ההנחיות לריחוק חברתי והבידוד הביתי שנמצאים בו רבים בחודשים האחרונים בעקבות מגפת הקורונה, עודדו מהפכה בתחום הטיפול הרפואי והנגשתו למטופלים. כעת בקופת החולים 'כללית' מציעים שירותי משלוח תרופות לבית המבוטח באמצעות רחפן. סמנכ"ל חטיבת מערכות המידע והדיגיטל בכללית, משה שדה, התראיין באולפן ynet והסביר על הפיתוח החדשני.
"מדובר בחלום שהפך למציאות. הרחפן הוא חלק מפעילות ענפה בכללית שמטרתה להביא את עולם הרפואה לביתו של המטופל", סיפר באולפן והסביר כי לעומת העולם הדיגטלי שמאפשר התקשרות עם הרופא המטפל וביצוע בדיקות, יש צורך בלהנגיש גם את העולם הפיזי, שבמקרה הזה מתייחס לצריכת תרופות מרשם.
"אמצעי כזה פורץ דרך כמו רחפן, מתאפשר באמצעות חברת סטרט-אפ שעובדת איתנו בצורה צמודה וקוראים לה הבן דרונס (Heven Drones), בעזרתה עשינו ניסוי ראשוני שבו הרחפן בעצם לקח תרופה ונחת אצל מטופל".
1 צפייה בגלריה
רחפן כללית
רחפן כללית
"בתי המרחקת ייבנו עם שדה תעופה קטן"
(כללית)
עלות השירות הזה, מספר שדה, היא 27 שקלים ללקוח, ובגלל מגפת הקורונה - לקוחות מעל גיל 75 פטורים מתשלום. מהירות המשלוח, הוא טוען, תהיה עניין של דקות בודדות. "כרגע ביצענו רק פיילוט ראשוני של ניסוי, ונהיה בקשר עם משרד הבריאות כי בכל זאת תרופות זה לא מוצר רגיל, וחלק גדול מהן צריכות להגיע באריזות מיוחדות, חלק בקירור, אבל לצד האישורים ממשרד הבריאות אנחנו צריכים לבנות מערך טיסות. חלק מבתי המרקחת החדשים ייבנו עם שדה תעופה קטן".
לדבריו של שדה, בתוך כמה חודשים יסדירו בכללית את השירות גם ללקוחות שאינם מבוטחים בקופה. "בסך הכל כל אחד שרוצה נכנס לבית מרקחת של כללית ויכול לקנות דקסמול קולד, למשל. בצורה הזאת הלקוחות יוכלו להזמין תרופות מאתנו גם מרחוק".