בשיתוף מכון אברהמסון

4 צפייה בגלריה
נחמן איבגי
נחמן איבגי
נחמן איבגי

"מלפפון ופיצה הם אותו דבר אחרי הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון. החשק למתוקים וללחמים נעלם", מספרת הילה איבגי, 36, נשואה ואם לארבעה מירושלים.
"מגיל צעיר אני בעולם הדיאטות. למדתי תזונה טבעית והשתדלתי להקפיד על אכילת ירקות ופירות ולשתות הרבה מים, אבל הנפילות שלי היו בקמח הלבן ובצ'יפס. לפני 8 שנים עברתי גמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון. הגמילה הייתה מצוינת ורזיתי 25 קילוגרמים, אבל לפני חמש שנים נכנסתי להריון ועליתי 12 קילוגרמים במשקל. בגלל תת-פעילות של בלוטת התריס נתקעתי עם משקל חורג שלא הצלחתי להפחית. ואז הגיעה הקורונה והתחלתי לחרוג עם מתוקים, בצקים וארוחות שחיתות משפחתיות".
"ידעתי שלא אוכל להיגמל לבד בשנית מסוכר ומפחמימות ממכרות, ושרק אברהמסון יוכלו לעזור לי. אי אפשר לעצור את החשקים בלי הטיפול. תמיד יהיה את החשק ואת המחנק בנשמה שלא אוכלים קמח וסוכר. לפני שנה בעיצומה של הקורונה פניתי שוב לאברהמסון וירדתי 15 קילוגרמים. היום אני שוקלת 52 קילוגרמים".
"בזכות הגמילה, אני לא מרגישה בדיאטה. בשונה מסדנאות שמציעות תפריט בוקר, צהרים, ערב ובין הארוחות, החשקים נעלמים אין הגבלה בכמויות ושגרת התזונה הטובה הפכה לחלק ממני".
"אחרי תלות של 10 שנים בכדורים לאיזון בלוטת התריס, פניתי אל הרופא שלי לאחר הגמילה בבקשה להפסיק את התרופות. בסיועו של הרופא, הפחתתי באופן מבוקר את הכדורים, ולאחר חצי שנה הפסקתי לחלוטין ליטול אותם. היום בלוטת התריס שלי מאוזנת לחלוטין בעזרת תזונה נכונה בלבד".
4 צפייה בגלריה
הילה איבגי
הילה איבגי
הילה איבגי

"ילד בן 10 לא צריך לעשות דיאטה"!

"גם את בני נחמן איבגי בן ה-11.5 רשמתי לפני שנה לאברהמסון. כשהיה בן 10 שקל 60 קילוגרמים בגובה 1.43 מ'. הוא מאוד רצה לרזות. כל האחים שלו רזים, והוא כל הזמן התבונן במראה בתסכול. בבית הספר היו מציקים לו, קראו לו שמן ועבורו זה היה גרוע מילד שמרביץ. באירועים ובחגים הכל היה מסובך נורא. קנינו בגדים של מבוגרים ולאחר מכן תיקנו אותם אצל התופר".
"הוא אכל בקלות 5 משולשי פיצה. בהתחלה ניסינו להציב גבולות וזה היה נורא קשה. כשהערתי לו, הוא הרגיש בזוי על כך שהוא לא יכול לשלוט בעצמו. לפני כשנה הוא פנה אליי בכאב ואמר תראי איך שמנתי".
"לא רציתי שהוא יעשה דיאטה. מניסיון אישי, אני יודעת שדיאטה זה מייאש וילד יכול להישבר מזה. עם הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות של אברהמסון היה ברור לי שהוא לא ירגיש שהוא מתאמץ לרדת במשקל. המשוואה הייתה פשוטה, ברגע שהוא יוריד לחלוטין מהתפריט שלו את סוכריות הגומי, החטיפים והפיצות, הוא ירזה באופן אוטומטי".
"כשפניתי לאברהמסון, אמרו לי שלא מקובל לגמול ילדים מתחת לגיל 12 אבל התעקשתי. בני היה מוכן להתחייבות הזו. מיד אחרי הטיפול, לא היה לו כל חשק או רצון להכניס דברים לא בריאים לגוף ושינינו לחלוטין את כל התזונה בבית".
"לבית הספר הוא לוקח פיתות כוסמין עם חומוס או ירקות. בבית הוא אוכל עוף עם אורז או שמבשל בעצמו. הוא מכין ספגטי מכוסמין מלא, עוגות גבינה, פיצות מקמח כוסמין עם רסק עגבניות ללא סוכר, סלטים טובים, שייקים מפירות. לימי הולדת הוא קונה לעצמו כמה חטיפים בריאים. בנוסף, אנחנו רואים את השפעתו על הסביבה: בעקבות המהלך של נחמן, המורה בבית הספר הפסיק להציע פרסי ממתק לילדים ובמקום זאת מביא פרסי משחק".
"הוא ירד בהדרגה מאוד יפה במשקל ושוקל 45 קילוגרמים בגובה 1.48 מטר. כשאנחנו הולכים לקנות בגדים היום, לא צריך לקצר, או להרחיב את הבגדים אצל התופר, גם לא צריך חגורה. אני כל כך שמחה על השינוי. חסכנו הון תועפות על ביגוד יקר, על דיאטות, ועל מחלות כתוצאה מההשמנה".
נחמן: "אני לא מרגיש שאני עושה דיאטה. לכל דבר שהחברים שלי אוכלים יש תחליפים ללא סוכר שלא הכרתי בהתחלה. יש חטיפים ללא סוכר, פסטה כוסמין, ארטיקים מפירות ללא סוכר. גלידה ללא סוכר שיותר טעימה, לדעתי. לחמניות הכוסמין שאמא שלי מכינה לשבת יותר טעימות מלחם רגיל וכל המשפחה נהנית. אני לא מרגיש שחסר לי שום דבר. אתמול חבר שלי ואני הסתכלנו על תמונות שלי לפני הגמילה, והוא אמר לי שהוא שכח שנראיתי ככה".

