חברת סטארט אפ ישראלית בשם ״סונוביה טק״ המייצרת בדים אנטי ויראלים ואנטי בקטריאליים מצפה בכיליון עיניים בשבועות הקרובים לקבלת תוצאות מעבדה ממעבדה בבייג'ין, בשאלה האם הבד בו הם משתמשים דוחה ב-99.9% את וירוס הקורונה, אפילו לאחר מספר רב של כביסות.
בסונוביה טוענים כי המסכה היא אנטי ויראלית המצופה בטכנולוגיה המורכבת מתרכובת מורכבת של אבץ אשר דוחה ומנטרלת את החיידקים והבקטריות אשר באים איתה במגע. טכנולוגיה זו יכולה להיות צעד משמעותי ביותר במלחמה בקורונה.
1 צפייה בגלריה
מסכת סונוביה
מסכת סונוביה
צעד משמעותי במאבק בקורונה. מסכה של סנוביה
(צילום: סונוביה)
למעשה, הבד נועד לשימושים רחבים מעבר למסכות. חברת סונוביה טק (SonoviaTech) קמה מתוך רצון לפתור את בעיית הזיהומים המדבקים בבתי החולים.
במשבר הקורונה הבינו בחברה את הצורך המיידי בטכנולוגיה שלהם ועשו הסבה מהירה לפתרון אשר יhתן הגנה מקסימלית לאנשים ברחוב על מנת שיוכלו להמשיך את שגרת חייהם.
למרות ממצאים מרשימים המסכות אינן מאושרת על ידי ארגון הרפואה הבינלאומי לשימוש כציוד רפואי לחדרי ניתוח וחדרי רפואה דחופה/ לדבריה של ליאת גולדהאמר, מנהלת טכנולוגיית ראשית בסונוביה.
בדיקות אשר בוצעו במעבדה בסין ״Microspectrum״ מוכיחות כי המסכה הרב שימושית אשר ניתנת לכיבוס או לשימוש חוזר מנטרלת 90.67% מהקורונה שאליו נחשפה המסכה. כך על פי פרסומי מעבדת ״מיקרו ספקטרום״ שפרסמו את הדוח שלהם ביוני האחרון.
החברה ממתינה כרגע לבדיקות מעבדה נוספות שאמורות להגיע ממעבדה נוספת בסין. ״התוצאות יגיעו בימים הקרובים״, אמרה גולדהאמר לכתב רויטרס מוקדם יותר השבוע, ״אנחנו מצפים מהבדיקות להוכיח יעילות של 99% בנטרול של הווירוס.
לסונוביה יש לקוחות במספר מוקדים בעולם. מגרמניה וארצות הברית ועד למדינות כמו קזאחסטן אשר הקימה מפעל ייצור המוצר אותו סונוביה מציעה. בנוסף הם מציעים את המסכות שלהם באתר אינטרנט של החברה.
לאחר המבדק המוצלח בסין, שכרה סונוביה את שירותיה של חברה אוסטרית למטרת בדיקות נוספות.
לאחר בדיקה מקיפה של החברה האוסטרית הוציא דוח ובו פירטה כי המסכה הוכיחה עצמה כ״קוטלת וירוסים אפקטיבית״.
רויטרס לא אישרה את תוצאות המעבדה אותן סונוביה מציגה.