מיכל בת ה-12 שבה לישראל עם לב חדש: אחרי שהוטסה לניו-יורק כדי שיושתל בגופה לב בשנה שעברה, מיכל לביא התמודדה עם עליות ומורדות כדי לשמור על הלב שלה. היא התראיינה לאולפן ynet עם אמה, תמר כהן-לביא, וסיפרה על השנה המשמעותית בחייה.
"הצלנו את מיכל ומצאנו לה לב חזק ובריא", מספרת האם באולפן. "אחרי 18 ימים ברשימת ההמתנה האמריקאית, מיכל קיבלה את הלב. זה אפילו יצא בתאריך סמלי של ראש השנה. הגוף ניסה בהתחלה לתקוף את הלב החדש, אבל בזכות צוות מדהים שטיפל בה במסירות באשפוז ממושך, לאט לאט יצאנו ממצב של סכנה".
באוגוסט 2019, מיכל חשה בכאבים בבית החזה, ואחרי שהובלה לבית החולים שניידר, חוותה הידרדרות בלתי מוסברת בלבה. היא החלה לסבול מאי-ספיקת לב שהלכה והחריפה. באותה השנה, התראיינה אמה ל-ynet וסיפרה כי בתה לא סבלה מאף בעיות רפואיות לפני-כן. "זה סיפור הזוי", אמרה אז, "אף אחד לא יודע להסביר לנו למה המצב שלה הידרדר ככה. אין לנו גנטיקה של מחלות לב במשפחה".
מיכל אושפזה בבית החולים שניידר חודשים, כשהיא מחוברת למכונת לב מלאכותי וממתינה להשתלה. "הרופאים אמרו לנו שהם חיפשו מקרים דומים בעולם ולא מצאו אירוע דומה של הידרדרות כזו מהירה ובלתי מוסברת", סיפרה האם. לאחר התייעצות עם צוותי רפואה בישראל ובארה"ב, הוחלט להטיסה לניו-יורק, שם סיכוייה לקבל לב גדולים יותר. כדי לממן זאת, פתחו הוריה בקמפיין גיוס המונים שפורסם ב-ynet, ולאור החשיפה הציל את חייה. "אני רוצה להודות לכל אותם אלפי אנשים שהתגייסו למען הקמפיין שלנו. כל האהבה הזו לא מובנת מאליה", אמרה האם בריאיון בשנה שעברה.
"אני ממש מתרגשת", סיפרה מיכל, שחגגה את בת המצווה שלה לפני כחודש, בריאיון. "אני מרגישה שיש לי חיים חדשים. אני כמובן צריכה להיזהר יותר, אבל אני יכולה לחוות שוב דברים. הדבר שאני הכי רוצה לעשות הוא לשחות".
1 צפייה בגלריה
מיכל לביא ואמה תמר
מיכל לביא ואמה תמר
מיכל לביא ואמה תמר
(צילום פרטי)

ישראל: יותר חתומים על כרטיס אדי - פחות השתלות

סיכום שנת 2019 של המרכז הלאומי להשתלות איברים נכון לינואר 2020 הראה כי מספר הישראלים החתומים על כרטיס אדי מתקרב למיליון איש. עם זאת, בשנת 2019 פחות ישראלים הסכימו לתרום את איבריהם.
מספר הממתינים להשלת איברים הגבוה ביותר בישראל הוא בקרב חולי כליות: 857 איש הסובלים מאי ספיקת כליות ומטופלים בדיאליזה ממתינים לכליה. אחריהם ממתינים 124 איש להשתלת ריאות, 86 להשתלת כבד, 78 להשתלת ריאות או לב וריאות, ו-8 להשתלת כליה ולבלב.
בשנת 2019 התבצעו בישראל 248 השתלות מתורמים חיים, 136 מהן בוצעו באמצעות תרומות מן החי דרך עמותת "מתנת חיים" בראשות הרב הבר, שמגייסת ומלווה מתנדבים בריאים שרוצים לתרום כליה לחולים הזקוקים להשתלה ולהציל את חייהם. בשנת 2018 בוצעו 592 השתלות, ואילו בשנת 2019 חלה ירידה לכדי 575 השתלות בלבד.
לחתימה על כרטיס אדי לחצו כאן