"סבא שלי הושפע מהתעמולה שהרוסים שותלים ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה שלהם, ולכן סירב להתחסן והלך לעולמו", מספר הבוקר (א') לאולפן ynet דוד מגן, שסבו, אלכסנדר ברייצ'ר (80), נפטר לפני ימים אחדים.
הסב נולד ברוסיה, ולפני עשרות שנים היגר לארה"ב, שם גר עד יומו האחרון. "הרוסים מספרים ליוצאי ברית המועצות ברחבי העולם שכדאי להם להתחסן רק בספוטניק 5, החיסון הרוסי, כי החיסון של פייזר גורם לבעיות בפריון ולהמון צרות ובעיות אחרות", אומר מגן.
קראו עוד:
לדבריו, רבים מיוצאי ברית המועצות לשעבר מסרבים להתחסן בגלל התעמולה הזאת. "זה קורה גם בישראל. נכנסים פרופילים פיקטיביים, בוטים, לקבוצות של יוצאי חבר העמים שמתנהלות בשפה הרוסית, ושותלים תגובות פייק: 'אני פוחד', 'אני לא מוכן להתחסן' - כל מיני שטויות כאלה. התוצאה היא שבמגזר הרוסי לא מתחסנים מספיק. זה מזעזע".
1 צפייה בגלריה
אלכסנדר ברייצ'ר
אלכסנדר ברייצ'ר
אלכסנדר ברייצ'ר ז"ל. "במגזר הרוסי לא מתחסנים מספיק בגלל התעמולה הזו", אומר הנכד
(צילום: אלבום פרטי)
לשאלה אם הוא דיבר עם סבו וניסה לשכנע אותו לקבל את החיסון בכל זאת, השיב מגן: "כן. היינו מדברים מדי שבוע, ויש לו גם משפחה בארה"ב שדיברה איתו. דיברנו לא מעט. אמרנו לו, 'סבא, אתה לוקח 17 כדורים ביום, אתה אדם חולה, ואם אתה תקבל את הקורונה, אתה תמות, ללא ספק'. אבל היו לו המון תירוצים. הוא היה אומר שהוא עבר את הגטו ושרד את השואה, אז כמו שהוא שרד את השואה, ככה הוא ישרוד גם את הקורונה. אמרתי לו, 'הקורונה לא מתחשבת בניצולי שואה, זה לא מעניין אותה בכלל, ואם תקבל את זה - אתה לא תשרוד, אין לך סיכוי'".
לשאלה ממה בדיוק חשש סבו, השיב מגן: "החשש הגדול שלו היה מנזקים לטווח הארוך. אנחנו ניסינו להסביר לו שאין לו טווח ארוך: לבן אדם בן 80 אין טווח ארוך, לא משנה מי זה, בוודאי אם הוא חולה. המטרה הייתה להשיג עוד שנתיים-שלוש איתו. לא היו לנו אשליות לעתיד מזהיר. בסך הכול רצינו לקנות עוד קצת זמן איתו, אולי אפילו לבקר אותו בארה"ב, אבל לא הצלחנו. היו לו כל כך הרבה תירוצים למה לא להתחסן, שאת כולם הוא היה שומע בטלוויזיה וברשתות. זה מיותר. אני קורא לכל מי ששומע אותי, 'אל תקשיבו לשטויות האלה'".
לפעול ביד קשה נגד מפיצי הפייק ניוז: