מנקודת המבט של תזונאית, הדבר הכי בולט לעין בסרטונים ובתמונות מחדרי הבידוד שכל כך הרבה ישראלים נמצאים בהם בגלל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה, הם החטיפים, הממתקים, הוופלים, העוגיות והשוקולדים. צריכת מאכלים עתירי סוכר לבן ושומן טראנס עשויה להחליש את מערכת החיסון ולגרום לעלייה במשקל.
כמה אפשר לעלות בשבועיים של בידוד? ובכן, בהנחה שרבים לא יבצעו פעילות גופנית בזמן הבידוד, ניתן להעלות בקלות 150 גרם שומן ביום, כלומר כ-2.2 ק"ג שומן נקי ולא רצוי. נכון, חטיפים הם בעלי תוקף ארוך, ולצאת לקניות בלי להטריח את הקרובים שלכם אי אפשר - אך קנייה מרוכזת של מזון שיספיק לשבועיים תאפשר תפריט בריא, ואולי אפילו כזה שיגרום לכם לרדת כמה קילוגרמים.
נתחיל מרשימת הקניות שתסגור לכם את הפינה לכל 14 ימי הבידוד. חשוב שהמצרכים שאתם מכניסים הביתה יכללו את כמות החלבונים, הוויטמינים והקלוריות הרצויים. חלבונים נמצאים בשניצלים קפואים (צמחוניים או בשריים), שימורי טונה וקטניות. מנות חלבון נוספות קיימות במוצרי חלב בעלי תאריך תפוגה רחוק, דוגמת יוגורטים וגבינות.
מבחינת וויטמינים חשובים, ניתן למצוא אותם בירקות. כך למשל חצי פלפל אדום ביום יספק כמות ענקית של ויטמין C, וגזר יספק אפילו יותר ויטמין A ממה שצריך ליום. נוסף על זה, ירקות קפואים אחרים יתנו עוד סיבים תזונתיים וויטמינים, והם יכולים להישמר לאורך זמן.

רשימת קניות:

1. ירקות קפואים: 5 שקיות של מגוון ירקות (שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי, גזר גמדי, אפונה עדינה).
2. ירקות טריים: 2-3 ראשי כרוב (מחזיק מעמד זמן רב, סגול או לבן), 2 ק"ג פלפל אדום, 2 ק"ג גזר, 2 ק"ג בטטות.
3. פירות שמחזיקים מעמד לאורך זמן: 2.5 ק"ג תפוחי עץ ותפוזים.
4. קטניות : 1 ק"ג של קטניות יבשות (שעועית לבנה או אדומה, גרגרי חומוס, עדשים). ניתן גם בשימורים.
5. דגנים יבשים: 1 ק"ג אורז בסמטי מלא/ פסטה מלאה /קינואה. שיבולת שועל היא מוצר יבש עם תאריך תפוגה ארוך מאוד ומומלץ בתקופה כזו, גם מבחינת השפעתה על מצב הרוח - היא מעלה סרוטונין.
6. לחמים ופיתות (להקפאה): 2 כיכרות לחם מלא/קל, או 3 שקיות של 6 לחמניות מלאות קלות לשקית.
7. דגני בוקר: חבילת פייבר-1/ ברנפלקס ללא סוכ. מדובר בדגני הבוקר המומלצים ביותר, עם חצי מכמות הקלוריות וכמות מטורפת של סיבים תזונתיים שתורמים לשובע לזמן ארוך.
8. מוצרי חלב בעלי תוקף ארוך: גבינות צהובות, יוגורטים. חבילת 400 גרם גבינה צהובה אחת, ושמיניית יוגורטים.
9. ביצים: 2 קרטונים.
10. חלבונים: 14 יחידות של שניצלים צמחיים קפואים, קציצות עוף/בקר קפואות (רכיבים טבעיים).
11. נשנושים: חטיפי בריאות, ארטיקים דיאט, בייגלה, פופקורן, פריכיות קטנות 8 קלוריות ליחידה. האלטרנטיבה הביראה: שקדים, אגוזים.
תפריט1 מאיה רוזמןתפריט1 מאיה רוזמן
(Ynet)
תפריט2 מאיה רוזמןתפריט2 מאיה רוזמן
(Ynet)