בראשית מגפת הקורונה, הפכה איטליה למדינה הפגועה ביותר מהנגיף עם למעלה מ-34 אלף מתים תוך חודשים ספורים. אך היום בתי החולים במדינה כמעט ריקים מחולי קורונה, ומספר החדשים צנח. ד"ר מטאו בסטי, מומחה למחלות זיהומיות באיטליה, התראיין באולפן ynet וסיפר על המלחמה הקשה בנגיף ועל המצב כיום.
"עוד לא לגמרי הבסנו את הנגיף", מספר ד"ר בסטי. "בחודשים האחרונים שמרנו על בין 1-2% של נדבקים, אז אנחנו עדיין מדווחים על בין 500 ל-1,200 מקרים מאומתים כל יום. עם זאת, בכל הקשור לכמות המאושפזים בבתי החולים, אנחנו עומדים על 120 מטופלים בטיפול נמרץ ועל כ-1,000 מאושפזים במחלקות אחרות. בשיא המגפה, הגענו ליותר מ-4,000 בטיפול נמרץ ול-30 אלף במחלקות האחרות".
"עכשיו המצב שונה לחלוטין, אבל אנחנו עוד ממשיכים לנקוט באמצעי מניעה", הוא מסביר. "כדי להילחם בנגיף נקטנו בסגר. לדעתי מדובר היה בסגר הארוך ביותר ביחס לאירופה ועולם בכלל. ההמלצה היא לעטות מסכות, ואכן 97% מהאיטלקים משתמשים במסכה כאשר הם לא יכולים לשמר את הריחוק החברתי, וכל זה לצד שמירה על היגיינת הידיים. בנוסף לכך, אנחנו גם ממליצים לאנשים להישאר בבתים במידה וישנם תסמינים נשימתיים. וכרגע כמובן חשוב להתמקד במציאת חיסון".

1 צפייה בגלריה
איטליה נגיף קורונה רומא
איטליה נגיף קורונה רומא
"97% מהאיטלקים עוטים מסכה מחוץ לבית"
(צילום: רויטרס)
ההחלטה להטיל סגר במדינה, לדבריו של ד"ר בסטי, הייתה הכרחית ובלתי נמנעת. "סגר הוא אמצעי אחד מתוך כמה אמצעי מניעה שיש לבצע יחדיו, במיוחד שמירה על מסכות וריחוק חברתי בין האנשים. בשלב מסויים ההחלטה להטיל סגר הייתה החלטה הכרחית ומחייבת, אך כעת משאחוז החולים ירד, חשוב יותר לנקוט באמצעים אחרים".
עולם התיירות באיטליה, מספר ד"ר בסטי, עוד לא חזר לקדמותו. "אני לא מומחה בתיירות, אבל אני חושב שהקיץ האחרון היה סוג של אסון. תיירים אמריקאים לא היו כמו בעבר, כמו כן גם תיירים מסין, יפן ועוד. אני חושב שלבסוף שהפגיעה בתיירות הייתה ממש קשה, ואנחנו מוכרחים להחזיר את התיירות בעונה הבאה".