"אני מסכים שצריך לתת ימי חסד, אבל לא במגפה", אומר היום (ד') באולפן ynet המומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי פרופ' יהודה אדלר לנוכח הצעדים שנקטה הממשלה החדשה בעקבות ההתפרצויות האחרונות של הקורונה. "תגובת הממשלה להידבקויות בבנימינה ובמודיעין הייתה איטית. היה כאן איחור של יומיים. יש יותר מ-100 נדבקים ליום, וזה מספר מדאיג".
קראו עוד:
פרופ' אדלר התבקש להגיב לריאיון שנתן אתמול (ג') לאולפן ynet פרופ' ערן סגל, ובו הוא אמר שאמנם יש עלייה במספרים, אבל אין סכנה אמיתית, שכן הילדים אינם מפתחים תסמינים, והמבוגרים מחוסנים. תגובתו: "אני חולק על פרופ' סגל, ולא בפעם הראשונה. הוא לא יודע, וגם אני לא יודע. אנחנו בחוסר ודאות לגבי הזן ההודי. אף אחד לא יודע. אנחנו בחוסר ודאות חדש".
1 צפייה בגלריה
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון, השבוע. "צריך לחסן אותם כי אין לנו משהו אחר"
(צילום: AFP)
כשנאמר לפרופ' אדלר כי שליש מהנדבקים החדשים התחסנו נגד קורונה, אמר: "זה מדאיג, כי יכול להיות שפג תוקפו של החיסון". לשאלה, אם הוא ממליץ לחסן את הילדים, השיב: "בהתחלה הייתי בעד, ואז אמרתי, 'אנחנו בחסינות עדר, אז בואו נמתין'. המתנו. זה בסדר, זה תהליך דינמי. עכשיו, עם ההתפרצות, אין לנו ברירה. אם היו לי ילדים בני 12 עד 15, הייתי מחסן אותם עכשיו. לא הייתי מחסן אותם לפני חודשיים, אבל היום כן. המצב השתנה".
גם פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים בישראל, אמר ל-ynet שהוא היה מחסן את ילדיו נגד קורונה, "חד משמעית". הוא גם ביקש להפיג את החששות מפני תופעות לוואי:

פרופ' אדלר גם התייחס למצב בנתב"ג, שמהווה, לדעתו, נקודת תורפה בהתמודדות עם המגפה. "אני לא מצליח להבין את זה", אמר. "אנחנו שנה וחצי בסיפור הזה, ועדיין יש בנמל חורים על גבי חורים וחוסר ניהול. היו צריכים להעביר את נתב"ג לאחריות של פיקוד העורף, שעשה עבודה מצוינת. תראו כמה אנשים נכנסו לארץ בלי בדיקות.
"אני לא מצליח להבין את מה שקורה בנתב"ג. אנחנו שנה וחצי בסיפור הזה, ועדיין יש שם חורים על גבי חורים וחוסר ניהול. היו צריכים להעביר את נתב"ג לאחריות של פיקוד העורף, שעשה עבודה מצוינת. תראו כמה אנשים נכנסו לארץ בלי בדיקות"
"לגבי הצמידים, אתמול דיברתי עם פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, שמוליך נכון את הנושא, אבל אין לו את הכוח. שאלתי אותו, למה לא מכניסים את זה? הוא אמר שכנראה יש צמידים חד פעמיים, שזה יותר נוח וכלכלי. אבל למה זה לוקח כל כך הרבה זמן?"
לשאלה, למה הוא ממליץ לחסן את הילדים אם גם המחוסנים אינם מוגנים מפני הזן ההודי, השיב: "זו שאלה מצוינת. התשובה: צריך לחסן אותם כי אין לנו משהו אחר ביד. יש כאן הרבה חוסר ודאות, אבל אנחנו יודעים שהחיסון יעיל ב88%. נכון, זה כבר לא 95%. אבל גם אם הוא יעיל רק ב80%, צריך להגן על הילדים שלנו. הווריאנט ההודי מאוד מידבק וגם גורם להרבה יותר סימפטומים. ושימו לב שמספר החולים הקשים עלה".