"15 איש הלכו בעקבותיי לגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון"

לשולי ליניאדו, 53, נשוי ואב לשלושה מרמת גן, יש היסטוריה של ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר חולנית. לפני 12 שנים, כששקל 148 קילוגרמים, עבר ניתוח טבעת וירד 60 קילוגרמים ממשקלו. לפני 5 שנים, על רקע סיבוכים מהניתוח, עלה 42 קילוגרמים במשקל ועבר ניתוח נוסף, מיני מעקף קיבה. תוצאות הניתוח השפיעו לטובה קרוב ל-5 שנים, אבל לפני חצי שנה, היה שוב במגמת עליה במשקל.
"כשהגעתי ל-94.5 קילוגרמים, חיפשתי פתרון נוסף שיעזור לי לרדת במשקל בצורה טובה. ידעתי שהבעיה שלי היא שתייה קבועה של בירות. שתיתי לפחות 6-7 בירות ביום עם כל ארוחה, אבל היה קשה לי להיגמל מזה".
"אחרי הגמילה באברהמסון הבירות נמחקו והתחלתי לשתות מים. מיד אחרי הטיפול הלכתי למאפיה ופתאום קלטתי שלא מתחשק לי. דבר שהפתיע אותי מאוד. כשחזרתי הביתה הסתכלתי על חצי הבירה שהשארתי במקרר ולא הייתי מסוגל לראות אותה, על גבול הדוחה, ברמה שזה נראה לי אבסורד. לא יכולתי אפילו לגעת בבקבוק הצונן. חצי בקבוק בירה עדיין נמצא במקרר כדי להזכיר לי שזה לא בשבילי. בזכות הגמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות, השתנתה התפיסה שלי והפסקתי להתעסק באוכל.
"חצי שנה אחרי הגמילה, אני שוקל 81 קילוגרמים. בעקבותיי 15 איש עם תאווה לפחמימות ממכרות עברו גמילה באברהמסון וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל. לאחותי הקטנה קנינו מתנת יום הולדת גמילה באברהמסון, וגם היא ירדה ממש יפה".
4 צפייה בגלריה
שולי ליניאדו
שולי ליניאדו
שולי ליניאדו

"ירדתי מXXL ל-L ואני לובש ג'ינסים צמודים שמחמיאים לגוף שלי"

