בצל מגפת הקורונה העולמית, נסגרו השמים כמעט לחלוטין לטיסות החוצה ופנימה מישראל, אולם קיימת עדיין תנועת נוסעים נכנסת, בעיקר של טיסות חילוץ ישראלים מחו״ל. כדי למנוע מצבים בהם נכנסים לישראל חולי קורונה לא מדווחים, הכריז ארגון מד״א כי יקים בימים הקרובים מתחם ״דרייב אין״ לבדיקות מהירות לחוזרים מחו״ל בשדה התעופה בן גוריון.
צפו: דובר מד״א על ההיערכות לפתיחת תחנת הבדיקה בנתב״ג:

החוזרים מחו״ל יעברו מיד עם חזרתם למתחם מיוחד בשדה התעופה, בו יבדקו בידי צוות מד״א ממוגן לקורונה, ומשם ימשיכו לבידוד בביתם. עד כה הוקמו תחנות ״דרייב אין״ לדיגומי קורונה בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, בהן נבדקים כאלף איש לתחנה בכל יום.
בתוך כך, מדווחים במד״א כי מתקיימת בימים אלה היערכות להקמת מתחמים נוספים ברחבי הארץ, ומקווים להגיע בתוך שבועות ספורים ל-10 אלף בדיקות ביום בתחנות עצמן. בנוסף לכך, מתבצעים כ-5,000 דיגומים מדי יום בידי פראמדיקים בבתי מבודדים, ו-10,000 דיגומים שאמורים להתבצע בעוד שבוע. כך, אמורה ישראל לעמוד על כ-20 אלף בדיקות ביום.
מוקדם יותר היום, נודע כי משרד הבריאות נערך לרכישת מכשירי בדיקות קורונה חדשים, מתוצרת חברת ״רוש״. המכשירים בעלי הספק של 4,500 בדיקות ביום, ומבצעים את בדיקות הקורונה ללא מגע יד אדם.
השבוע נודע עוד כי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את שיווקו של מכשיר חדש לבדיקות קורונה בחדרי מיון, ללא צורך באנשי מעבדה. למינהל הוגשו בקשות גם לאישור בדיקות קורונה ביתיות מהירות, המאתרות את הנוגדנים הנוצרים בגוף לאחר החשיפה לקורונה באמצעות טיפת דם בודדת.