בשיתוף אסם נסטלה
מה הכנתם לאחרונה במטבח המשפחתי, משהו חדש או משודרג? בתקופה האחרונה הפכה התזונה לחלק עיקרי בחיינו ורבים מאיתנו מבלים במטבח עם הילדים או לבד, מנסים להכין דברים חדשים או לשדרג את המתכונים המשפחתיים האהובים.
במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים", המשותף "לידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה, אנחנו מזמינים אתכם לספר לנו על המתכון המאוזן והמנצח שלכם, לצרף תמונה של המנה או של ארוחה משפחתית בה הגשתם את המנה ואולי תזכו בפרסים.
מחפשים עוד מתכונים? הנה אחד שכולם יאהבו:
שקשוקה ברוטב עגבניות
(הפקה: אינטרוויזיה הפקות בע"מ)

"כושר הוא זמן איכות נדיר לחשיבה ולניתוק", אומר דודי צזנה, מאמן כושר ומנטור צוות "חיים מאוזנים - חיים טובים", הפרויקט המשותף של "ידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה שמסייע לכם להחזיר את האיזון לחיים בכל התחומים. לכן, הוא ממליץ להכניס את האימון כעיסוק קשיח בלו"ז: "נסו לכוון את הכושר לתחילת היום. שווה ללכת לישון מוקדם ולהתעורר מוקדם לאימון. כל היום שלכם יראה אחרת אבל אם בבוקר לא מתאפשר, התאמנו מתי שתוכלו".
אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום תזונה באסם נסטלה, גם היא מנטורית צוות "חיים מאוזנים - חיים טובים", מחזקת את הדברים ומוסיפה: "פעילות גופנית מיטיבה עם הבריאות, הגוף ואפילו מצב הרוח ללא קשר לשעת הפעילות. רצוי לא לבצע פעילות גופנית נמרצת בסמוך לשעת השינה".
פיינה מציינת כי על ארוחה, לפני או אחרי אימון, להיות מאוזנת ומגוונת ולכלול פחמימות מורכבות, חלבונים, שומן מהצומח וירקות. "בניגוד לדעה הרווחת, אין חובה לאכול מיד לאחר האימון ואפשר לאכול בטווח של כ-2-3 שעות לאחר האימון. כל עוד יש כ-24 שעות בין אימון לאימון, תזמון הארוחות משמעותיות פחות", היא אומרת.
מחפשים מתכון מאוזן עשיר בחלבונים שיכול, בתוספת סלט, להפוך לארוחה מאוזנת ומזינה? קבלו:

שקשוקה ברוטב עגבניות

המרכיבים:
צנצנת (400 גרם) רוטב עגבניות מוכן
2 כפות שמן זית
3 שיני שום, פרוסות
4 ביצים
מעט מלח ופלפל שחור
מעט פטרוזיליה לקישוט
קוביות גבינה בולגרית

אופן ההכנה:
  1. מטגנים קלות במחבת עם שמן זית את פרוסות שיני השום.
  2. יוצקים למחבת את הרוטב ומביאים לרתיחה
  3. מוסיפים את הביצים לרוטב.
  4. מכסים עם מכסה ומבשלים על אש נמוכה כ-7 דקות.
  5. מוסיפים את קוביות הגבינה הבולגרית.
  6. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם, מפזרים פטרוזיליה קצוצה.
  • מנה קלה להכנה.
  • מכילה כ-8 גרם חלבון ללא גבינה בולגרית, בתוספת הגבינה כמות החלבון מוכפלת לכ-17 גרם חלבון.
  • מומלץ לאכול עם לחם דגנים מלא או פריכיות/ קרקים מדגנים מלאים.
  • יחד עם סלט ירקות מתקבלת ארוחה מלאה.
יש לכם שאלות למנטורים שלנו? שלחו להם למייל izunbahaim@gmail.com ואולי נפרסם את השאלות שלכם עם תשובות המנטורים
לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.
בשיתוף אסם נסטלה
פרסום ראשוני: 08:00 , 08.09.20