"בגלל ההשמנה, הלכתי ונשמתי בכבדות, הברכיים והגב כאבו, לא ישנתי טוב, והתפקוד הכללי שלי נפגע. הסתכלתי במראה ולא אהבתי את שראיתי. הרגשתי שאני במצב קיצוני, ושאני חייב לתקן ולשנות את אורח החיים שלי", מספר דורון אליהו, 33, נשוי ואב לשניים מבאר שבע, ששקל 98 קילוגרמים בשיאו.
"לפני חודשיים וחצי עברתי גמילה באברהמסון. אחרי הטיפול, לא התחשק לי לאכול כלום, לא מתוקים, לא בצקים ולא תחליפי לחם. לא רציתי כלום ואפילו לא התאמצתי ולא סבלתי. פתאום אין לי עניין במאכלים לא טבעיים, כשלפני כן לא עשיתי חשבון לאוכל. אכלתי, בעיקר בלילות, לחמים ובאגטים, חטיפי שוקולד ובמבה. היום אני חי על בשר ועל 70% ירקות. מהטיפול הייתי בהמון מסעדות ובארבעה בתי מלון. כולם אכלו סביבי בצקים וסוכר ולי לא היה שום עניין. תוך חודשיים וחצי ירדתי ל-84.5 קילוגרמים, ולא החסרתי מעצמי שום דבר".
"ירדתי מXXL ל-L ואפילו לארג' רחב עליי. ברגליים ירדתי ממש יפה. לפני כן הן היו נפוחות מאוד. היום אני הולך וקונה ג'ינסים צמודים לגוף שמחמיאים לי. אנשים שרואים אותי אומרים שירדתי לחצי בנאדם. אחרים שואלים איך זה שאני לא עצוב שאני לא אוכל דברים מתוקים, ואיך זה שאני לא מתפנק פעם בשבוע. התשובה שלי היא שאין לי צורך או גירוי בגוף שמבקש את זה. אני נהנה להסתכל על עצמי במראה. קל לי יותר ולרוץ, אני לא נוחר, לא כואבות לי הברכיים. יותר מ-10 שנים שאני שוקל בין 95 ל-100, וסוף סוף הצלחתי לצאת מזה".

"אני כבר לא פח אשפה אנושי"

"ניסיתי כל דיאטה אפשרית, סדנאות, כדורים, אוכל מוכן. שום דבר לא עבד. אם הייתי מצליחה לרדת 7 קילוגרמים, תוך זמן קצר עליתי בחזרה. בסדנאות דיאטה הייתי בעיקר חוטפת עצבים. הרגשתי שטוחנים לי את הראש. באיזשהו שלב לא האמנתי בעצמי, והגעתי למסקנה שככה אשאר כל החיים, אבל כשהבדיקות הרפואיות שלי הראו שאני סובלת מכולסטרול גבוה וסוכר גבולי הבנתי שאני חייבת שינוי", מספרת שרית טל, 49, נשואה ואם לשתי בנות, מורה מקרית אתא.
"כשהגעתי לאברהמסון הייתי מאוד סקפטית, אפילו פרצתי בצחוק במהלך הטיפול מחוסר אמונה. המטפל אמר שאני לא חייבת להאמין, אלא לתת לטיפול הזדמנות. באורח פלא זה עבד. אני שכלתנית וריאלית, אבל משהו בטיפול גרם לי לאבד את התיאבון ואת התאווה למתוקים. ממצב שהייתי סוגרת כל ערב בטקס יומי עם קפה וחבילת עוגיות, פתאום משהו בגוף כבה, ומאז לא נגעתי בבצקים".
"משבוע לשבוע המשקל ירד. במסיבות בבית הספר כולם טוחנים ואני לא מרגישה צורך לגעת. בישיבות אני כבר לא נוגעת בעוגות. אני מכינה לעצמי קופסא עם אוכל ולא קשה לי בכלל. שנה וחודשיים אחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות ירדתי 14,5 קילוגרמים. לא נגעתי מאז הטיפול בלחם ובמתוקים ואין לי צורך. אני רואה את כל השפע ולא מרגישה צורך".
"זו קלישאה להגיד דרך חיים. לא נגמלתי כדי להיות דוגמנית, אלא כדי להכין ולשמור על הגוף לקראת ההתבגרות שלו. אני לא פח אשפה יותר. מי היה מאמין שסלמון בתנור יהיה כל כך טעים. כמה כיף ללכת לישון עם בטן קלילה ולקום עם בטן קלילה, כמה כיף שהבגדים עולים עליי בקלות. שאין לי יותר סנטר כפול ושהפנים שלי לא נפוחות. אין לי סחרחורות יותר ולחץ הדם תקין. אני קמה ביקיצה טבעית ולא מתנשפת כשאני עולה במדרגות. לאחרונה יצאתי עם הכיתה שלי לטיול, הם התקשו ללכת ואני לא".

בשיתוף מכון אברהמסון

פורסם לראשונה: 10:09, 27.06.21