בדיקת ה"ינשוף" הישראלי לאבחון קורונה – מדויקת כמו בדיקת המטוש: חברת סנט-טק הישראלית (Scentech Medical ) מדווחת על תוצאות ראשוניות במאות חולים, שהראו רמת דיוק גבוהה מאוד באבחון חולי קורונה בדומה לבדיקת המטוש.
2 צפייה בגלריה
בדיקת ינשוף
בדיקת ינשוף
בדיקת ינשוף
(צילום: נקסט-ג'ן)
הבדיקה המתבצעת באמצעות נשיפה, ונותנת תוצאות בתוך שניות. בחברה נערכים להגשת אישור ל-FDA.
לדברי החברה, באמצעות אלגוריתם ייחודי שפיתחה, מגיעה רמת הרגישות והסגוליות של הבדיקה לכ-98%, בדומה לבדיקת המטוש.
כך פועלת בדיקת הינשוף:
במסגרת המחקר שנערך בבית החולים אסף הרופא, נדגמו 784 נבדקים שעברו בדיקת נשיפה באמצעות מכשיר ה"ינשוף", בדיקות סרולוגיה לאיתור נוגדנים בדם, ובדיקת PCR באמצעות מטוש, הנחשבת לסטנדרטית.
מהמחקר התגלה כי מערכת הינשוף הצליחה לזהות הבדלים בין שלוש קבוצות: מאומתים, שליליים, ובעלי נונגדנים לווירוס הקורונה.
באמצעות הינשוף המבצע ניתוח של ההרכב הכימי וריכוזי הגזים באוויר הננשף על ידי הנבדקים, ניתן יהיה לזהות חולי קורונה, נשאים פעילים סימפטומטיים וגם כאלו שאינם סימפטומטיים, כמו גם לתת אינדיקציה לתגובה החיסונית שבאה לידי ביטוי בסוג ורמת הנוגדנים המתבטאים בגוף.
מתוצאות ראשוניות של המחקר, נמצא כי רמת הדיוק של המכשיר (רגישות וסגוליות) גבוהה מ-91%. בכך חצתה החברה את הרף הנדרש לבדיקת אבחון לקורונה לצורך הגשת בקשת אישור ל-FDA.
2 צפייה בגלריה
בדיקת ינשוף
בדיקת ינשוף
(צילום: נקסט-ג'ן)
כעת ממשיכה החברה בבדיקות תיקוף (ולידציה) הבוחנות את רמת דיוק המכשיר על נבדקים נוספים ועל חולים בשלבי מחלה שונים. באם אכן תאושר רמת הדיוק, ניתן יהיה להציב את הבדיקה בכניסה למתחמים ציבוריים, מארועי תרבות וספורט ועד קניונים, מקומות עבודה ואפילו תחבורה ציבורית, זאת בזכות מהירות ופשטות הבדיקה והתוצאות המיידיות המתקבלות.
בעולם משווקות כיום מספר ערכות לבדיקת קורונה המהירה, אחת מהן משמשת גם בישראל. הבדיקות מתבססות על זיהוי אנטיגן (חלבון זר) המרמז על זיהום בקורונה. הבדיקות נותנות תוצאות לרוב בתוך כ-15 דקות, אולם רמת הדיוק שלהן בזיהוי חולים אסימפטומטיים נמוכה.