"סגר כללי היא הודאה בכישלון הממשלה", כך טען נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית היוצא, פרופ' ליאוניד אידלמן, כי , אך קולות אחרים סבורים כי סגר הוא הפתרון היחיד שנותר למדינת ישראל לנקוט בו. כך טוען גם ד"ר יניר בר-ים, ראש "מכון ניו-אינגלנד למערכות מורכבות" בקיימברידג'.
בריאיון לאולפן ynet הבוקר, סיפר ד"ר בר-ים כי סגר יוביל לסיום המחלה. "אני לא מבין למה לא חושבים על סגר בצורה הזאת. המצב הוא כזה בו המחלה מתפרצת מאוד מהר. אם מטילים סגר חלקי או מתעכבים בהטלתו, המחלה גדלה בצורה יותר איטית, אבל לא הולכת לשום מקום. רק סגר חזק יוביל לסיום המחלה באופן מוחלט".
דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה דיווח כי אתמול (ג') אובחנו 1,971 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר בשיא של נדבקים ביממה, שנמצא בסך הכל 29 בני אדם מ"הקו האדום", 2,000 נדבקים ביממה, שהגדיר שר הבריאות יולי אדלשטיין לפני כשבועיים. מפרוץ המגפה נפטרו עד כה 425 בני אדם, ומספר החולים הנמצאים במצב קשה בישראל הגיע אמש ל-257. "הדבר עלול להוביל לסגר כללי", אמר בריאיון אדלשטיין, ונראה כי לאור המספרים העולים, לשם מועדות פניה של ישראל.
לדבריו של ד"ר בר-ים, סגר אינו ייחודי לישראל, אלא מונהג בימים אלה בכל העולם. "יש 50 מדינות מרחבי העולם, ביניהן ניו-זילנד, שהגיעו לכמעט אפס נדבקים חדשים בזכות סגר. אם אחרי הסגר יש התפרצויות קטנות במקומות מסויימים אפשר לטפל בהן, אבל לא להנהיג סגר זה כמו לשחק באש".
1 צפייה בגלריה
מחסום סגר ב מלבורן אוסטרליה חשש מ קורונה
מחסום סגר ב מלבורן אוסטרליה חשש מ קורונה
סגר מוחלט: ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם
(צילום: רויטרס)
הסגר שהונהג בגל ההדבקה הראשון בקורונה, הוא מסביר, הביא את ישראל למצב של חולים בודדים ביום. "היה פה מצב של 10 מקרי הדבקה חדשים ביום ואפילו פחות. אם היו מחכים עוד כמה ימים לא היו עוד חולים. צריך לעשות את זה. צריך להשתמש באמצעים מעט שונים, אבל הרעיון הוא ברור - ברגע שיש סגר, אנשים לא מדביקים אחד את השני, המחלה נעלמת, ודואגים להבריא את החולים הקיימים. עובדים בשיטת אזורים ירוקים ובתוך שבועות אחדים מגיעים לכך שבכל הארץ לא תהיה מחלה".
מתחילת השבוע אובחנו בישראל 4,857 חולים חדשים, וב-14 הימים האחרונים אובחנו בארץ 21,661 חולים. ממוצע של 1,547 חולים חדשים מדי יום. לשם השוואה, בחודשים מרץ, אפריל ומאי ביחד אובחנו 17,075 חולים. על פי דו"ח מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, נכון לאתמול נמצאים בראש רשימת מוקדי הסיכון בני ברק, ביתר עילית, בית שמש ועין מאהל. בהמשך הרשימה נמצאות ירושלים, קלנסווה, אלעד, יבנאל, תל אביב, קריית מלאכי, רכסים, לוד, מודיעין עילית ונצרת. בהמשך, ברמת סיכון מעט נמוכה יותר, נמצאות אשדוד, בית שאן, גבעת זאב, כסייפה, אור עקיבא, קריית גת, חיפה ופתח תקווה.