בשיתוף פרופ' יצחק ברוורמן ואינפומד
סינוסיטיס היא דלקת או זיהום של חללי הסינוס – חללים מלאי אוויר המצויים בתוך עצמות הלחיים והמצח. סינוסיטיס חריפה היא דלקת אקוטית של הסינוסים המתפתחת לרוב לאחר הצטננות או שפעת. מחלה זו תחלוף לרוב מעצמה ללא טיפול. עם זאת, במקרים מסוימים סינוסיטיס עלולה להפוך לכרונית - מצב בו דלקת הסינוסים נמשכת שלושה חודשים או יותר.סינוסיטיס כרונית היא מחלה נפוצה מאוד המתפתחת בחולים רבים ברחבי העולם, ומתבטאת באי נוחות, גודש אפי, כאבי ראש ופנים וסבל רב.
צפו ברופא מסביר

איך ניתן לטפל בסינוסיטיס כרונית?
הטיפול השמרני כולל לרוב מתן של אנטיביוטיקה מסוגים שונים, תרסיסי אף המכילים סטרואידים ותרופות נוגדות גודש. לחולים הסובלים גם מנזלת אלרגית יינתנו טיפול באנטי היסטמינים. לצד זאת, קיימים גם טיפולים מבוססי צמחי מרפא שעשויים לתרום להקלה במצב.
במצבים מסוימים בהם הטיפולים השמרניים לא הועילו יישקל ניתוח. קיימים ניתוחים זעיר פולשניים וכן גם ניתוחים נרחבים יותר לטיפול במחלה הכרונית, אך ללא כל תלות בסוג הניתוח מטרת הפעולה היא לפתוח את פתחי הסינוסים, לאפשר אוורור של החלל וכך להוביל להקלה בתסמינים האופייניים.
ניתוח בלון סינופלסטי הוא דוגמה לניתוח סינוסים זעיר פולשני. הפעולה דומה מאוד לזו המתבצעת על-ידי מנתחי לב במהלך צנתור לפתיחת עורקים. הרופא המנתח מחדיר בלון סינופלסטי אל הסינוסים וכך גורם להרחבת הפתחים ולהקלה על תסמיני הסינוסיטיס. מדובר בהליך בטוח ויעיל שעשוי לסייע למטופלים רבים שאינם מגיבים היטב לטיפול התרופתי להימנע מניחוח נרחב יותר.
אפשרות זעיר פולשנית נוספת היא ניתוחים אנדוסקופיים. במהלך הפעולה חודר הרופא המטפל אל חלל הסינוס דרך הנחיריים, תוך שימוש באנדוסקופ (סיב אופטי מחובר למצלמה). הרופא פותח את פתחי הסינוסים ומרחיב אותם כדי לאפשר מעבר אוויר תקין ולהקל על הסימפטומים.
בשיתוף פרופ' יצחק ברוורמן ואינפומד