"מאחורי יש 30,000 איש שיושבים בבתים", מתאר איציק שי, תושב המחוז ג'יאנגסו שבסין, את הסגר החדש שהוטל בארצו. "אבל הכול בסדר", הוא אומר בראיון לאולפן ynet. "אנשים עושים בדיקות, שמים מסכות, מתרגלים למה שקורה".
קראו עוד:
לשאלה, למה הוחלט לסגור 22 מיליון איש אף שההתפרצות החדשה של הקורונה, במחוז חביי, כוללת כרגע כ-140 חולים בלבד, השיב שי: "המקום הזה לא רחוק מבייג'ינג. שם התחילה ההתפרצות החדשה. ברגע שגילו את זה, מיד הוחלט לסגור את כולם. עד היום עשו פעמיים את הבדיקות, כי הבינו שאולי פעם אחת לא מספיקה. 11 מיליון אנשים עברו שתי בדיקות, והתגלו כ-140 חולים. זה מדאיג, כי המעבר מ-200 חולים ל-2,000 הוא מאוד מהיר".
2 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה מחוז חביי סין
התפרצות קורונה מחוז חביי סין
"המעבר מ-200 חולים ל-2,000 הוא מאוד מהיר": תושבי מחוז חביי בדרך למתקני הבידוד
(צילום: AFP)

המלון נבנה בחמישה ימים

מתחילת ההתפרצות המחודשת ועד שישי בערב יותר מ-10 מיליון תושבי אזור שה-ג'יאג'וואנ עברו בדיקות קורונה. עד כה התגלו 247 חיוביים לנגיף. התפרצויות קטנות של הנגיף התגלו גם בבייג'ינג ובמחוזות חיילונגג'יאנג וליאונינג, בצפון מזרח סין, ובמחוז סצ'ואן, בצפון מערב המדינה.
נציבות הבריאות הלאומית מאשימה את ההתפרצות האחרונה בהגעת אזרחים - וסחורות - מחו"ל. העלייה האחרונה בתחלואה נובעת בעיקר מ"הדבקות שקטות" – נדבקים שלא פיתחו תסמינים, בעיקר באזורים כפריים ובפרברי ערים. ביום חמישי דיווחה סין על קורבן ראשון מהנגיף מזה שמונה חודשים, במקביל להגעת משלחת של ארגון הבריאות העולמי לעיר ווהאן כדי לחקור את מקור התפרצות המגפה.
מספר מקרי הקורונה עדיין נמוך בהרבה מזה שנרשם בסין בשיא המגפה, בתחילת 2020, אך יש חשש להתפרצות בכל רחבי המדינה לקראת חופשת ראש השנה הסינית, שתחל בעוד מספר ימים ותימשך כחודש. 296 מיליון סינים צפויים להשתמש ברכבות במהלכה, מה שמעורר חשש להדבקה המונית.
2 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה מחוז חביי סין
התפרצות קורונה מחוז חביי סין
חוששים מהדבקה המונית במהלך חופשת ראש השנה: מחוז חביי, סין, השבוע
(צילום: AP)
לנוכח ההתפרצות המחודשת חזרה סין להקים במהירות בתי חולים לקליטת חולי קורונה, כפי שעשתה בראשית המגפה: בעיר נאנגונג שבמחוז חוביי הוקם בית חולים בתוך חמישה ימים בלבד. סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה שמדובר באחד משישה בתי חולים חדשים שיוקמו באזור לנוכח ההתפרצות. בסך הכול יהיו בהם 6,500 חדרים. בבירת המחוז, שה-ג'יאג'וואנ, תסתיים בקרוב בניית בית חולים עם 3,000 מיטות. השלמת הבנייה של כלל המתקנים אמורה להסתיים בתוך שבוע.
"ככה אנחנו עושים את הסגר, כמו שצריך. אין פה פספוס. אנשים שמגיעים לסין במטוסים, נכנסים לבידוד - שבעה ימים בבית ושבועיים במלון. זה מה שקורה פה"
בראיון ל-ynet התבקש איציק שי להסביר איך נראה סגר בסין, המדינה שבה נולדה המגפה, ואמר: "בשכונה שלי יש ביתן קטן, וברגע שיש סגר, נכנסים אליו מאבטחים שסוגרים את העיר לגמרי. אף אחד לא יכול להיכנס ולצאת בלי אישור. אנשים מחטאים את הבניינים, עושים ריסוס בכל המקומות, ואסור לצאת מהבית - גם לא לקניות. מזמינים דרך האינטרנט ומקבלים משלוח מהסופרמרקט ומהשוק ישר לדלת. המטרה היא שאנשים באמת יישארו בבית. אי-אפשר שתהיה פשלה. אחרת, כל המשאבים והבדיקות ילכו לפח.
"ככה אנחנו עושים את הסגר, כמו שצריך. אין פה פספוס. לפי מה שהיה בשנה שעברה, זה יימשך לפחות שבועיים. אם בתוך שבועיים לא מגלים עוד מקרים - אנחנו נמצאים במצב סבבה. אנשים שמגיעים לסין במטוסים, נכנסים לבידוד - שבעה ימים בבית ושבועיים במלון. זה מה שקורה פה".
כשנשאל שי איך מתקדם מבצע החיסונים בסין, אמר שהמטרה הייתה לחסן בינואר 50 מיליון איש, ובינתיים חוסנו כ-20 מיליון. "נשארו לנו שבועיים עד סוף החודש", אמר, "אז אני מקווה שנגיע למספר הזה".