שמות חדשים לווריאנטים: נגיף הקורונה ממשיך ליצור גרסאות חדשות, שחלקן מתפשטות במהירות רבה וגורמות לגלי תחלואה ותמותה ברחבי העולם, וכעת החליט ארגון הבריאות העולמי להעניק להן שמות ייחודיים.
קראו עוד:
כדי לפשט את השימוש, הוחלט שהשמות יינתנו לפי האלף-בית היווני. בשלב זה הוחלט להעניק שמות רק לווריאנטים השכיחים ביותר: הווריאנט הבריטי, שנקרא עד כה B.1.1.7, ייקרא מעתה "אלפא"; הדרום אפריקני, שנקרא B.1.351, יכונה "בטא"; הברזילאי ייקרא "גאמא"; ולהודי יקראו "דלתא". "השמות המסובכים שניתנו עד כה לווריאנטים מבלבלים ועלולים להביא לדיווחים מוטעים", הסבירו בארגון הבריאות את ההחלטה.
הבחירה באלף-בית היווני הגיעה אחרי חודשים של התלבטות. בין השאר, הייתה הצעה לקרוא לווריאנטים על שם אלים יוונים. הצעה אחרת הייתה לכנות וריאנט אחד VOC1, לבא בתור לקרוא VOC2 וכו', אלא שגם הצעה זו נפסלה.
1 צפייה בגלריה
וייטנאם קורונה חיסון חיסונים
וייטנאם קורונה חיסון חיסונים
מתחסנים נגד קורונה בוייטנאם. הזן החדש משכפל את עצמו במהירות רבה
(צילום: gettyimages)
ובתוך כך, גל המוטציות של נגיף הקורונה לא עוצר. עכשיו מתמודדת וייטנאם עם התפרצות של זן חדש, המשלב מוטציות של הווריאנטים ההודי והבריטי ומתפשט במהירות. מאז סוף אפריל נדבקו בו כ-3,600 איש ב-31 ערים במדינה. בדיקות הראו כי הזן החדש משכפל את עצמו במהירות רבה, מה שמסביר מדוע כל כך הרבה מקרים חדשים הופיעו במקומות שונים במדינה בתקופה קצרה.
הבחירה באלף-בית היווני הגיעה אחרי חודשים של התלבטות. בין השאר, הייתה הצעה לקרוא לווריאנטים על שם אלים יוונים. הצעה אחרת הייתה לכנות וריאנט אחד VOC1, לבא בתור לקרוא VOC2 וכו', אלא שגם הצעה זו נפסלה
המדינה בדרום מזרח אסיה רשמה עד כה 5,396 מקרי תחלואה בקורונה, עם 47 מקרי מוות. עדיין לא ברור עד כמה הזן החדש קטלני, והאם הוא עמיד לחיסונים השונים.
על פי כל ההערכות, הן בארגון הבריאות העולמי והן במרכז האמריקני לבקרת מחלות, הזנים החדשים אינם עמידים לחיסונים. להפך, נמצא כי החיסונים מעניקים הגנה רחבה מפני המוטציות הנוכחיות, וכנראה גם מפני מוטציות עתידיות.