הירידה בתחלואה נעצרה, וזה עלול להיות מסוכן: לדברי פרופ רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית, וראש קבינט המומחים המייעץ לתוכנית 'מגן לישראל', הירידה הייתה מאוד דרמטית, אבל העצירה שלה היא נורת אזהרה של ממש.
לדבריו, העצירה הזו מחייבת חשיבה מאוד קריטית, איך לבצע את ההקלות במסחר, כדי לא להרוס את כל ההישגים. "לדעתי יש צורך לפתוח עסקים קטנים, על פי הכללים כמובן, והדבר השני החשוב מאוד הוא טיפול דיפרנציאלי במוקדי תחלואה. כמובן חשוב להמשיך כל הזמן על כללי הריחוק החברתי, עטיית מסכות וריחוק ומניעת אירועים רבי משתתפים, ככל שנפעל יותר במישור אחד יהיו לנו יותר מקום להבטיח במישורים אחרים".
הוא מוסיף ואומר שאסור להקדים שלבים וללכת על פי המתווה שנקבע מראש. "אני חושב שמשרד הבריאות והציג את זה שר הבריאות בקבינט, שאנחנו עושים הקלות פעם בשבועיים. צריך לפעול על פי המתווה כמתוכנן".
הוא מוסיף ואומר שלמרות שיש דילמה גדולה מאוד בין התחום הרפואי והכלכלי, "אסור להגיע למצב שבו אנשים קשיי יום צריכים לבחור בין הבריאות לכלכלה. אני חושב שאם היינו מוצאים פתרון שהיה מפצה את בעלי העסקים בתקופה הזאת כמו שרואים במקומות אחרים בעולם, זה היה הדבר הטוב ביותר. הכל מתגמד לעומת הצורך להתפרנס מחר בבוקר. התוכנית הכלכלית והמתווה צריכים להיות במקביל למתווה היציאה המדורג הרפואי.
לשאלה למה יש ירידה במספר הבדיקות והאם אי אפשר לערוך בדיקות יזומות הוא עונה: "אי אפשר לבדוק אנשים נגד רצונם. במדינה דמוקרטית אי אפשר להכריח. הנה למשל, בסלובקיה בודקים את כל המדינה במשך כמה ימים בדקו חצי מדינה ועכשיו עוד חצי מדינה. בדקו שני וחצי מיליון איש, מצאו 25,000 חיוביים, אני לא חושב שזו שיטה נכונה כי אתה עושה הרבה בדיקות לא מדויקות לאוכלוסיה בסיכון נמוך, אבל אם בודקים בצורה ממוקדת, וכחלק מהפתרון אתה עושה בדיקת רוחב ועוד פעם אחת כעבור ארבעה ימים זה משהו שצריך לחשוב עליו".
774 ישראלים אובחנו אתמול (יום ב') עם קורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו אתמול למעלה מ-34 אלף בדיקות. 2.3% מהן חזרו חיוביות - כלומר אחד מכל 44 נבדקים. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה שוב דעיכה מבחינת השינוי במאומתים, לאחר שאתמול חלה דווקא עלייה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 622 ישראלים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 382 מהם במצב קשה. 164 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,580.