זה קרה ביום רביעי שעבר, במהלך משחק גמר גביע המדינה בכדורגל בין הפועל למכבי תל אביב, שנערך באצטדיון בלומפילד ביפו: אחד מאוהדי הפועל, גיא ירמק (49), חש ברע, ולעזרתו נחלץ מיד פרופ' יהודה אדלר, המומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, שנכח גם הוא במשחק - והציל את חייו.
מאז הספיק ירמק להתאושש, ואתמול (ג') הוא נפגש עם פרופ' אדלר. "הייתה פגישה מרגשת, אין זכות יותר גדולה לבן אדם מלהציל חיים", אמר היום (ד') פרופ' אדלר באולפן ynet ושיחזר את המקרה.
"האוהד חווה התקף לב גדול בהפסקה של המשחק", סיפר. "היו הרבה אמוציות במשחק הזה. היה משחק טעון. אני ישבתי בתא הכבוד, ובהפסקה הלכתי לשתות משהו, כי היה חם, ואז מישהו אומר לי, 'יש כאן מישהו עם לחצים בחזה'. אמרתי לו בצחוק, 'כולנו עם לחצים בחזה, אנחנו אוהדי הפועל', אבל אז ראיתי אדם בהתקף לב.
פרופ' אדלר: "בעבר, ביוזמת המועצה שהייתי חבר בה, חוקק חוק שמחייב התקנת דפיברילטורים במקומות ציבוריים שנכנסים אליהם יותר מ-500 אנשים. אני חייב להגיד: צריך את זה בכל מקום. זה לא יקר, וזה מציל חיים. המקרה הנוכחי הוא דוגמה. לא הייתי מצליח להציל את הבחור בלי דפיברילטור"
"השכבתי אותו. הייתה לי תחושה שהוא עלול לחוות דום לב, אז צרחתי, 'תביאו דפיברילטור'. למזלי, הביאו לי. היה שם פרמדיק מעולה ממד"א, שמחה סימן טוב, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל, אז הבחור חובר למכשיר וחזר לחיים. האנשים שם, גם של הפועל וגם של ההתאחדות, עשו עבודה יוצאת מן הכלל. אחר כך התקשרתי לחברי פרופ' רונן רובינשטיין מוולפסון, מנהל מכון הלב שם, ואמרתי לו, 'אתה לא לוקח אותו דרך המיון, אלא ישר לצנתורים, כי חבל על כל דקה'. וזה בוצע".
2 צפייה בגלריה
פרופ' יהודה אדלר גיא ירמק
פרופ' יהודה אדלר גיא ירמק
פרופ' אדלר (מימין) עם גיא ירמק, אתמול. "הייתה פגישה מרגשת"
במהלך פגישתם סיפר ירמק לפרופ' אדלר את השתלשלות העניינים מכיוונו. "אמרתי לחבר שאני מרגיש שבא לי להקיא", אמר. "הוא אמר לי, 'בוא איתי לשירותים ותקיא'. ואז אתה הופעת ושאלת אותי, 'מה אתה מרגיש?' אחר כך ביקשת שיביאו שני כדורי אספירין, ניידת טיפול נמרץ ודפיברילטור, ואז השכבתם אותי על הכורסה ואמרתם לי להרים את הרגליים. כשנתת לי את הכדורים, אמרת לי, 'תנשוך אותם'. נשכתי אותם.
"אחר כך אני זוכר שהייתי על הרצפה, ואז שמו אותי על אלונקה והכניסו אותי לאמבולנס. סיפרו לי שעברתי באמבולנס עוד שלוש החייאות. משם הגעתי לוולפסון. ארבע פעמים כבר הייתי בצד השני. תודה לך".
2 צפייה בגלריה
פרופ' יהודה אדלר גיא ירמק
פרופ' יהודה אדלר גיא ירמק
פרופ' אדלר וגיא ירמק. "עכשיו אני אמשיך לטפל בו"
"מה שמדהים זה ששנינו ישבנו ביציע הכבוד של האצטדיון, כך שהוא לקה בהתקף לב ממש לידי", אומר פרופ' אדלר. "הוא עמד לידי. זה לא יאומן".
פרופ' אדלר ביקש להדגיש את החשיבות של הדפיברילטורים. "בעבר, ביוזמת המועצה שהייתי חבר בה, חוקק חוק שמחייב התקנת דפיברילטורים במקומות ציבוריים שנכנסים אליהם יותר מ-500 אנשים", אמר. "אני חייב להגיד: צריך את זה בכל מקום. זה לא יקר, וזה מציל חיים. המקרה הנוכחי הוא דוגמה. אני חושב שלא הייתי מצליח להציל את הבחור אם לא היה לי דפיברילטור. "הבחור צונתר, אבל הוא נראה טוב. יש לו פגיעה בלב, ועכשיו אני אמשיך לטפל בו".