמה כוח יש למילה

כדי להתחיל לבנות את החיים שלנו מחדש עלינו לשבור את התבנית, ולצאת מהלופ המחשבתי המוכר. איך עושים את זה? בעזרת תשומת לב יתרה למילים שאנחנו אומרים ולשיח הפנימי שלנו. למילים יש כוח עצום, הן יכולות לבנות עבורנו גשר להצלחה ומצליחות לברוא מציאות של ממש. לכן, ככל שנדבר בשפה שתומכת את השינוי שאנחנו דורשים לחוות, כך נוכל להתמיר מהר יותר את המחשבות שלנו, כדי שיתמכו בתמונת החיים המיוחלת. לחיות כבר עכשיו את הסצנה שאנחנו רוצים לצפות בה, להתנהג כאילו היא כבר התרחשה, לחיות מעכשיו את התוצאה הרצויה.
לדוגמה, השבוע מתקיימת תחרות ארצית של הפודקאסט המוביל לשנת 2022, ואנחנו הולכות לזכות. לכן, מבעוד מועד הכנתי גלויות מתוזמנות ליום ראשון, שבהן אני מודה לכולם, כי בזכותם הצלחנו, והתוכנית "שיחות בגן עדן" תזכה לחשיפה גדולה יותר. כי מבחינתי, אני כבר חיה את הניצחון.
הערך שלנו הוא קבוע ובלתי משתנה, בלי שום קשר לתוצאות או מספרים. אחרת, זה נידון לכישלון מראש, שלא לדבר על כך שזו ריצה אחר הזנב של עצמנו
לפני שנה בדיוק היינו בקמפיין גיוס המונים לטובת העמותה שלנו, והצלחנו לגייס חצי מיליון שקלים. ידעתי שנצליח לגייס את הכסף שלו אנו זקוקות, ולכן תזמנתי חודש מראש מייל שבו הודעתי לכולם שהצלחנו לעשות את זה, להגיע ליעד שהצבנו לנו. בסופו של דבר, אם אתה מאמין שתצליח, אתה צודק, ואם אתה מאמין שתיכשל, אתה צודק גם כן. עכשיו אתה צריך לבחור במה להיות צודק.

המפתח לתחושת מצליחנות

כדי לחוות הצלחה חשוב לפתח קודם כל את הערך העצמי שלך, ערך עצמי שלא תלוי בשום דבר חיצוני, שאינו משתנה, מתוך ידיעה פנימית שאנחנו חלקיקי אלוהים חיים. מצליחן יודע שהוא מצליחן, אפילו לפני שהוא חווה את ההצלחה שאותה הוא מבקש לעצמו. הוא מסתובב בעולם כשהוא חוגג את הצלחתו, כאילו שהיא כבר התממשה.
2 צפייה בגלריה
אשת קריירה מצליחה
אשת קריירה מצליחה
מצליחן יודע שהוא מצליחן, אפילו לפני שהוא חווה את ההצלחה שאותה הוא מבקש
(צילום: Shutterstock)
העבודה שלנו כחוקרי תודעה היא לפתח את הערך שלנו עד כדי כך שהוא לא יהיה תלוי בכמה פרגנו לנו מבחוץ, ובכמה הכנסה יש לנו. כשאנחנו מודדים את הערך שלנו מהחוץ אל הפנים, זה מעמיד אותנו בסכנה - היום הצלחתי, אבל מה יקרה אם מחר לא אצליח לקבל את ההכרה שאני רוצה? האם זה אמור להשפיע על הערך שלי? בוודאי שלא. התנועה אמורה להיות הפוכה, והערך שלנו חייב להתחיל מבפנים. הערך שלנו הוא קבוע ובלתי משתנה, בלי שום קשר לתוצאות או מספרים. אחרת, זה נידון לכישלון מראש, שלא לדבר על כך שזו ריצה אחר הזנב של עצמנו.
בסופו של דבר, אם אתה מאמין שתצליח, אתה צודק, ואם אתה מאמין שתיכשל, אתה צודק גם כן. עכשיו אתה צריך לבחור במה להיות צודק
לסיכום, בשביל לחוות הצלחה עלינו להתנהג כאילו כבר חווינו אותה, לשנות את השיח הפנימי שלנו, ולזכור את עוצמתה של המילה. בו זמנית, עלינו להתנהג כמו מצליחנים, לחיות את החיים שלנו כאילו מה שאנחנו כה כמהים לו כבר קרה והתממש. בסופו של דבר, מה שיקרה הוא שהמציאות תסתנכרן עם הרצון שלנו, ואנחנו נחזה בפלא הגדול של ההצלחה שלה אנחנו מחכים. בשורה התחתונה, סיפור ההצלחה שלכם כבר נכתב, הגיע הזמן שתתחילו לחיות אותו.
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים לפי שיטת המטאיזם. האושר זמין לכל דורש. מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים