עוד חדשות טובות מחזית המאבק בקורונה: שורה של בתי חולים הודיעו בימים האחרונים כי סגרו את כל מחלקות הקורונה בעקבות הירידה בתחלואה. נתון מעודד נוסף: מרישומי משרד הבריאות עולה כי נכון לאתמול אף אישה בהיריון לא נמצאה באשפוז בגלל הקורונה, אחרי שבשיא המשבר בפברואר לא פחות מ-50 נשים הרות היו באשפוז בבתי החולים. עם זאת יצוין כי בבתי החולים מאושפזות כעת שלוש נשים שילדו עם קורונה.
1 צפייה בגלריה
סוגרים מחלקות
סוגרים מחלקות
סוגרים מחלקות קורונה
(צילום: רועי עידן)
על פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים היו מאושפזים אתמול 190 חולי קורונה במצב קשה, לעומת יותר מ-1,200 בשיא התחלואה. אתמול גם הודיעו בתי החולים הלל יפה בחדרה ופוריה בטבריה כי סגרו את מחלקת הקורונה האחרונה. בכך הם הצטרפו לבית החולים איכילוב בתל־אביב שלא מפעיל כעת מחלקות קורונה, לבית החולים הדסה עין כרם שסגר את מחלקת הקורונה ומפעיל כעת מחלקת טיפול נמרץ קורונה בלבד, לבית החולים הציבורי אסותא באשדוד ולבית החולים קפלן ברחובות.
עם זאת, בבתי חולים אחרים עדיין מאושפזים חולים. כך, למשל, בשערי צדק בירושלים מאושפזים שמונה חולים במחלקת קורונה אחת ובסורוקה בבאר־שבע עדיין מאושפזים 22 חולים בטיפול נמרץ ובמחלקת קורונה. גם במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים כעת ארבעה חולים במחלקת הקורונה, ובבית החולים רמב"ם בחיפה מאושפזים תשעה חולים בשתי מחלקות קורונה ובטיפול נמרץ. בשיבא נסגרו כל מחלקות הקורונה, אך עדיין מאושפזים שם ארבעה חולים.
"אנחנו עם חולה אחד בבית החולים, ומחלקת הקורונה נסגרה. החולה מאושפז בתוך חדר בידוד במחלקה פנימית רגילה", מסביר ד"ר אסף פרץ, שניהל את מחלקת הקורונה בבית החולים אסותא באשדוד. "בכל מחלקה פנימית יש חדרי בידוד. ברגע שיורדים למספר חולים שאפשר לספור אותו על כף יד אחת – אפשר לאשפז אותם בתוך המחלקות הפנימיות. בשיא היינו עם 50 חולים בעת ובעונה אחת, ובסך הכל אישפזנו מעל ל־600 חולים בשנה האחרונה. אם נראה שהמספרים עולים - ניערך לפתיחה, אבל כרגע אין צורך, וזה כמובן האפקט של החיסון”.
באשר לנתון לפיו אין נשים הרות המאושפזות כעת עם קורונה מסביר פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס לנשים ויולדות באיכילוב: "לאור העובדה ששכיחות המגפה בכלל נמצאת בירידה מצד אחד, והשיעור הגבוה של נשים הרות שמתחסנות מצד שני, זה לא מפתיע שאין נשים בהיריון שמאושפזות כעת עם קורונה. אנחנו גם רואים שבקרב נשים בהיריון יש יותר מוטיבציה לשמור על כללי הריחוק החברתי. השילוב של כל אלו מביא לכך שהנתון לא מפתיע".