הוכחה למוטציות נוספות של הקורונה: משרד הבריאות הצרפתי מדווח על זן קורונה חדש שהתגלה בחבל ברטאן שבצפון-מערב המדינה. טרם נמסרו פרטים נוספים, אולם על פי ההערכות, הזן אינו אלים משמעותית יותר מזנים אחרים.
קראו עוד:
הזן החדש רוצף מחולה בבית חולים בעיר לאניון שבחבל ברטאן. מומחים מקומיים העריכו כי הוא אינו קטלני יותר מזנים אחרים שנתגלו עד כה, ובהם הברזילאי, הדרום אפריקני או הבריטי. במשרד הבריאות הצרפתי ממשיכים בריצופים גנטיים, וטרם דווח על מוטציות נוספות.
1 צפייה בגלריה
לאניון צרפת
לאניון צרפת
כאן התגלה הווריאנט: לאניון, צרפת
(צילום: Shutterstock)
מאז שפרצה מגפת הקורונה בסין, לפני כשנה, הספיק הנגיף לייצר עשרות מוטציות בזנים שהתפשטו ברחבי העולם. אין מדובר בתופעה יוצאת דופן: נגיפים נוטים ליצור שינויים גנטיים כל הזמן כחלק מתהליך אבולוציוני שאמור להגביר את הישרדותם ואת התאמתם לתנאי הסביבה המשתנים. המוטציות אמורות לגרום לנגיפים להדביק יותר בקלות ולהיות עמידים יותר כדי שיוכלו להתפשט ככל האפשר.
על פי השערות שעדיין לא הוכחו, המוטציות הראשונות התפתחו אצל חולי קורונה כרוניים, שטופלו באמצעות תרופות אנטי ויראליות או נוגדנים. כיום ברור כי נגיף הקורונה ממשיך ליצור מוטציות כל עוד יש שיעור גבוה באוכלוסייה של לא מחוסנים.
אם תיווצר מוטציה עמידה לחיסונים, החברות פייזר ומודרנה יוכלו לייצר חיסון חדש בתוך שישה שבועות, בזכות טכנולוגיית ה-mRNA. חברת מודרנה כבר הודיעה בסוף השבוע כי סיימה לייצר חיסון חדש, הכולל את התרכיב הקיים ותרכיב נוסף שהותאם נגד הווריאנט הדרום אפריקני. בחברה החלו השבוע בניסויים, וחולה ראשון קיבל מנת דחף.